ervaringen IUI en borstvoeding geven ( dochter 15 mnd)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door XXNoukie, 19 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XXNoukie

    XXNoukie Actief lid

    15 nov 2016
    148
    0
    16
    Vrouw
    Hallo lieve mama's ( to be)

    Vandaag heb ik opnieuw een gesprek gehad in het MCL voor het opstarten voor een vruchtbaarheidsbehandeling.

    ------ Korte inleiding geschiedenis ------
    Precies twee jaar geleden kregen wij eindelijk groen licht na jaren zelf proberen en afgewezen te worden in een anders ZH, om te beginnen met IUI, menopur en pregnyl.
    Prik instructie gehad en toen moest ik wachten tot ik ongesteld werd en daarna mocht ik starten.. toen was ik opeens zwanger!
    Nu zijn wij dus spontaan trotse ouders geworden van ons dochtertje ( sept. 2017)

    ----- Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar --------

    Wij willen heel graag een tweede, als ons dit gegund is maar nu geef ik nog borstvoeding aan ons dochtertje van 15 maanden.
    gemiddeld 2 a 4 keer per 24 uur. Hiervan is dat ongeveer tussen18.00 en 7.00 uur s'Ochtend als ontbijt, S'avond voordat ze gaat slapen en S'nachts. Overdag hebben we samen al afgebouwd.

    Het MCL wil eigenlijk geen behandeling starten omdat dit invloed kan hebben op de slagingskans van het zwanger worden.
    Nu heb ik zelf al wat zitten googlen natuurlijk en het enige wat ik kan vinden is als de waarde van het hormoon prolactine goed is, borstvoeding geven geen enkele invloed heeft op de slagingskans.
    dit betefte artikelen over IVF ( borstvoeding.com // gaan borstvoeding en IVF samen en een dreumes aan de vorst & IVF gaat dat samen. Dit laatste is een boek? van 51 pagina's die ik nog aan het lezen ben)

    Ik zou mijn prolactine gehalte willen laten testen bij de huisarts en als deze waarde goed is misschien wel gewoon willen kijken of het lukt om borstvoeding te blijven geven en IUI te gaan starten.
    Ik weet voor nu nog niet welke medicijnen ik ga krijgen maar ik denk zelf dat het weer menopur en pregnyl gaat worden.


    Zijn er hier vrouwen die ervaringen hebben met IUI ( of een andere vruchtbaarheidsbehandeling) en borstvoeding geven aan een ander kind?

    Welke vruchtbaarheidsbehandeling zijn jullie gestart?
    Welke medicijnen heb je gebruikt?
    Hoe oud was je kindje aan de borst?
    Wist het ziekenhuis dat je BV gaf mocht het of raadde ze het af?

    Liefs
     
  2. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Hoi! Het is best een zoektocht hè, vruchtbaarheidsbehandeling icm borstvoeding. Onze dochter is 13 maanden en ik krijg overmorgen een cryo (van een ICSI behandeling) teruggeplaatst in een natuurlijke cyclus.

    In september (ze was toen 10 maanden) hadden we de eerste afspraak in het ziekenhuis. Ik gaf toen ook nog ongeveer 4x/24u borstvoeding. De arts zei in eerste instantie ook dat ze vermoedde dat ik alleen een terugplaatsing zou krijgen als borstvoeding volledig afgebouwd was. Ze wilde het echter nog wel navragen in zo'n artsenspreekuur. Daarna belde ze me dat ze me besproken hadden en dat er, in mijn geval (!), geen redenen zijn dat ik met borstvoeding zou moeten stoppen. Het belangrijkste is dat ik een regelmatige cyclus heb en een normale eisprong. Plus in het ICSI traject was ik meteen de eerste keer zwanger, het 'probleem' ligt bij ons volledig bij mijn vriend.
    Mijn cyclus was toen pas 2 maanden "regelmatig", dat vonden ze te kort. Dus toen ik een week later weer netjes rond de 30 dagen ongesteld werd een nieuwe afspraak gemaakt voor bloedonderzoek. Daar bleek uit dat ik een normale eisprong heb. Niemand heeft daarna nog gesproken over borstvoeding :)

    Nu is het zo dat mijn traject echt volledig hormoonvrij is, dus daar kan ik verder niets over zeggen..
     

Deel Deze Pagina