Ervaringen met difrax elektrische kolf?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kimmetjuh90, 19 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hoi dames,
    Ik zou graag bv willen geven straks, en we wilde niet weer avent flesjes maar difrax, nu zagen we dat er ook een kolf van hun te koop is, is er hier iemand die ervaring heeft met die kolf?

    Bij mn 1e had ik geen kolf, en ben ik na ruim 3 weken gestopt met de bv, had heel veel.stress en de productie liep vlug terug naar helemaal niets meer.. daarom wil ik nu wel een kolf aan kunnen schaffen, om ook mocht het nodig zijn extra te kolven, of als ik even niet live wil voeden, mijn dochter zou haar zusje ook eens een flesje willen geven en mijn man idem.

    Alvast bedankt:)
     
  2. Angel2005

    Angel2005 Bekend lid

    25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Eigenlijk moet je een kolf uitzoeken bij de manier waarop je hem wilt gaan gebruiken....

    Dus als je een kolf nodig hebt voor heel vaak en ter stimulatie voor je productie bijvoorbeeld in het begin kun je beter een andere kiezen dan wanneer je enkel wilt kolven wanneer dat een keer nodig is.

    Wat vind je belangrijk.... een enkele of een dubbele, prijs, enz....

    Ik heb zelf geen ervaring met Difrax. Heb zelf destijds een Medela freestyle gehad, ook op aanraden van een lactatiekundige, maar ik had hem ook echt nodig voor de stimulatie de eerste weken en toen ik weer ging werken heb ik intensief gekolfd.
    Het is een dure maar erg fijne kolf.

    Ik zou ook even nakijken of je nog een bijdrage vanuit je zorgverzekering krijgt. Dat was bij mij wel het geval.

    Mijn tip is eigenlijk... een kolf is best persoonlijk, laat je goed voorlichten over de voor- en nadelen van verschillende merken en types.

    Succes!
     
  3. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Aha, ja bij mn dochter had ik m nodig gehad voor de productie, ik wilde pas 1 aanschaffen als blijkt dat t nodig is..
    Misschien moet ik dan maar eens een lactatiekundige opzoeken, en daar even bespreken idd.. dank je wel :)
     
  4. Angel2005

    Angel2005 Bekend lid

    25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Graag gedaan!

    Is inderdaad wel het slimst om het met een deskundige te bespreken... Het is ook zonde als je een kolf aanschaft en hij blijkt niet te volstaan voor jouw wensen achteraf. Dan ben je alsnog veel te duur uit :confused:.

    Ik had het "geluk" dat ik 3 dagen in het ziekenhuis lag na keizersnede. Toen bleek dat mijn productie te langzaam op gang kwam ging ik eerst aan hun pomp en heb ik via de lactatiedeskundige daar meteen mijn kolf gekocht die ik voor ik naar huis ging mee kreeg van haar zodat ik thuis meteen door kon gaan met stimuleren...

    Anders had ik ook geen kolf gehad als ik direct na de bevalling naar huis was gegaan...

    Volgens mij kun je ook kolfapparaten huren. Zou je ook kunnen doen in het begin totdat je weet hoe intensief je hem nodig gaat hebben... maar ook dat weet de lactatiekundige uiteraard :thumup:
     
  5. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bij mn volgende controle heb ik ook een consult Bij de lactatiekundige aangevraagd, ik denk idd dat dat een hele slimme zet was :)
     
    Angel2005 vindt dit leuk.
  6. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Je kunt idd om het op gang te krijgen ook een kolf huren. Dit heb ik bij dochter gedaan. Daarna kolf gekocht waarmee ik fulltime kon kolven. Huren kan gewoon bij medipoint en dergelijke zaken
     
  7. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja zal daar idd maar eens naar kijken na t gesprek.met.de lactatiekundige :)
     
    elsie89 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina