Ervaringen magnesium

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door PixieDust, 13 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PixieDust

    PixieDust Bekend lid

    12 mrt 2019
    537
    493
    63
    Vrouw
    Hoi mama's,

    Mijn zoontje slaapt al 3 maanden slecht, wordt om 4 uur wakker en slaapt zelden door. Mijn osteopaat heeft gezegd dat ik kan proberen om wat magnesium vlokken in zijn badje te doen en hem eventueel insmeren met magnesium.

    Iemand hier ervaring mee?

    Momenteel 3 maanden zwanger en ik voel mij een zombieee:confused:
     
  2. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.878
    3.849
    113
    Vrouw
    Magnesium kan opgenomen worden door de huid, dus als er een tekort is kan dat een badje dat zeker aanvullen. Het nadeel van een badje tov oraal innemen is dat je niet precies weet welke hoeveelheid je kindje "opneemt".

    Maar magnesium slikken kan dan weer belastend zijn voor de darmpjes en leiden tot diaree. Als je de aanbevolen hoeveelheid niet overschreid kan een (massage)olie of een badje een fijne aanvulling zijn.

    Magnesium tekort kan leiden tot hogere spierspanning en samentrekking van bloedvaten waardoor ontspannen of slapen bemoeilijkt kan worden. In dit geval (nogmaals zolang je je aan de juiste dosering houdt) een baat het niet dan schaad het niet verhaal.
     
  3. rossi1

    rossi1 Actief lid

    9 okt 2012
    246
    154
    43
    Geen ervaring mee, maar als ik kijk naar de leeftijd van je zoontje kan het dan ook niet een fase zijn? Mij dochter heeft met anderhalf ook een poos slecht geslapen en pas sinds een aantal weken gaat het wat beter.
    Waarop baseert je osteopaat het magnesium advies? Het is namelijk niet een baat het niet dan schaadt het niet advies.
    Ik snap overigens dat je kapot bent, dat had ik ook. Vooral als ze 's nachts 2 uur lang wakker is en je niet weg kan EN de volgende dag moet werken.....
     
  4. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.878
    3.849
    113
    Vrouw
    Een magnesium overschot komt eigenlijk nooit voor, alleen bij langdurig gebruik van een te hoge dosering supplementen. Als je er teveel van hebt plas je het weer uit. Als je het oraal inneemt kan je er diaree van krijgen of last van de buik. Als je echt een groot overschot hebt kan je er wat misselijk van worden, zorgen voor een lage bloeddruk of leidt het dorst. Maar als je 2x per week 100g kristallen oplost in 30l water leidt dat echt niet tot een overschot, hooguit wordt er dan een tekort opgelost.

    Maar misschien zie ik iets over het hoofd waardoor het wel kan schaden?
     
  5. rossi1

    rossi1 Actief lid

    9 okt 2012
    246
    154
    43
    Misschien niet schadelijk maar zoals ik begrijp wordt zelfs een badje aangeraden om te overleggen met de arts en kan een bijwerking zijn dat je zenuwpijn krijgt omdat dat zou zijn dat het het tekort aan het weg werken is.

    Maar nogmaals, waarop is het advies van de osteopaat gebaseerd? Kinderen hebben heel vaak wisselende slaappatroon zonder dat er lichamelijk iets aan de hand is.
    Om 4 uur wakker worden is vaak een signaal van ongemak zoals kou. En veel kinderen van die leeftijd hebben onrustige slaapperiodes.
     
  6. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.957
    494
    83
    Hier
    Ik heb zelf wel eens een spray gebruikt om mijn benen in te smeren met magnesium, maar ben snel gestopt omdat ik het vond prikken. Dus het lijkt mij niet fijn om in een magnesium badje te gaan.
     

Deel Deze Pagina