Ervaringen plaswekkers

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door cowgirl80, 17 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.527
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn zoontje van 7 heeft heel lang zindelijkheidsproblemen gehad, het gaat nu het laatste halfjaar eindelijk de goede kant op overdag, maar snachts heeft hij nog altijd een luier nodig, hij baalt er zelf best wel van.
    Nu zag hij van de week een reclame over plaswekkers en hij was helemaal enthousiast, hij wilde er meteen 1 gaan bestellen:D

    Nou wil ik zoveel enthousiasme niet in de kiem smoren natuurlijk… maar ik heb zelf even gegoogled en de plaswekker van de reclame heeft echt mega-slechte recensies overal. Heeft er hier iemand een plaswekker gebruikt en hoe beviel dat? Welk merk was het? Was het met speciale onderbroekjes of alleen een sensor?
     
  2. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.313
    113
    Wij hebben een plaswekker van urifoon. Ze zijn erg vriendelijk en geven ook tips. Helaas hoort mijn zoon (bijna 8) bij de 5% waar het niet goed helpt. Hij plast nu nog ongeveer 3/4x per week in bed (eerst 2x per nacht). Het voordeel is wel dat zodra dat alarm gaat hij onbewust stopt met plassen. Dus we hebben gewn nat bed. Het alarm is heel gevoelig dus gaat direct af bij se eerste druppel.
    Mijn zoon slaapt erg diep en heeft maar een kleine blaas dus daarom zijn wij er nog niet vanaf. Bij mij betaalt de zorgverzekering de wekker (aanvullend pakket).
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  3. NafNaf

    NafNaf Fanatiek lid

    5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Wij hebben een aantal jaar geleden ook de plaswekker van urifoon gebruikt bij onze dochters. De oudste was er in een maand vanaf (was toen ruim 7). De jongste in 2 dagen (die vond het verschrikkelijk en dat was ein-de-lijk de motivatie om wel 's nachts naar het toilet te gaan...).
    Onze zoon van nu 6 is ook nog helemaal niet zindelijk 's nachts. Over een jaartje gaan we met hem ook aan de slag en wilde ik een nieuwe plaswekker kopen. Dat is ook meteen wat mij betreft het enige nadeel: nadat hij een jaartje in de kast had gelegen en ik hem aan iemand wilde uitlenen, bleek hij het niet meer te doen...
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  4. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.953
    113
    noord holland
    Mijn jongste dochter is een plaswekker gaan gebruiken toen ze 10 was. Ze plaste nog enorm veel s nachts. We hadden een draadloze plaswekker van rodger met van die boxertjes, via MP overgenomen. Direct effect qua wakker worden (sliep er altijd doorheen als ze nat was) en zelfs al een droge nacht de eerste week, soms nog een ongelukje maar dan werd ze wakker en plaste op de wc verder. Binnen 2 a 3 weken was ze volledig droog.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  5. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Hier plaswekker van urifoon gebruikt. Waar zoon voorheen standaard nat was, was hij met de broekjes en de wekker binnen 2 weken compleet droog. Ik geloof 3x de wekker af gegaan en sindsdien iedere ochtend droog. Zoon was 6 jaar en paar maanden toen we het gebruikt hebben.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  6. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Hier werkte het ook prima met de kanttekening dat je er wel voor moet zorgen dat je kindje overdag de signalen dat hij moet plassen niet negeert. Dus bij aandrang gaan.

    even een tip: bij ons werd hij vergoed vanuit de zorgverzekering. Dus kijk voor je hem besteld even of hij voor jullie wordt vergoed en bij welke leverancier je hem dan kunt bestellen.
     
  7. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.261
    2.437
    113
    Vrouw
    Hebben er ook mensen ervaring met een plaswekker voor overdag?
     
  8. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.527
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben wel ervaring met een trilhorloge. Dat werkt dus niet met een sensor, maar stel je gewoon in dat het om de 3 uur gaat trillen zodat kind weet dat het tijd is om naar de wc te gaan.
    Hier werkte het een beetje, maar zoontje was toch vaak te koppig om er naar te luisteren “Maar ik moet echt niet, ik ben pas geweest .. etc”
     
  9. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    Wij hebben de plaswekker van Rodger. Gewoon via Marktplaats aangeschaft, begeleiding van de kinder-uroloog. We hadden hem aangeschaft voor dochter, maar omdat de middelste ook nog steeds niet droog was 's nachts hebben we hem eerst bij hem ingezet. Omdat hij geen medische problemen had.
    Hij was binnen een maand klaar. De eerste keer werd hij niet wakker, de tweede keer werd hij meteen wakker en daarna nog een paar keer dat hij wakker werd van de wekker, maar toen was het ook klaar.
    We begonnen bij dochter dan ook met goede hoop. Maar helaas. Na vijf maanden nog geen resultaat, alleen een poepie chagerijnig kind dat zich elke keer lamschrok van het lawaai van die wekker. Toen was ze bijna 7, inmiddels is ze net 9, en nog steeds niet droog 's nachts. Wel komt ze droog de nacht door als we haar laten plassen. Maar ze heeft al een heel traject in het zkh gehad en de kinderbekkenbodemfysiotherapeut. Ze is nu aangemeld bij de kinderpsychiater omdat ze denken dat het misschien toch gedragsmatig is. ADD/ADHD/ASS. Ze heeft geen diagnose, maar haar broers wel en ze heeft wel heel veel gelijkenissen.
    Wat we wel bereikt hebben is dat ze overdag de broek droog houdt en de blaasontsteking onder controle lijkt.
     
  10. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.516
    113
    Hier zijn we momenteel met nummer 2 bezig met de plaswekker van Rodger.
    De oudste was bijna 8 toen we ermee begonnen, ze was nog nooit van haar leven een nacht droog geweest en tadaa binnen 2 weken was het klaar! De eerste nachten ging die wekker echt 2-3 keer af, zo vaak plaste ze dus snachts. Maar dat ging heel snel naar 1x en daarna niet meer of ze wordt wakker.
    De jongste is 6,5 en wilde ook graag de plaswekker. Hij is met 4 jaar een tijdje nachtzindelijk geweest, maar helaas tijdelijk. Nu de eerste nacht gelijk droog en helemaal doorgeslapen tot half 8 (heel laat voor hem) dus we dachten nou dat ding werkt bij hem psychisch al. Maar helaas. De afgelopen nachten ging dat ding 1x af, beide nachten rond kwart over 12. Eerste keer werd hij er niet wakker van, tweede keer zat hij wat verdwaasd rond te kijken toen ik bij hem kwam maar wel een complete plas in het luierbroekje. (Die doe ik er overheen zodat je het bed niet steeds hoeft te verschonen).
    Hopelijk gaat hij gauw zelf wakker worden als hij moet plassen. Maar door de positieve ervaring met de oudste heb ik daar zeker vertrouwen in.
     
  11. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Hier werkt het helaas niet. Komt wellicht omdat mijn zoon ADHD heeft.

    Hij wordt ook echt niet wakker van het alarm. En om hem dan alsnog op de wc te krijgen is echt lastig. Dan ben ik wakker de rest van de nacht en hij weet niet eens dat hij wakker is geweest.

    Dus helaas hier geen succes verhaal
     
  12. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.516
    113
    Het is inderdaad wel heel belangrijk dat ze goed wakker zijn en dan verder plassen op de wc (als alles er nog niet uit is tenminste)
    Daarom moeten ze ook echt zelf dat ding uitzetten en hun natte kleren uittrekken.
     
  13. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Dat maakt hier alsnog niet uit. Hij zet dat ding uit en dan terug zijn bed in. (moet hij minimaal zijn hoogslaper af en dan nog 4 stappen voor het ding uit is. En dan nog is hij gewoon in slaap waardoor hij niet mee wil. Dus helaas.
     
  14. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.593
    1.792
    113
    Vrouw
    Beetje late reactie zie ik maar ik deel m toch maar even.

    Zoon is op zijn 8e begonnen met een traject op de plaspoli. We hebben een plaswekker gebruikt, maar wel pas na het uitsluiten van medische problemen, een kijkoperatie ivm mogelijke vernauwingen en een paar maanden training.

    Meer drinken en veel vaker plassen overdag bleek gek genoeg nodig om 's nachts droog te kunnen worden en de blaas minder geirriteerd te laten zijn.. we kwamen erachter dat zoon soms wel 7 uur (!) niet plaste overdag, hij voelde het simpelweg niet meer. Ook was zijn 'flow' niet goed en hij plaste niet voldoende uit. Restjes urine bleven achter in de blaas. Toen we wisten wat de oorzaak was zijn we gaan 'trainen' en is er oa gekeken naar zijn plashouding en leerde hij de signalen die hij al zo lang negeerde te herkennen. Best gek, want hij was overdag al sinds zijn 2e droog dus ik had zelf nooit gedacht dat de oorzaak daar lag.

    Na een tijdje mochten we de plaswekker gaan gebruiken. Van iedere nacht een bomvolle luier (die ook vaak doorlekte) naar droog in 4 weken. Maar het was wel een verschrikking, de wekker ging de eerste week tot wel 5 keer per nacht af. We hadden wekelijks een afspraak in het ziekenhuis om oa een echo van de blaas te laten doen en te bespreken hoe het ging. Zonder die ondersteuning was het ons niet gelukt en had ik het misschien ook wel opgegeven.. het was echt zwaar en er leek eerst geen verbetering te komen.

    De plaswekker was van Urifoon trouwens, werkte perfect en werd geadviseerd op de poli. Wel met extra broekjes en een waterdichte molton.

    Niet dat voor iedereen een traject bij de plaspoli nodig is, maar je kunt t wel overwegen om medische oorzaken uit te laten sluiten en aan de oorzaak te werken.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  15. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Wij hadden urifoon. Mijn dochter (toen 7 jaar) sliep door het harde alarm heen (hoe dan?) en ik rende slaapdronken naar haar kamer om het uit te zetten. Ze was na 10 dagen droog. Ik was er dus erg tevreden over.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  16. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.527
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    We hebben met mijn zoontje ook bij de plaspoli gelopen. Er zijn toen wat onderzoekjes gedaan en de conclusie was toen “er is medisch gezien niks mis, dus het is een gedragsprobleem”. We hebben toen een paar maanden gesprekken gehad bij een verpleegkundige die niet echt hielpen, uiteindelijk zijn we er gestopt. Ik was er niet echt tevreden over, ik heb zelf wel altijd het gevoel gehad dat er meer was dan alleen een gedragsprobleem. Heel langzaam mettertijd is het beter gegaan. Dit is de eerste vakantie waarop ik niet de hele tijd broeken tussendoor hoef te wassen, dus er zit nu eindelijk schot in. Van de verpleegkundige mochten we met een plaswekker beginnen als het overdag goed ging. Misschien als we er zelf niet uitkomen met de plaswekker dat ik nog wel een keer een verwijzing vraag dan.
     
  17. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Mijn dochter was met plaswekker ook binnen 2 weken ‘s nachts droog! Vond het een aanrader!
     

Deel Deze Pagina