Ervaringen morning after pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mara1982, 17 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mara1982

    Mara1982 Lid

    6 aug 2014
    14
    0
    1
    NULL
    NULL
    Vorige zondag liep het mis met het condoom. Gescheurd :confused:...
    We hebben drie jongens van 8, 6 en 3. Ik was er nog niet uit of het bij drie zou blijven, mijn man eerder wel (hij vindt het druk, heeft graag zijn vrijheid terug nu).

    De afspraak was dat hij een knip zou laten zetten (hormonen verdraag ik niet en ergens ook koppig
    dat mijn lijf al niet meer hetzelfde is na 3 bevallingen (had ik er graag voor over hoor) en dat hij nu aan de beurt is :oops:).
    Man was het ermee eens om toch nog te wachten totdat we 'te oud' zouden zijn om nog een kind te krijgen Ben er nu 37 man ook, 40 is de grens voor ons. Ik vond het zelf ook veel te definitief om mezelf te laten steriliseren. Ben er nog niet klaar voor. Man heeft ook nooit de aanzet genomen (maar heeft er op zich geen probleem mee, zoals sommige mannen, om het te laten doen). Beetje laks zoals op veel gebieden ;).

    Ik heb maandag middag (ging niet eerder omwille van werk) de morning after pil genomen, normaal ruim op tijd aangezien het zondag in de late avond misliep.
    Maar nu zie ik spoken denk ik. Dinsdag wat buikpijn (wat ik altijd heb rond mijn eisprong). Ovulatietest (die ik nog had liggen) gedaan en positief :confused:. Nu, een paar dagen verder, al de hele dag op en af menstruatiepijn. Website info zegt me dat vandaag de eventuele innesteling zou zijn dus ik heb al rare ideeën nu.
    Stel dat...
    Maar ik dacht dat een morning after pil toch echt de ovulatie uitstelt. Hoe kan dan toch die positieve test? De dag nadien was hij niet meer positief... Het is afwachten natuurlijk. Voor hetzelfde geld is er niks aan de hand. Zoja... dan heb ik hier een heel moeilijke boodschap te brengen denk ik. Weg laten halen is echt geen optie, zou ik niet mee kunnen leven. Nooit abortus tenzij om gezondheidsredenen bij mij of het kindje.
    Iemand ervaring :$?
     
  2. girlmom1989

    girlmom1989 Bekend lid

    21 mrt 2019
    567
    668
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bij me oudste dochter heb ik een morning after pil gebruikt bleek 8 weken later zwanger na gebruik en heb toen ook gebloed in de tussentijd waardoor ik dacht dat ik gewoon og werd
     
  3. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    De morning after pil werkt alleen als je ovulatie nog niet geweest is. Als je dinsdag een positieve ovulatietest had (de vraag is of hij eerder ook al positief was geweest) is het dus afwachten of de morning after pil zijn werk heeft gedaan.

    Overigens heb ik geen idee of een morning after pil invloed heeft op een ovulatietest. (Wat betreft de hormonen die worden afgegeven)
     

Deel Deze Pagina