ervaringen kraam/geboortehotel

Discussie in 'De bevalling' gestart door julia80, 8 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    Ik ga ws binnen een week bevallen van onze vierde spruit. Bij alle drie onze kinderen moest ik 1 nachtje blijven om verschillende redenen en daar was ik toen heel blij mee. Bij de derde bleek in die eerste nacht dat hij heel erg aan het kreunen was (wat ik zelf niet zo doorhad) waarna die nog 3 dagen is opgenomen geweest agv een infectie.

    Ik heb er weinig zin in om savonds laat (of snachts!) met een pasgeboren baby naar huis te moeten. Er is bij ons ziekenhuis de optie om naar een kraamhotel te gaan, maar dat is letterlijk een vleugel in een hotel, waar je eerst dan met de auto zelf naar toe moet (enkele minuten rijden). Dat idee trekt me totaal niet, maar misschien is het wel heel fijn om die eerste nacht 24/7 een kraamverzorgende te hebben die je om hulp kan vragen en even helemaal rust hebt

    Wie heeft er ervaringen met een kraam/geboortehotel?
     
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik niet maar lijkt me dus heerlijk. Helaas niet in de buurt voor mij!
     
  3. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Oh ik ben hierin een slechte raadgever, maar je vraagt ervaringen. Voor mij eens maar nooooooooooit meer. Dat is ook de reden dat ik nu voor een ander ziekenhuis kies. Mocht het onverhoopt een keizersnede worden, dan mag ik gewoon daar blijven en niet naar het kraamhotel, waar het andere ziekenhuis mee werkt en wat dus beleid is.

    Mijn jongste zoontje is geboren met een geplande ks. Je wordt dan volgestopt met pijnmedicatie en in het kraamhotel was er niks. Bleek dat ik daarom moest vragen (volgens mij zou dat andersom moeten, want alle vrouwen met een ks komen met advies pijnmedicatie het ziekenhuis uit). Er was geen papegaai aan het bed, geen vraag of er hulp moest komen bij de verzorging. Het eerste gesprek ging vooral over meedoen aan een of ander onderzoek en dat mijn man de maaltijden zelf moest betalen, want dat werd niet vergoed. Het lijkt mij dat je als kraamhotel gewoon een checklist moet hebben voor de verzorging van vrouwen met een ks, want dat is echt anders. Ik had overigens niks nodig, al had die papegaai wel handig geweest met uit bed komen.

    Ik vond de kamer niks, heel oud, ik verveelde me dood en er was een koffiehoek waar alles op was. Je kon koffie halen, alleen je had geen beker. Vieze borden in de afwas en verder helemaal niets geregeld. Ik heb na dat ik gebeld had voor wat hulp ruim een uur moeten wachten, vaak was er niemand te vinden en in de nacht kreeg ik geen hulp bij de bv, mede een reden waardoor we over zijn geschakeld op de fles.

    ik was er totaal van 13:00 uur in de middag, zou 3 dagen (2 nachten blijven), maar ik ben de volgende dag rond 10:30 uur naar huis gegaan omdat ik er klaar mee was. Het kostte me uiteindelijk ook nog eens 13 uur kraamzorg, nog meer dan dat ik in het ziekenhuis kwijt was en daar kreeg ik wel gewoon zorg.

    een persoonlijke noot; mijn oudste zoon was bij opa en oma en hij versterkte het gevoel dat ik naar huis wilde enorm, dus dat speelde ook mee.

    ik heb dit ook met de verloskundige besproken en zij gaven aan dat zij wel vaker dit soort signalen hadden ontvangen en dit ook zouden bespreken, ik hoop dat het nu dus wel beter is, al is het voor mij echt een nee.

    ik ken overigens ook wel positieve verhalen hoor, dus wellicht had ik pech, en heeft het gevoel naar mijn oudste te willen de boel voor mij ook op een negatieve manier gekleurd.
     
    julia80 vindt dit leuk.
  4. Mamavanfinnennoa

    2 feb 2021
    12
    7
    3
    Vrouw
    Hier van de eerste bevallen in een kraamhotel. Ik vond het echt super!! Na de bevalling lekker nachtje gebleven omdat ik erg duizelig was en flauwviel. In het ziekenhuis hadden we wel gewoon gemoeten, maar het ging net niet goed genoeg. Ons zoontje was die nacht ook heel erg onrustig, wat natuurlijk logisch is de eerste nachten. Kraamzorg de hele nacht gewoon erbij na het drukken van het knopje gelijk erbij wanneer hij niet rustig werd, hadden natuurlijk nog geeeen idee wat we deden haha. Ik was er echt heel blij mee! Was ook voor Corona, dus onze ouders en broer en zussen konden allemaal gezellig langskomen tegelijk. Beschuit met muisjes gekregen van de mensen daar, super goede verzorging. Had het de tweede keer graag weer in een kraamhotel gedaan, maar die was hier toen helaas weg, daarom poliklinisch bevallen, maar kraamhotel is toch wel wat relaxter omdat het losstaat van het ziekenhuis. Hier zat het kraamhotel wel in het ziekenhuis toendertijd. Ik vind het dus zeker een aanrader.
     
    julia80 vindt dit leuk.
  5. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Ik moest 1 nacht in het ziekenhuis blijven. Omdat de uitslag/ontslag van de arts te laat kwam om nog naar huis te gaan zijn wij naar het geboortehotel gebracht.

    Ik vond t verschrikkelijk! Voelde als een soort van hok. Kamer was ingericht als hotelkamer maar wel 1 uit 1980 en t was huiselijk bedoelt maar ik voelde me meer op me gemak ik de ziekenhuis kamer dan t hotel.

    Ik zou er zelf nooit meer voor kiezen. Ja ik had snachts hulp maar mij vriend mocht niet blijven slapen. Thuis had ik meer hulp van hem in plaats van de kraamzorg daar.

    Niks slechts over de zorg ofzo maar het woord hotel is echt niet wat ik er aan link.
     
    julia80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina