Ervaringen iui?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rebbel26, 22 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rebbel26

    rebbel26 Lid

    22 aug 2018
    44
    8
    8
    Vrouw
    hoi allemaal,

    Wie heeft ervaring met iui en het spuiten van hormonen daarbij. Is de iui pijnlijk? En het spuiten van hormonen? Bij hoeveel pogingen was je zwanger?

    Benieuwd naar jullie ervaringen.
     
  2. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Spuiten vind ik vervelend. Doet niet echt pijn, zijn kleine naalden.
    IUI doet geen pijn. Heb erna een paar krampjes.
    Morgen IUI nr 5 helaas nog niet zwanger
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Hier 3 pogingen gehad, maar dan zonder hormonen. De IUI zelf doet geen pijn en is zo gepiept. Ik was na 3 pogingen zwanger, helaas bleek dit een BBZ. Maar dit zat in mijn al dichte eileider.

    Laat vooraf je eileiders controleren. Zijn ze beide open? Of zijn er verklevingen? Dit kan iets zijn waar rekening mee gehouden moet worden.
     
  4. rebbel26

    rebbel26 Lid

    22 aug 2018
    44
    8
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Deze zijn gecontroleerd en helemaal open. Ook geen verklevingen. Hoe voelen jullie je door de hormonen? Zie er echt ontzettend tegenop.
     
  5. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Welke hormonen krijg je?

    Ik kreeg van clomid en pregnyl veel bijwerkingen. Deze heb ik een aantal jaar terug gehad. Zonder IUI, alleen stimulatie. Van de clomid opvliegers en de dubbele dosis pregnyl maakte mij erg emotioneel.

    Sinds we met IUI beIg zijn zit ik aan Gonal F en ovitrelle.
    Het spuiten vind ik vervelend, maar geen last van bijwerkingen
     
  6. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.833
    1.664
    113
    Leerkracht
    België
    Hier met clomid, pregnyl en iui, meestal 1ste x denk ik 2de of 3de keer raak, oudste dochter, daarna 2x heel snel raak (1 ste en 2 de keer) 2 keer was het mis (ma op 8 weken en dan vmk op 6 weken), daarna zwanger in rustmaand (jongste dochter)

    Hier dus wel positieve verhalen... Soms moest ik wel vaak voor een echo gaan omdat mijn eitjes soms heel traag groeiden...
     
  7. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik heb Clomid pilletjes gehad en heb hier geen bijwerkingen van gehad. Spuitje pregnyl deed ook geen pijn en hier heb ik ook geen last van gehad. Lucky girl dus :)

    Ik ben de 2de IUI zwanger geraakt, maar helaas een mola-zwangerschap met curretage tot gevolg. Daarna weer in de 2 de ronde IUI zwanger.
    Wij hadden wel steeds veel zaadcellen.
     
  8. Mimi123

    Mimi123 Bekend lid

    2 aug 2019
    678
    389
    63
    Vrouw
    6 iui’s gehad. Hoefde alleen pregnyl te spuiten. Het spuiten vond ik geen probleem, voelde mij alleen niet lekker van de pregnyl. Warmteaanvallen, emotioneel. IUI zelf voelde ik niks van. Helaas niet zwanger ervan geraakt. Nu bezig met IVF/ICSI. Succes!
     
  9. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.010
    291
    83
    Hier was de 5e iui raak, in de poging dat ik alle hoop had laten varen en ik me zo gestressed voelde, zowaar is mijn dochter daaruit gekomen :)
    Ik vond het spuiten iedere ochtend niet prettig, maar echt pijnlijk nee.
    Zorg wel dat je iedere dag de andere kant prikt, prikken op dezelfde plekis idd niet fijn!
    De iui zelf was zo gedaan, niet pijnlijk. Succes!!
     
  10. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.010
    291
    83
    Ik kreeg na de 2e iui trouwens Utrogestan en dat heeft hier uiteindelijk mee geholpen dat het eitje bleef plakken.
     
