Ervaringen Medisch Bevallen Maasstad Ziekenhuis

Discussie in 'De bevalling' gestart door Taylor1989, 8 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taylor1989

    Taylor1989 Actief lid

    31 aug 2015
    227
    25
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

    Binnenkort ga ik bevallen. Ik vroeg me af of hier meiden zijn die in het maasstad ziekenhuis zijn bevallen? Ik hoorde van iemand dat je partner niet mag blijven slapen, en dat vindt ik echt een beetje jammer. Ik hoop natuurlijk snel naar huis te mogen, maar zo niet zou ik het niet zo leuk vinden als mijn man niet bij ons mag blijven.

    Iemand ervaring?
     
  2. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik ben medisch bevallen in het Maasstad , mijn man mocht inderdaad niet blijven slapen.. Mijn keus was ook eigenlijk Ikazia (waar dat wel mag) maar die was vol toen.
     
  3. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Inderdaad daarom ben ik beide keren naar het ikazia gegaan.
     
  4. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Wow dat zou ik echt niet leuk gevonden hebben, als man niet had mogen blijven :eek: ik ben in het Erasmus MC bevallen, daar mocht het gelukkig wel (ook tijdens de vier weken opname voor de bevalling). Mag/kun je nog switchen van ziekenhuis? Ik weet niet zo goed hoe dat werkt, maar dit zou echt wel een reden voor mij zijn om dat uit te zoeken..
     
  5. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Ik ben 5 keer medisch bevallen, ook 2x in het Maasstad, maar mijn man is nooit blijven slapen. Ik had er geen moeite mee, maar ik wist dat ik maar 1 nacht hoefde te blijven. Bevalling werd overdag ingeleid. Misschien dat dat scheelt. Aan de andere kant weet ik ook niet of ik er echt behoefte aan zou hebben om mn man bij me te hebben s nachts. Mij lijkt het heerlijk om s nachts gewoon rust te hebben. De baby te voeden en lekker te slapen. Geen behoefte aan gesprekken ofzo in de nacht.

    Als je wel wilt dat je partner bij je is snachts zou ik voor een ander ziekenhuis kiezen. Ikazia bijv.
     
  6. Taylor1989

    Taylor1989 Actief lid

    31 aug 2015
    227
    25
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

    Uiteindelijk bevallen in Maasstad. Dag van ballon katheter lag ik op een 4 persoons zwangeren kamer die leeg was. Mijn partner mocht blijven slapen omdat er niemand anders was maar uiteindelijk heb ik hem naar huis gestuurd om daar lekker te slapen. Ik kon van de pijn toch niet goed in slaap komen.

    Volgende dag 18:21u bevallen en omdat onze dochter naar Neonatologie moest bleven wij ook in het ziekenhuis. Mijn man mocht ook blijven mits er op de kraamafdeling een 1 persoonskamer vrij was. Daar stond een slaapbank waar hij kon slapen. Om deze reden gekozen voor het geboortehotel. Ook een lekker bed voor mijn man en dichtbij ons kindje. Enige jammere is dat er dan per dag 8 uur kraamzorg af gaat, en kraamafdeling in het ziekenhuis 6,5 uur. Schandalig eigenlijk want heb de kraamverzorgenden tijdens mijn verblijf amper gezien. Ze hebben dus eigenlijk niets voor mij / met mij gedaan, en kost wel een hele dag qua uren.
     
  7. Mariella010

    11 nov 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Receptioniste
    Rotterdam
    Hoihoi, ik ben 3 maand geleden bevallen in het Maasstad ziekenhuis, mijn ervaring is echt heel erg goed, het personeel is heel vriendelijk! Ik ben ingeleid, eerst met medicatie omdat ik nog niet voldoende cm had.. me vriend is tot laat gebleven savonds maar mocht niet slapen idd.. smorgens stond hij er al 7 uur smorgens want ze zouden me niet eerder aant infuus leggen als hij er nog niet zou zijn.. ze houden ook rekening met je partner... mocht ik een 2e willen dan kies ik weer voor maasstad! :)
     
  8. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zie dat je ondertussen bevallen bent, gefeliciteerd!
    Hier overigens niet zo'n fijne ervaring met bevallen in het Maasstad dus nooit meer daar.
     
  9. Nvd

    Nvd Bekend lid

    15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw
    Wat was jouw ervaring? Ik ben een beetje aan het rondkijken alle zieke huizen zijn 25-35 minuten rijden dus kan ik goed gaan kiezen
     
  10. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ze kwamen tijdens de bevalling te pas en te onpas binnen vallen(met 2/3 man) terwijl ik dat juist niet wilde.
    Ook heb ik dik 2 uur met super veel pijn en persweeen aan de weeenopwekkers gelegen en er kwam steeds niemand, toen ik zei dat de baby er echt aan kwam ging en ze nog ff een peukje roken en daarna kwamen ze.
    Na de bevalling was ik echt op en wilde graag naar de kamer, ook dat duurde uren en lag uiteindelijk met 4 anderen (plus huilende kinderen) was doodmoe en kon geen oog dicht doen en vond het jammer niet met mijn partner te zijn.
    Geen Maasstad meer (sowieso geen ziekenhuis waarbij de partners niet mogen blijven).
     
    Nvd vindt dit leuk.
  11. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Uit welke ziekenhuizen kun je kiezen?

    Vanaf hier word je ook algauw verwezen naar het Maasstad, maar onder geen beding ga ik daarheen (ben er nog nooit geweest maar is gewoon een gevoel ;)). Uberhaupt liever geen Rdam...
    Bij de 1e ben ik bevallen in t Vlietland in Schiedam :) daar hebben ze kraamsuites om de nacht door te brengen en als er eentje vrij is dan kan partner daar blijven slapen.
    Dit keer zal k in Dirksland bevallen (tenzij er teveel spontane bevallingen al zijn en ze vol liggen ofzo dan zal ik uitwijken naar schiedam weer) en daar hebben ze alleen maar kraamsuites waar partner sowieso mag blijven :)

    Ondanks dat man gewoon de hele nacht geslapen heeft toen we eenmaal in die suite waren (en dus echt geen nachtelijke kletspartijen wat ik hier al in een reactie zag ;) en ikzelf geen oog dicht heb gedaan) was ik juist erg blij dat hij niet naar huis hoefde en ons achter moest laten...natuurlijk ben je in goede handen, maar je bent samen een gezin :)
     
  12. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier ook in het dirksland zh bevallen, had er echt goede ervaringen mee.
    Ik weet niet waar ts woont, maar ik zou niet snel uitwijken naar dirksland als ik in Rotterdam zou wonen.
     
  13. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Nee precies vandaar ook mijn vraag uit welke ze kan kiezen ;)

    Hier van de week in t Dirksland bevallen en was echt meer dan prima! Zijn ontzettend goed verzorgd en geholpen met alles :)
     

Deel Deze Pagina