Ervaringen Leo operatie PCOS

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jasmijn1, 27 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasmijn1

    Jasmijn1 Actief lid

    30 apr 2020
    308
    308
    63
    Vrouw
    Ik ben heel benieuwd of er hier vrouwen met PCOS zijn die een Leo operatie hebben ondergaan? En wat jullie ervaringen waren? Hoe was de operatie, viel het mee of tegen? En hoe was het herstel erna? Maar natuurlijk ook of het nut gehad heeft. Hoe snel jullie weer een cyclus hadden? Ik hoor het heel graag ☺️
     
  2. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jep.
    Operatie zelf merk je natuurlijk vrij weinig van.
    Ik kan vrij slecht tegen narcoses. Dag van de operatie heb ik non stop gekotst. Vond het erg spannend want het was mijn eerste operatie ooit.
    Het herstel was vrij vlot. Ik heb een week echt pijn gehad, kon ook niet recht op staan of rechtop lopen, na 2 weken volledig pijnvrij.

    Het heeft hier totaal geen nut gehad, ik heb erg veel eitjes van mezelf helaas. Eigen cyclus is ook niet gekomen.
     
  3. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Ik heb er ook naar gevraagd en in ons ziekenhuis deden ze de LEO-operatie niet. Ze zagen dat het over het algemeen weinig resultaat had.

    Hier had afvallen een heel gunstig effect op mijn PCOS. Ik ging van helemaal geen cyclus naar een cyclus van 6 weken, en ik reageerde daarna ook beter en sneller op de medicatie. Ik ben ongeveer 20 kg afgevallen toen.
     
  4. Jasmijn1

    Jasmijn1 Actief lid

    30 apr 2020
    308
    308
    63
    Vrouw
    Dank voor het delen van je ervaringen. Wat jammer om te lezen dat het niets geholpen heeft! Geeft mij weinig vertrouwen om het te gaan doen
     
  5. Jasmijn1

    Jasmijn1 Actief lid

    30 apr 2020
    308
    308
    63
    Vrouw
    Oh echt joh! Op basis van de operaties die zee dus al gedaan hadden? Nou dat voorspelt ook niet veel goeds... dank voor het delen van je ervaringen! Fijn dat het afvallen wel goed geholpen heeft!
     
  6. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.757
    1.341
    113
    Vrouw
    Hier hele goede ervaring met de LEO. Ik had helemaal geen eisprong, ook niet met clomid en gonal f.

    De operatie zelf viel me iets tegen qua herstel, flink pijn gehad en ook behoorlijk bloedverlies waar ik onvoldoende op voorbereid was waardoor ik er erg van schrok.

    Na de LEO een eigen cyclus van gemiddeld 32 dagen met eisprong. De 6e cyclus zwanger (6 maanden na operatie dus).

    Toen mijn kleine ruim een jaar was gestopt met de (mini) pil en ik heb nog steeds een cyclus met eisprong. Wel iets onregelmatiger. Mijn fertiliteitsarts heeft na enkele echo’s vastgesteld dat ik op dit moment geen vruchtbaarheidsstoornis meer heb (voorheen dus pcos) en daarmee nog steeds een normale kans op zwangerschap.

    absoluut niet zo’n goed resultaat verwacht maar ik ben er heel erg blij mee!
     

Deel Deze Pagina