  11. Loes23

    Loes23 Actief lid

    23 jul 2013
    410
    365
    63
    Ik ben ook zwanger geworden dmv IUI (natuurlijke cyclus) Ik heb alleen eenmalig pregnyl moeten prikken om de eisprong op te wekken. Dit viel reuze mee, vond het niet echt pijnlijk. IUI valt ook reuze mee. Deed bij mij geen pijn en was steeds zo gepiept.

    Bij de eerste was het in ronde 1 meteen raak, bij de tweede in ronde 2!
     
  12. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    6x iui en helaas niet zwanger. Wij gaan binnenkort starten met ivf/icsi.

    Ik heb niet heel veel last gehad van de medicijnen. Wel kreeg ik steeds meer moeite met het prikken.. ik denk doordat ik er klaar mee was en het maar ff snel wilde doen haha.. een paar keer een flinke blauwe plek geprikt met de pregnyl. Je moet er gewoon even rustig voor gaan zitten en je tijd nemen.
     
  13. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Bij iui 2 zwanger geraakt, terwijl de zaadproductie zeer weinig was.
    Eerst twee keer clomid gehad, maar had toen telkens 5 eitjes en moest de ronde dus afbreken. (Ik kreeg opvliegers, hoofdpijn en was erg moe)

    Daarna gonal-f ( alleen hoofdpijn) en pregnyl daarmee zwanger geworden
     
    rebbel26 vindt dit leuk.
  14. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Wat vervelend te lezen dat je nog steeds bezig bent. Dikke knuffel, hopelijk mag je snel een wondertje in je armen hebben
     
    Chanbee vindt dit leuk.
  15. rebbel26

    rebbel26 Lid

    22 aug 2018
    44
    8
    8
    Vrouw
    Ik ga inderdaad ook aan de Gonal F en ovitrelle omdat Clomid veel bijwerkingen geeft volgens de arts. Ben heel benieuwd. Hoe vind je het spuiten?
     
  16. rebbel26

    rebbel26 Lid

    22 aug 2018
    44
    8
    8
    Vrouw
    Fijn om ook positieve verhalen te lezen. Was er een oorzaak waarom ze met IUI starten?
     
  17. rebbel26

    rebbel26 Lid

    22 aug 2018
    44
    8
    8
    Vrouw
    Fijn om deze positieve reactie te lezen!
     
  18. rebbel26

    rebbel26 Lid

    22 aug 2018
    44
    8
    8
    Vrouw
    Waarom werd er bij jullie gekozen voor IUI? Bij ons is de oorzaak niet bekend maar ze willen het niet doen in mijn eigen cyclus terwijl ik toch echt wel heel regelmatig ben. De arts zegt dat dat geen nut heeft. Ik heb daar wel mijn vraagtekens bij maar goed ben geen arts.
     
  19. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Mijn man spuit het in mijn buik. Ik kan mezelf niet spuiten. Komt door de pregnyl die ik eerst moest mengen en een gemene naald had, daarom heeft mijn man het overgenomen

    Spuit voel je erin gaan, verder geen last. Nog maar 1 keer een blauwe plek gehad omdat we een adertjes raakten
     
  20. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.833
    1.664
    113
    Leerkracht
    België
    Ik denk dat we bijna een jaar aan het proberen waren, toen naar de gynaecoloog (kan rechtstreeks in België), die heeft toen gezien met een echo dat ik pcos heb (in een lichte vorm want ik had geen echte symptomen maar wel veel kleine eicellen) + man had verminderde zaadkwaliteit, daarom dan clomid gekregen in mijn eigen cyclus, heel vaak echo's en als er een eicel dominant was en groter dan 18mm dan zette de gynaecoloog pregnyl of moest ik bij de huisarts gaan... Dit moest nl 36u voor inseminatie.

    Eerste iui was het zaad van goede kwaliteit, tweede keer van mindere kwaliteit maar toen was het dus wel 'prijs'
    ;);)

    Na bevalling eerste dochter, bij eerste iui toen had mijn man bijna te goed zaad om nog in aanmerking te komen ...
     

Deel Deze Pagina