Ervaringen met Methotrexaat injectie?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jolanda2525, 13 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda2525

    14 mrt 2021
    29
    1
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Helaas heb ik een zwangerschap die zich niet goed ontwikkeld. (Buikpijn & 2 weken lichte bloedverlies gehad) Ik ben nu 6 weken en de HCG staat op 1182. Ze kunnen niks in of buiten mijn baarmoeder zien.

    Over 2 dagen weer bloedonderzoek. HCG zou dan 2000 moeten zijn en dan zouden ze iets “MOETEN” zien.

    Mochten ze dan nog steeds niks in de baarmoeder zien of mocht het HCG dan nog steeds niet 2000 zijn dan krijg ik een injectie om de miskraam op te wekken. Heeft iemand hier ervaring mee? De gynaecoloog zei dat ik 3 maanden niet zwanger mag worden. Vind dit wel jammer.. maar het is wat het is. Iemand ervaring met deze injectie? En hoelang duurde het om weer zwanger te worden? Is dit slecht voor mijn gezondheid? De gynaecoloog zei ook dat het bij kanker patiënten gebruikt wordt en het een soort “chemo” is. Best heftig om te horen.. ik hoor graag jullie ervaringen.
     
  2. Koekjesdeeg

    27 mei 2020
    45
    61
    18
    Vrouw
    Hoi
    Ik heb deze injectie gehad i.v.m bbz de eerste keer sloeg bij mij niet aan dus heb hem twee keer gehaald.
    Je mag idd niet zwanger worden maar bij mij duurde het ook wel 10 weken tot het HCG op nul stond.
    Ik heb er zelf geen bijwerkingen van gehad maar dat kan natuurlijk wel.
    Hoelang het duurt voor je weer zwanger bent is verschillend ik volg een IVF traject dus kan daar geen uitspraken over doen.

    Wil je veel sterkte wensen.
     
  3. Jolanda2525

    14 mrt 2021
    29
    1
    3
    Vrouw

    Dankjewel! Bij hoeveel weken kwamen ze erachter bij jou dat het een bbz was?
     
  4. Koekjesdeeg

    27 mei 2020
    45
    61
    18
    Vrouw
    Rond de 6 á 7 weken.
     

Deel Deze Pagina