Ervaringen met de Gemeente Kredietbank.

Discussie in 'De lounge' gestart door Onje, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onje

    Onje Niet meer actief

    Ik wil geld lenen bij hun om onze schulden af te betalen, ik betaal nu zo'n 400 euro per maand aan betalingsregelingen, en bij een lening wordt dat rond de 160 euro per maand 3 jaar lang. Het is een lange tijd, komt inprincipe qua bedrag uiteindelijk op het zelfde neer, maar het geeft ons wel even "adem" en 400 p/m kunnen wij gewoon binnenkort niet meer betalen.


    Heeft 1 van jullie ervaring met de GKB (bv Amsterdam) ?
    Wat kan je max. lenen ? Er staat namelijk niets aangegeven op het aanvraag formulier.
    Hoe was de "samenwerking" , wordt je vriendelijk geholpen bij vragen en/of problemen?
    Hoe ging het aflossen bij jullie ? Hebben jullie dit gedaan uit bv. het kredietbedrag of zijn jullie later van start gegaan?


    Groetjes!
     
  2. marieke3

    marieke3 Fanatiek lid

    11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik heb jaren geleden geld bij hun geleend toen ik voor een gedeelte in de bijstand zat en een nieuwe woning nodig had. Toen had ik lage rente en de maandelijkse aflossing was lager dan bij een gewone lening. Ik had 2000 geleend en moest dat in 3 jaar terug betalen, uiteindelijk heb ik dat in 1,5 jaar tijd afgelost (al het extra ging daar heen omdat ik niet van schulden hou). Ik vond het een prima lening.
    De aanvraag ging toen via de sociale dienst in Purmerend, daar moest ik een formulier invullen en waarom ik dat geld nodig had. Verder ging alles vanzelf en ik had het geld binnen een paar weken ter beschikking maar ik weet niet hoe het zit als je met dat geld een andere lening wil aflossen. Ik begon meteen de maand erop met aflossen.
     
  3. Onje

    Onje Niet meer actief

    Ok klinkt goed dankje !

    Ik heb er ook best vertrouwen in dus denk dat ik het gewoon maar ga doen. Het gaat bij ons alleen wel even om wat meer geld namelijk 6000 euro. Ik hoop dat het lukt want ik vind dit bedrag te weinig om drie jaar lang de schuldsanering in te gaan.

    Ik moet op het aanvraag formulier echt precies aangeven wat ik met het geld ga doen, en hier ook de bewijs stukken van meesturen plus daarbij aangeven of ik deze schulden uit het aangevraagde krediet ga aflossen.

    Qua rente is er niets bekend, staat ook niet op het formulier. En kan ik ook op internet nergens terug vinden.
     
  4. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi, heb er verder niet veel verstand van, maar ik denk wel dat het belangrijk is om te weten hoeveel rente je moet terugbetalen.

    want je gaat geld lenen om iets anders af te betalen en dat kost je dus sowieso meer, maar ik kan me voorstellen dat 400 euro per maand een groot bedrag is om iedere maand extra neer te leggen, dus ik snap het wel!!

    joyce
     
  5. Onje

    Onje Niet meer actief

    Ja dat is zeker belangrijk !
    Ga ik ook echt eerst even over bellen voordat ik de aanvraag indien.
     
  6. Baby09

    Baby09 Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    De rente is naar mijn weten niet echt h00g. Wij hebben in maart geleend en hebben rente van 1, z0veel pr0cent. Nu hebben wij wel een gr00t bedrag geleend.
    Als je bij de GKB leent, een gr00t bedrag, willen ze s0wies0 eerst de schulden afbetalen die je hebt en dat ging bij 0ns aut0matisch. Dus hun deden dat v00r 0ns..
    0hja 0m even een idee te geven, wij hebben 10.000 geleend en m0eten per maand 323,- betalen
     

Deel Deze Pagina