ervaringen rijstebloem?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door moeke31, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moeke31

moeke31 Niet meer actief

Hallo,

Mijn zoontje van 4,5 maand krijgt nog altijd een avondfles om 23.00, maar omdat ik eigenlijk naar 4 flessen wil, wil ik proberen de laatste fles rond 20.00 te geven. Hier wil ik dan rijstebloem in gaan doen, maar wat zijn jullie ervaringen hiermee? Slapen ze daar langer op?
    Hij wordt sinds 3 weken om 5.00 wakker, maar slaapt dan naast ons wel gewoon weer tot 7.00 dus honger is het volgens mij niet.

Alvast bedankt!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier maakte het helemaal niks uit.

En mijn neefje sliep er juist onrustiger door (te volle buik waarschijnlijk)..

Dus geen garantie hier..

3. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Hallo,

ik deed er toen 2 of 3 eetlepels in en bij mijn zoontje werkte het wel met t doorslapen en had nergens last van.

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Sinds kort geef ik als avondfles een flesje met rijstebloem.
    Of hij hierdoor beter is gaan slapen....nee niet echt aangezien Beau al vrij snel de nachten doorsliep.
    Wel merk ik dat hij het erg lekker vind.

5. adi

adi Niet meer actief

Hier heeft het nooit gewerkt als doorslaapmiddel, maar wij geven altijd rijstebloem in hun melk als ze diarree hebben. Hier werkt dat spul ontzettend verstoppend namelijk

(voordat ze granen mochten hebben heb ik ze wel 1-2 schepjes af en toe door een fles gedaan, maar niet echt gemerkt dat het invloed heeft op slapen)

6. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hier slaapt mijn zoontje er juist korter door.
    Zonder rijstebloem in de fles slaapt hij tot ongeveer 07.30 met rijstebloem erin is hij rond 06.00 klaar wakker niet dat hij dan honger heeft maar gewoon klaar wakker. Moest er 3 weken geleden van het cb mee beginnen toen 1 week volgehouden zonder succes dus toen gestopt en hij sliep weer langer. Nu gisteren nog een keer gebruikt en hij was vanmorgen weer om 06.00 wakker. Dus we stoppen ermee en de rijstebloem gaat de kast in.

7. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    me dochtertje sliep al goed.en nu geef ik idd ook om 8 uur de fles met rijstebloem 2-3 schepjes maar ik merk eigenlijk geen verschil.

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Paar keer gebruikt.. Gijs raakte verstopt... De rest heb ik weg gedaan..

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wij hebben dit ook gedaan. Toen hij nog om 23.00 een fles kreeg maar 's ochtends om 5u wakker begon te worden hebben wij rijstebloem bij zijn laatste fles gedaan. Dit ging echt heel goed. Sliep er goed van door tot 8u.

Na een paar weken zijn we zijn laatste fles van 23u steeds vroeger gaan geven. Tot die fles op een gegeven moment zo dichtbij de andere fles zat die die kon vervallen.

Milan krijgt nu om 18.00u zijn laatste fles mét rijstebloem en slaapt dan door tot 08.00u.

10. moeke31

moeke31 Niet meer actief

hier doet het niks, dus ben ermee gestopt. Hij ging er alleen maar heel veel van poepen.

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hier doe ik 2 flessen per dag met rijstebloem
    merk niet echt verschil met slapen snachts
    mitchell sliep al door tot de ochtend, dus of het nu door de fles komt of niet....

12. Sweetness

Sweetness Actief lid

9 apr 2007
    152
    0
    0
    Ons zoontje zat al een aantal weken op 4 flessen, totdat hij opeens niet meer door ging slapen 's nachts en om 5.00 uur wakker werd.

sinds een paar dagen doen we rijstebloem door zijn laatste flesje (19:30) en nu slaapt hij gewoon weer door

Deel Deze Pagina