Ervaringen keuken in Duitsland kopen

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 19 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Na lang twijfelen om te verkopen en verhuizen of hier blijven en verbouwen is de knoop doorgehakt. We blijven en gaan een groot deel van ons spaargeld in ons eigen huis steken. Nadeel, wat we erin stoppen zal qua woningwaarde er niet meer uitkomen. Voordeel we zijn over 14 jaar hypotheek vrij en gaan niet weer voor 30 jaar lang een nieuwe hypotheek aan.
    De planning is achter 3 meter uitbouwen, en voor 2 meter waardoor mijn keuken 2 meter langer gaat worden.
    Nu zijn we aan het orienteren op een nieuwe keuken. Met zelfbereken programma's van de NL'se keukenboeren kom ik al snel uit op een keuken van ruim 20k. Om mij heen hoor ik dat net over de duitse grens de keukens stukken voordeliger zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Scheelt het echt qua prijzen en hoe zit het met de service? Spreken ze net over de grens nog Nederlands zodat alles duidelijk besproken kan worden? en mijn grootste angst, hoe is de service? Als er wat fout gaat is het dan makkelijk te verhelpen door de grote afstand? (wonen in Noord Holland). Ben heel benieuwd. Via google lees ik veel negatieve ervaringen maar mensen plaatsen sneller negatieve dan positieve recenties dus dat is misschien nog te verklaren. Ook zie ik veel NL'se bedrijven die adverteren met keukens rechtstreeks uit Duitsland (maar uiteindelijk moeten die ook ergens hun winst pakken). Iemand hier ook ervaring mee (gehad)?
    Ben heel benieuwd of ik hier ervaringsdeskundigen tegenkom.
    Oh ja het gaat voor ons alleen om het inmeten en leveren, plaatsen hebben we zelf proffesionals voor.
     
  2. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.873
    13.041
    113
    Vrouw
    Mijn zus heeft 2 jaar geleden in Duitsland een keuken gekocht, dat scheelde €13.000 vergeleken met exact de zelfde keuken in Nederland.
    Het inmeten en plaatsen zat standaard bij de prijs in en was ook super goed geregeld. Beide keren was er zelfs een Nederlander bij, ideaal dus met de communicatie.
    Tot op heden is zij nog super tevreden!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Kijk dat is serieus geld en de moeite waard. Heel brutaal maar zou je aan je zus willen vragen welk bedrijf dat was en mij dat willen pb'en? we willen binnenkort 2 dagen die kant op gaan (hotelletje eraan vastknopen) en wat keukenboeren gaan bezoeken voor offertes.
     
    Cin85 vindt dit leuk.
  4. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wij hebben een hele goede ervaring met Ekelhoff (ofzoiets) in Nordhorn. Zeer goede service, personeel spreekt Nederlands (de verkopers krijgen Nederlandse les omdat er zoveel Nederlanders langskomen om een keuken te kopen ;)) en het scheelde ons ruim 9.000 euro in vergelijking met dezelfde keuken in Nederland.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Zou je niet overwegen een Ikea keuken er in te (laten) zetten? Hebben wij ook gedaan. Na onze eerste keuken van ruim 12.000 euro scheelde dit enorm (deze was 6000 euro). Wel goed opletten dat je kiest voor de massieve deuren en niet met van dat folie erop. Maar qua kwaliteit staan ze tegenwoordig super goed bekend! Wij hebben de kastjes laten bezorgen, een lokaal bedrijf het laten installeren en het blad laten inmeten door een steenhouwer. En alles bij elkaar alsnog veel goedkoper dan bij een keukenzaak.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb ernaar gekeken maar er zitten bij de ikea geen frontjes tussen die ik mooi vind dus dat valt af.
     
