Ervaringen methotrexaat?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jolanda2525, 15 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda2525

    14 mrt 2021
    29
    1
    3
    Vrouw
    Is er dan echt niemand die hier ervaring mee heeft bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.. ik kan er online niks over vinden.. ik hoop dat er hier iemand zit met wie ik toch even kan praten...
     
  2. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.084
    724
    113
    Vrouw
    Hoi!
    Ik heb een jaar geleden mtx gekregen i.v.m. zwangerschap onbekende locatie.
    Ik heb toen ook gezocht naar info op internet, maar uiteindelijk veel meer gehad aan ervaringen van andere forummers.

    Wat wil je weten?
     
  3. Jolanda2525

    14 mrt 2021
    29
    1
    3
    Vrouw
    WAUW! Ik ben zo blij dat er EINDELIJK iemand reageert. Ik kan letterlijk niks vinden online! Heel erg bedankt voor je reactie!

    Ik heb vrijdag de injectie gehad. Had jij aan 1 injectie genoeg? En heeft het gewerkt? Ben je daarna zwanger geworden?

    Ik vraag me ook af wat me nu te wachten staat? Is het de bedoeling dat ik “ongesteld” wordt en dat het vruchtje zo me lichaam verlaat? (Het vruchtje zit in me rechter eileider) Is het de bedoeling dat ik ga bloeden na de injectie? Zo ja, wanneer kan ik dat verwachten.

    Ik heb de injectie vrijdag gehad , maar voel niet echt veel behalve soms wat kleine bijwerkingen. Maar heb geen bloed...

    ik hoor graag jou ervaring! Dankjewel!!!
     
  4. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.084
    724
    113
    Vrouw
    Ik had de injectie 30 maart gekregen. Ze hadden me een beetje bang gemaakt dat ik wellicht misselijk zou zijn. Dus kreeg echt 3 pakken zetpillen tegen de misselijkheid mee, maar die heb ik dus ook niet nodig gehad. Voelde eigenlijk net als jij heel weinig. Op de dag van de injectie was het hcg 171. Daarna iedere week weer terug om hcg te prikken. De daling ging zo: 171-83-7-5-3. Het laatste stukje duurde dus het langst. Ik neem aan dat jouw hcg nu ook wordt opgevolgd?
    Ik had aan 1 injectie genoeg inderdaad(had ook een lage hcgwaarde). Bij mij wisten ze niet waar het zat. Zoals ik het begrepen heb, vernietigt die mtx die cellen. Dat wordt dan in je lichaam als het ware afgebroken. Ik kan me even niet herinneren of ik meteen daarna ongesteld ben geworden. Ik bloedde al 1 maand voor de mtx (omdat het dus niet goed zat. Het leek eerst op een miskraam maar omdat het hcg bleef stijgen wisten ze dat er nog iets ergens zat). Toen het hcg onder 5 was kreeg ik wel een ovulatie meteen.

    Daarna mocht ik 3 maanden niet zwanger raken. In augustus zwanger geraakt, maar uiteindelijk een miskraam geworden(had denk ik weinig met de mtx te maken). Het leek er weer even op dat het hcg bleef stijgen terwijl ik bloedverlies had, maar het daalde gelukkig ook vanzelf (anders was het weer mtx, kijkoperatie of eileider verwijderen). Nu ben ik weer zwanger 8 weken. Het lijkt nu goed te gaan. Zoals je misschien aan mijn handtekening ziet, heb ik nogal een voorgeschiedenis op dit vlak. Houd hoop! Ik weet dat dat op sommige momenten erg moeilijk is en dat dat wachten echt onmenselijk is. Ik hoop dat het hcg snel daalt zodat je weer verder kunt!

    Veel liefs en sterkte
     
  5. Jolanda2525

    14 mrt 2021
    29
    1
    3
    Vrouw

    Dankjewel voor je verhaal. Dit geeft mij toch wel een beetje hoop dat de injectie kan werken. Ik kan er online helaas niks over vinden. Ik kreeg de keuze injectie of operatie en me eileider weg. Wel zei de gynaecoloog dat het kon zijn dat ik “gewoon pech” had en dat de eileider gewoon gezond is. Ik dacht toen nou waarom zou ik dat risico nemen om een gezonde eileider weg te laten halen. Mocht het in de toekomst weer bbz worden in de eileider dan ga ik 100 procent voor de operatie. Alleen denk ik nog niet zo ver. Het enige wat ik nu hoop is dat de injectie gaat werken. Gek genoeg merk ik niet echt wat. Wel heb ik nog zwangerschapskwaaltjes (misselijk) Ik hoor vrijdag of ik geopereerd moet worden als de injectie toch niet heeft geholpen.. heel spannend dit!
     
  6. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.084
    724
    113
    Vrouw
    Het is zeker spannend. Het is ook een soort trauma vind ik. Ik had me een paar weken geleden ook aangepraat dat dit nu weer een bbz zou zijn. Voelde weer precies alles als toen. Mijn hersenen gingen automatisch in negativiteitsstand. Maar het kan dus ook (vooralsnog..hopen dat dit goed blijft gaan) goed gaan. Hou je daar aan vast, ook al veranderen we door dit soort situaties in enorme doemdenkers.

    Laat je me vrijdag weten of het hcg gedaald is en wat ze gezegd hebben? Mag ook in een privéberichtje. Ik leef zo met je mee!
     
  7. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Helaas ervaring. Bij mij is de eileider operatief verwijderd. Veel sterkte en hopelijk doet de injectie zijn werk!
     
  8. Jolanda2525

    14 mrt 2021
    29
    1
    3
    Vrouw



    Het is zeker een trauma. Ik kan echt nergens anders aan denken. Ik ben ook heel bang dat ik de “verkeerde” keuze heb gemaakt wat betreft de injectie. Dat de volgende zwangerschap 100 procent een bbz gaat worden. Ik ben daar zo bang voor. Je weet niet hoe erg jou verhaal mij geholpen heeft en toch wat hoop heeft gegeven. Ik hoop zo erg voor jou dat alles goed afloopt! Ik begrijp echt hoe je je voelt.

    Aan de ene kant kan ik nog niet eens denken aan een volgende zwangerschap. Ik wil eerst dit achter de rug hebben. Heb vandaag bloed geprikt en ik heb morgen de uitslag. Zo spannend!!!! Ik houd je zeker op de hoogte.
     
    Nien92 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina