Ervaringen PVC klik- of plak stroken vloer

Discussie in 'De lounge' gestart door yaro, 16 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

    yaro Niet meer actief

    Wie heeft er ervaring met een vloer van pvc klik panelen of een vloer van pvc plakstroken?

    Wij moeten na verbouwing een nieuwe vloer leggen. De vloer loopt over de hele verdieping door. Hal, woonkamer, keuken en bijkeuken.
    We hebben nu laminaat.

    De pvc vloer spreekt mij wel aan omdat het meer waterbestendig is (wel fijn in de keuken en bijkeuken en met kleine kinderen) en het zou wat minder koud en glad zijn dan laminaat.

    Wat is jullie ervaring?
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.203
    113
    randstad
    Wij hebben klik pvc. Ben er nog steeds erg tevreden over. Het is idd wat minder koud dan laminaat. En ook niet glad. Onze vloer is over de hele beneden verdieping doorgelegd. Is hier 65 m2. Wij hebben het laten leggen ivm tijdgebrek en ze waren hier in een dag klaar. Wel eerst de gloer laten egaliseren
     
  3. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.177
    1.358
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    En zorg voor een krasvaste bovenlaag die je apart aanbrengt. Hebben wij niet gedaan en echt spijt van!
     
  4. Diro

    Diro Niet meer actief

    Wij hebben pvc, gelijmd.
    Ideaal! Het is niet zo lawaaierig als laminaat, krast minder, goed schoon te houden. Ik wilde dat we het boven ook hadden..
     
  5. yaro

    yaro Niet meer actief

    Bedankt voor jullie ervaringen! Morgen gaan we kijken wat we in de winkel kijken naar verschillende opties.
     
  6. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Wat is die bovenlaag dan Precies?
    Wij zijn nu bezig met verbouwen en straks verhuizen. En krijgen in het nieuwe huis een looselay pvc vloer. Is die laag er dan in verwerkt dat jij weet of moeten we daar even apart om vragen. Vriend van ons handelt in die vloeren en heeft hem net voor ons besteld vandaar die vraag....

    Ts. Wij hebben dus nog geen ervaring met de vloer. Hij leek ons in elk geval wel warmer en minder glanzend dan laminaat en dat sprak ons juist wel aan. Helaas zal het nog wel een maandje of wat duren voor ik er echt ervaring mee heb:)
     
  7. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Hier plakstroken, net grote stickers :D zelf geplakt.
    Bevalt super!
     
  8. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.174
    516
    113
    Onze buren hebben het en ik zou er nooit voor kiezen. Zij hebben het met een klik systeem en hebben het volgende vanwege kieren en kromtrekken al 2 keer over moeten leggen
     
  9. Ilona1986

    Ilona1986 Bekend lid

    23 jun 2012
    520
    0
    0
    Tilburg
    wij hebben een gelijmde pvc vloer. willen niets anders meer ! ben er nu 2,5 jaar later nog steeds heel blij mee
     
  10. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Wij hebben klik-PVC, heerlijk! Makkelijk schoon te maken. En als de kinderen een keer een drinkbeker omgooien en deze ligt onder de bank ofzo (en je ziet het dus een tijdlang niet ;)), dan is het geen ramp. Het geeft minder herrie dan wat ik gewend was met met laminaat en als je het goed legt/laat leggen, heb je echt geen last van kieren oid.
    Onze visite is elke keer verbaasd als we vertellen dat het PVC is, wij zijn dus niet de enige die de vloer mooi vinden! ;) Je hebt ze ook in verschillende uitvoeringen, wij hebben met een houtnerf erin, die is dus niet helemaal glad.
    Bij ons is de gehele benedenverdieping ermee bedekt, de woonkamer, keuken, gang, bijkeuken (met wasmachine etc), alleen de garage en de wc niet. Mijn man en vader hebben het samen gelegd, op het begin is het even zoeken hoe je dit het gemakkelijkste doet, maar dat is met laminaat ook zo toch? :) En het is ideaal dat je het gewoon kunt snijden, geen zaag aan te pas gekomen!
    Ik zou niet meer terug willen naar een laminaat vloertje! (En ik kan het vergelijken, want boven hebben we wel laminaat liggen...) We vonden het destijds wel prijzig omdat het gelijk zo'n groot oppervlak is, maar dit was zeker ons geld waard!!
     
  11. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Als je kwalitatief goed PVC koopt, is deze al krasvast!!
    Maar volgens mij zijn de meesten tegenwoordig al wel krasvast.
     
  12. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Wij hebben het nu enkel bij de wasmachine en droger ruimte liggen, waar ook het gereedschap ligt. Zijn er dermate tevreden mee dat we voor onszelf in ieder geval besloten hebben om het als we een koophuis hebben overal te leggen. Hebben voor de klik versie gekozen omdat we niks mogen verlijmen. Super makkelijk te leggen vooral met leidingen die uit de vloer komen.
     
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wij hebben gelijmd PVC.
    Inmiddels bijna 5 jaar liggen. Nog steeds erg tevreden.
    Hebben ook vloerverwarming onder zitten.
    Er zit een toplaag op. Maar daar kunnen wel krassen op komen.
    Volgens mij kan je dit niet helemaal voorkomen.

    Wij hebben het trouwens laten leggen.
     
  14. boannan

    boannan Bekend lid

    2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Hier ook plaktegels PVC. In een soort van betonlook. Ik krijg veel complimenten over de vloer. En hij is echt idiote proof! Zo fijn! Maar... niet goedkoop vond ik. Wel echt een prijsklasse hoger dan laminaat. Wij waren ongeveer 50 euro per m2 kwijt incl egaliseren en leggen.
     
  15. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Hier beneden grijze tegels en daar zie je de krassen heel goed in de toplaag. Een afrader dus.

    Boven houtmotief en daar zie je het niet.

    Ik zou nooit meer voor grijze tegels gaan en heb er spijt van.
     
  16. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Heb jij een foto? Wij zijn opzoek naar andere vloer. Vind beton mooi dus ben benieuwd
     
  17. yaro

    yaro Niet meer actief

    Misschien een domme vraag maar zou egaliseren ook moeten bij nieuwbouw? Of is de oplevering egaal genoeg?
     
  18. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.970
    8.773
    113
    Wij hadden nieuwbouw en daar hadden ze een pvc vloer gelijmd (huur) en boven was het met een houtmotief, het zag er heel mooi uit, voelde prettig en makkelijk schoon te maken.

    Toch komt er een maar, de vloer was niet helemaal glad en dan voelde je dat het niet overal glad was.
     
  19. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Zou ik hier een foto van mogen zien? Mag ook via pb. Wij overwegen ook klik pvc met houtnerf.
     
  20. boannan

    boannan Bekend lid

    2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Dit was toen het net gelegd was. Ik zie nog helemaal geen slijtage sporen of krassen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina