Ervaringen opname bij onrustige baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yasmine04, 11 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Beste mama's,

    Al eerder hier div topics over gestart maar de nachten gaan helaas nog niet goed.
    Even onze situatie in een notendop:

    Ons zoontje is geboren met 37 weken ( ingeleid)
    Na de geboorte nog 6 dagen in de wiegenkamer ivm hartslagdalingen
    2 weken na geboorte rsv virus waarvoor 12 dagen opgenomen week thuis weer een week opgenomen vanwege de benauwdheid na opnames aanhoudend onrustig veel huilen overtrekken etc..
    Koemelk vrij gezet leek beter te gaan later toch weer terug bij af eczeem is nu wel onder controle.
    In sep omeprazaol erbij gekregen vanwege de onrust en het toch wel vele spugen.. spugen is over , de onrust niet.
    Aankomende 2 weken krijgt hij opnieuw de koemelk dubbel blinde provocatie test om te kijken of dit nog speelt ook gaat een orthopedagoog meekijken naar zijn slaap gedrag.. we weten het niet , de kinderarts ook niet dus als hier niks uitkomt zal de laatste optie een opname zijn zodat ze zelf goed kunnen kijken wat er gebeurd en hoe we hem kunnen helpen.
    Afgelopen 2 weken alle afspraken afgezegd om echt weer terug naar de basis te gaan met hem. Overdag lijkt er nu wat verbetering te zitten in de zin van een strak schema.
    Om een voorbeeld van zijn ritme te geven :

    07.30 wakker
    Tussen 11.30 en 12.30 naar bed soms slaapt hij maar een uur soms 2 uur soms 3 uur.
    Om 19.30 naar bed
    21.00 wakker huilen
    23.30 wakker huilen
    01.00 wakker huilen
    02.30 wakker huilen
    04.00 wakker huilen
    05.00 wakker huilen
    06.00 wakker huilen
    07.00 wakker kletsen

    Dit is een gemiddelde nacht soms is het nog erger en een enkel keer wat minder. Zijn record is om 4 uur achter elkaar te slapen maar dat is alweer heeeeel lang geleden dat hij dat heeft gedaan.
    Vaak is even wiegen / slokje borst genoeg , rond 03.00 neemt hij daar geen genoegen meer mee en moet ik echt gaan lopen met hem zoon 10 tot 30 min

    Als hij in de nacht ook zo huilt en strekt lijkt hij niet echt wakker te zijn maar moet wel getroost worden.
    Laten huilen 10 min aanpak en ernaast zitten weken lang geprobeerd hij wordt alleen maar erger.
    Bij ons in bed heeft hij hetzelfde gedrag.

    Nu vroeg ik mij af wie hier ervaringen mee heeft bij een wat "oudere" baby
    Of wie ervaringen heeft met een opname?
     
  2. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik herken het nachtelijke huilen. Bij ons liggen was ook niet genoeg .. In de draagdoek lopend was ze stil Uren en km heb ik snachts gewandeld. Dan was het goed.

    Ik verwijt het aan vroeggeboorte, neonatologie ellende en verborgen reflux. Na zo'n 5 mnd werd het snachts beter.

    Ik wou onze dochter niet nog eens in het ziekenhuis hebben maar cb wou ons daar wel heen sturen. Ik vond het niet nodig omdat wel aanpassing had ontdekt wat haar hielp.
     
  3. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Herkenbaar dus, die opname vinden wij ook heel dubbel alleen bij ons zit er dus al 10 maanden lang geen verbetering in :( ik merk dat ik op begin te raken..
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Hier was zoon tot die leeftijd ook elke anderhalf uur wakker, borst en weer verder slapen. Is heel natuurlijk gedrag. Hij werd precies wakker op mijn slaapcyclus. Hij sliep nog bij ons op de kamer. We hebben hem toen op eigen kamer gelegd en toen werd het beter, elke 3 uur.
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bij allebei de kinderen tot minstens een jaar dat soort intens gedrag gehad.

    Bij de oudste was het kma en reflux, en gewoon ook karakter denk ik. Ze is nu nog steeds een onrustige en angstige slaper. Zes jaar inmiddels, maar heeft nog erg vaak fasen dat ze ons extra nodig heeft 's nachts.

    Bij de jongste was het oorproblemen. Zelfs na de buisjes op 11 maand is dat zo gebleven tot vijftien maand, toen hij voor de allereerste keer zes uur na elkaar sliep.

    Hier eigenlijk nooit opname overwogen. Het was verschrikkelijk zwaar, en we waren bij beiden doodop. Nu nog steeds aan het bekomen daarvan, eigenlijk. Maar ik heb zelf ook als kind veel issues gehad met slapen en angst en donker. En zeker als ze zo'n slechte start gehad hebben met veel ziekte en pijn, kan ik me voorstellen dat zo'n klein lijfje en kopje dat allemaal nog stevig moet verwerken, ook maanden nadien.