  7. MotherPrincess

    MotherPrincess Actief lid

    19 okt 2014
    274
    165
    43
    Wij hebben het ook gekocht in Nordhorn. Möbelland Faber dacht ik? Idd, personeel spreekt Nederlands. Wij zijn erg tevreden met service. Als we onze keuken in Nl hadden gekocht, kwamen we ruim €6000 duurder uit.
    Zeker een aanrader om in Duitsland te kijken, moeite waard in elk geval.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Jezz84

    Jezz84 Actief lid

    30 dec 2012
    455
    111
    43
    Mijn ouders hebben ook in Nordhorn een keuken gekocht. Scheelde ruim 10000 euro met de keuken die ze in NL Had de uitgezocht. Mensen spraken Nederlands en service was top. Ik zou het zeker overwegen!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.284
    2.893
    113
    Nou dit dus!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Bedankt voor de reacties. Mijn man riep het al maar ik geloofde niet in die grote prijsverschillen, maar hij heeft dus gelijk. Duitsland it is dus. Bedankt voor de namen tot nu toe, kan ik een route gaan maken :thumup:
     
  11. Espoir

    Espoir Fanatiek lid

    28 feb 2013
    1.573
    729
    113
    Akzent Küchen is ook de moeite waard!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Wij zijn ook bij Ekelhoff in Nordhorn geweest. Is wel al 12 jaar geleden. Maar de keuken is nog steeds heel mooi. We hadden allemaal Siemens apparatuur (2 ovens, inductiekookplaat, koel-vriescombinatie, vaatwasser en afzuigkap) en waren €12500 kwijt voor een keuken die in Nederland zeker zo'n €20000 had gekost.

    En ze dachten heel goed mee met onze wensen, spraken goed Nederlands en het was fe reis dus met dan waard vanuit Zuid-Holland.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Wij hebben net onze keuken klaar. 4 meter laag plus 2,5 meter hoge kasten. Inclusief Boretti fornuis (tweedehands) en apparatuur van Bosch en Siemens zijn we 6000 euro kwijt.
    Kastjes zijn van Ikea, want die zijn verder prima volgens mij. Hoge zwarte deuren ook van Ikea (komen ooit nog andere, maar qua budget was dit nu even het beste), alle lage deuren laten maken door een timmerman van eikenhout. Apparatuur via 123keukenapparatuur. Zelf betonnen blad gestort. En knopjes voor op de houten deuren via internet. Het kan dus nog goedkoper ;) maar het kost wel veel uitzoekwerk, en veel zelf doen. Maar dan kun je dus voor relatief weinig geld een unieke keuken maken.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik hoef niet perse zo goedkoop mogelijk maar vind het zonde om meer te betalen dan nodig als dat met een ritje Duitsland bespaart kan worden. Ik wil het ook zsm klaar hebben want ga tijdens de verbouwing in een hotel wonen dus denk dat deze optie voor ons niet de beste zal zijn.
     
  15. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Nee, dan zou ik dat niet doen, het heeft wel flink tijd gekost. Succes met zoeken!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Up!

    Wie heeft er ervaring met de winkel Schaffrath?
     
  17. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.393
    1.780
    113
    Bedenk je wel dat een Duitse keuken niet door hun mag worden aangesloten in Nederland. Daar moet je nog weer een Nederlandse monter voor laten komen. Denk aan vaatwasser, kookplaat, oven, magnetron ed
     
  18. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Ik zou wel een afspraak maken. Zomaar binnenwandelen betekende voor ons dat we voor niks kwamen. Veeeeeel te druk. Wij gaan dinsdag opnieuw op keukenjacht in Duitsland. Fijn om al die goede recensies te horen!
     
  19. Yoshi83

    Yoshi83 Actief lid

    8 jun 2018
    128
    90
    28
    Vrouw
    Je moet iig flink afdingen.
    Wij hebben een keuken gekocht bij keukenkampioen. Zij voegen 9500 euro en wij hebben iets minder dan 6500 betaald.
    Wij zijn weggegaan zonder te tekenen en een week later gebeld.
    Geen idee of het in duitsland ook zo werkt.
     
  20. Nijn1977

    Nijn1977 Bekend lid

    10 nov 2019
    501
    169
    43
    Vrouw
    Ook hier goede ervaringen met Ekelhoff! We hebben de keuken nu vijf jaar, en ze zijn onlangs geweest om alle kastjes en lades na te lopen (zit bij de service in). Één keer een ongelukje gehad, ze kwamen toen ook vlot om een nieuw deurtje te plaatsen. Monteurs heel vriendelijk, ze spreken een aardig woordje Nederlands, want Ekelhoff doet 80% van de keukens in Nederland. Aanrader dus!
     

Deel Deze Pagina