Ervaringen kraamtranen/postnatale depressie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kaylee1994, 6 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaylee1994

    15 apr 2019
    87
    182
    33
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    27-01-2020 ben ik moeder geworden van L.
    De eerste 2 dagen had ik een euforisch gevoel, ik was heel gelukkig. De dagen erna begon ik me heel somber te voelen. Ik had ook meerdere keren het gevoel van paniek. Ben ik wel een goede moeder? Voelt L wel dat ik van hem hou? Kan ik het moederschap wel aan? Ik voel me over het algemeen ongelukkig, maar ik heb wel momenten dat ik me gelukkig voel en die nemen ook steeds meer toe. Ik ben wel de hele dag bang dat ik me ongelukkig/paniekerig ga voelen en kan dat gevoel moeilijk loslaten. Dit komt ook omdat ik meerdere depressies in mijn leven heb gehad.
    Mijn man en de kraamzorg denken beide dat de kans heel groot is dat het kraamtranen zijn. Ik ben wel naar de huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar de gynaecoloog die veel ervaring heeft met dit soort problemen om te kijken of het een postnatale depressie is. Morgen is de afspraak al en ben benieuwd wat zij ervan vindt.
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met zowel kraamtranen als een postnatale depressie.
     
  2. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113