    Maar goed, als jij er voordelen in ziet, en je vertrouwt je ziekenhuis dat ze je kind niet gewoon laten huilen, dan is het een valide optie.
     
  6. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Geen ervaring met dat onrustige, maar het valt me op dat hij overdag weinig slaapt. Kan het niet een combi zijn van oververmoeidheid? Je hoort vaak dat kinderen die overdag slecht slapen dat ook in de nacht doen. Wellicht proberen om hem overdag naar 2 slaapjes te laten gaan? Kijken of meer slaap overdag helpt voor beter door slapen in de nacht?
     
  7. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Door gebrek aan ruimte slaapt ons zoontje ook bij ons op de kamer.
    Was jou zoontje dan ook zo huilerig ? Hier is het echt huilen strekken windjes laten schrikachtig..
    Vaak neemt hij maar 2 slokjes vd borst ik moet hem echt wiegen en sussen
     
  8. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Opname is voor ons en de kinder arts misschien ook wel een laatste poging om te kijken of het wellicht iets medisch is ( pijn?) Vanwege het huilen strekken etc of gewoon een aangeleerd slaap patroon..
    Het laten huilen vroeg ik het laatste consult al naar ze zei dat dat niet de intentie van opname is
     
  9. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Ik zou ook zeggen overdag meer laten slapen hier sliep ze op die leeftijd in de ochtend en middag 2 a 3 uur en dan rond het avondeten nog een uurtje. En dan in de nacht meestal door maar nachtvoedingen zijn met 10 maanden niet vreemd hoort erbij. Elk uur is wel veel maar helema doorslapen doen veel baby s niet.
     
  10. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Overdag is voor ons juist al "verbeterd "
    Hij zat op 2 slaapje om 10 uur en om 14.00 maar dan duurde het eerst 30 min voordat hij sliep om vervolgens na 30 tot 45 min weer wakker te worden :(
     
  11. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Zie reactie hier boven:( overdag zelfde probleem nu hij op 1 slaapje zit slaapt hij iniedergeval 1.5 op de dag ipv 1 uur ( soms 2 of 3 uur)
    We kunnen op ons kop gaan staan maar vaker-verder slapen zit er dan ook echt niet in helaas
     
  12. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Als hij nog 1 of 2 keer komt om te drinken daar teken ik voor maar tussen 19.30 en 07.00 zo tussen de 7 en 10 keer wakker worden vind ik New born gedrag eigenlijk hij eet naar mijn mening voldoende op de dag. Flessen laat hij het zelfde gedrag zien
     
  13. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Heb je al eens een osteopaat geprobeerd?
     
    NdNk vindt dit leuk.
  14. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier was dat ook zo hoor. Op die leeftijd, en later.

    Was wel ingegeven door wakker worden van de pijn. Lijkt me toch dat de kma nog steeds speelt (volg je een strikt dieet? Ben je zeker dat hij voor de rest geen koemelk binnenkrijgt?). Of heb je de oren al eens laten bekijken door een kno?
     
  15. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Nee, wel een aantal keren bij de fysio geweest maar die kon ook niet echt wat vinden. Wel baby massage geleerd wat we nu elke avond toe passen. Oesteopaat kunnen we nog overwegen dus..
     
  16. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hij krijgt nu in de avond een fles nutramigen .
    Ik eet voor zover ik weet volledig koemelk en soja vrij ( ik val er teveel mee af ) mocht uit de test nog steeds koemelk allergie komen krijgt hij Andere flesvoeding en stop ik met borstvoeding ivm mijn eigen gezondheid
     
  17. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ja ik begrijp je helemaal. De eerste nacht "doorslapen" van 23:00-5:00 was met 1,5 jaar pas. Echt zware klote jaren.

    Is (verborgen ) reflux al onderzocht ? Huilen, paar slokjes drinken past daar wel bij...
     
  18. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nutramigen lgg of Puramino? De eerste bevat namelijk nog steeds koemelkeiwitten, zij het dan extreem verknipt. Mijn dochter kon ook dat niet verdragen.
     
  19. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Nee verder geen klachten hier. Huilen viel mee, als ik hem maar direct aanlegde. Als ik wachtte, was het ook huilen. Zonder borst weer in slaap krijgen snachts was pas met ruim 2 jaar. Toen dochter wel sliep snachts en ik voor hem eruit moest was ik er klaar mee. En toen accepteerde hij t wel. Maar eerdere pogingen werkte niet.

    Kan je hem niet na de eerste nachtvoeding (zodra je zelf op bed ligt) in een campingbedje in de woonkamer leggen om het te proberen?
     
  20. Sama1

    Sama1 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier een opname gehad met 6 weken. Wij hadden een dame wat ongeveer de hele dag aan het krijsen was. Verschrikkelijk. Ben echt blij dat we het hebben gedaan. Ze bleek waarschijnlijk lactose intolerantie te hebben en had dat voor haar en ons niet tot 10 maand willen uitzingen. Ze had echt pijn waarschijnlijk blijkt achteraf.
     

Deel Deze Pagina