Ervaringen na HSG

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nylla, 1 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nylla

    Nylla Fanatiek lid

    20 mrt 2022
    1.331
    1.218
    113
    Vrouw
    Hallo dames,

    De titel zegt het al, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen na de HSG. Op dit moment ben ik vooral benieuwd naar ervaringen met de eerste menstruatie na de HSG. Zelf heb ik normaal namelijk altijd pijnlijke menstruaties. Veel last van buikkrampen en ook krampen in mijn rug. Dat duurt vaak een paar uur en meestal alleen de eerste dag van mijn menstruatie.
    Nu is het zo dat ik twee weken geleden een HSG (eileideronderzoek) gehad heb. Het onderzoek verliep compleet pijnloos en de uitslag was goed, beide eileiders waren mooi open. Nu twee weken later nadert mijn menstruatie en heb ik dus al sinds gisteren last van buikkrampen. Zo erg dat ik er vannacht niet van geslapen heb. Dit terwijl mijn NOD pas zondag of maandag is. Ik snap er helemaal niks van. Ik ben niet zwanger, want had vanochtend, op 11DPO, een negatieve test en een dun sliertje bloed. Ik vermoed dus dat de menstruatie er (helaas) wel aan zit te komen.
    Herkennen jullie deze buikpijn de eerste menstruatie na de HSG?
    Wat waren verder jullie ervaringen met de HSG? Waren jullie erna vlot zwanger?
     
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik had een HSG tegelijk met een kijkoperatie dus heb er niks van gemerkt ook. Daarna geen verschil in menstruatie gehad en ook geen andere klachten sindsdien. Ik was tweede ronde erna zwanger, maar was ook tweede ronde met spuiten dus ik weet niet welke van de 2 of beide uiteindelijk hebben geholpen.

    Hopelijk ben je ook gauw zwanger!
     
  3. Nylla

    Nylla Fanatiek lid

    20 mrt 2022
    1.331
    1.218
    113
    Vrouw
    Dank je wel! Ik hoop het ook. Volgens de gyn. heb je na een HSG een verhoogde kans op zwangerschap, dus ik hoop het van harte!
     
  4. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik duim!
     
    Nylla vindt dit leuk.
  5. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.316
    6.898
    113
    Vrouw
    Mijn menstruatie was niet anders dan anders na de HSG. Kan me ook niet herinneren dat ik meer pijn had daarna.
     
    Nylla vindt dit leuk.
  6. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.713
    6.983
    113
    Vrouw
    Ik heb in April een hsg gehad. Mijn menstruaties zijn daarna niet anders geworden. Deze maand is de 2e ronde na de hsg dat ik weer een poging doe. Vorige maand dus niet gelukt. Mijn arts zei idd ook dat je tot een half jaar na de hsg verhoogde kansen hebt op een zwangerschap.
     
  7. Maankindje

    Maankindje Bekend lid

    20 jun 2022
    797
    805
    93
    Vrouw
    Eind mei heb ik ook een HSG gehad. Ik vond de procedure zelf onprettig voelen, maar niet pijnlijk. Mijn eileiders waren ook goed toegankelijk. Naderhand heb ik wel nog een dag of 5 buikpijn gehad, maar was niet te vergelijken met menstruatiekrampen o.i.d. Het zat hoger, rond mijn navel. Ik had zelf het idee dat mijn buikvlies of darmen ofzo wat geïrriteerd waren geraakt van de contrastvloeistof, deze loopt namelijk vanuit de eileiders de buikholte in. Ook heb ik na de HSG een dag of 3 gevloeid. Mijn menstruatie daarna was niet pijnlijker dan anders, maar zag er wel een beetje anders uit. Alsof er meer los kwam dan normaal. Ik zit nu in de tweede ronde na de HSG, op het wachtbankje tot mijn NOD aanstaande zondag. Maar verwacht er niet te veel van, ik voel me precies hetzelfde als de afgelopen 16 rondes waarin ik ongesteld werd. Weet jij ondertussen al meer Nylla, aangezien je gisteren/vandaag je NOD had?
     
  8. Nylla

    Nylla Fanatiek lid

    20 mrt 2022
    1.331
    1.218
    113
    Vrouw
    Hopelijk lukt het ons allebei in de 2e ronde na de HSG om zwanger te raken! Succes!
     
    Maankindje en Mim89 vinden dit leuk.
  9. Nylla

    Nylla Fanatiek lid

    20 mrt 2022
    1.331
    1.218
    113
    Vrouw
    Dank voor het delen van je ervaring. Herken het wel. Ik had de dagen erna ook wat last van ongemak in de buik. Zou idd door prikkeling door de contrastvloeistof kunnen komen. Het begin van mijn menstruatie zag er hier ook anders uit, had het idee dat het wat olieachtig was (sorry TMI :oops:). Helaas weet ik ondertussen idd meer; ben vanochtend helaas ongesteld geworden. Keurig op tijd, dat wel en niet pijnlijker dan normaal.
    Spannend dat wachten tot zondag! Ik hoop dat ronde 2 na de HSG voor ons, net als voor @Orchid24, de magische ronde zal zijn en we allebei een positieve test hebben! :thumup:
     
  10. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.713
    6.983
    113
    Vrouw
    Dankjewel, jij ook!
     
  11. Maankindje

    Maankindje Bekend lid

    20 jun 2022
    797
    805
    93
    Vrouw
    O wat jammer dat het niet gelukt is! Je hoort wel eens dat het meteen raak is na de HSG, maar zelf vond ik het niet gek dat dat bij mij niet zo was. Er was een hoop gaande in mijn buik door de HSG, een hoop gerommel, dus dat leken me niet de ideale omstandigheden voor het totstandkomen van een zwangerschap. Hopelijk inderdaad voor ons allemaal meer geluk in de tweede ronde!
     
    Nylla vindt dit leuk.
  12. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een HSG gehad, mijn eisprong was die maand een week later als normaal (ik temperatuurde toen) en ik ben die ronde zwanger geworden van mijn oudste.
     

Deel Deze Pagina