Ervaringen rondom enkel/voet blessure

Discussie in 'De lounge' gestart door Marielle1993, 15 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Graag wil ik hier ervaringen met andere delen wat betreft een enkel/voet blessure...

    6.5 week geleden ben ik tijdens het rennen door mijn enkel gegaan/voet dubbelgeklapt. Dit ging zo snel dat ik niet meer precies weet hoe het gebeurde.

    Inmiddels ben ik 6.5 week verder, het vocht en steken in mijn voet zijn nog niet helemaal verdwenen.
    Voor het vocht heb ik tape,steken krijg ik na oefeningen gedaan te hebben. Het lukt sinds pas om een beetje te steunen op mijn voet ( zo'n 70 procent ).

    A.s. donderdag heb ik een mri scan dus ik hoop dan meer te weten te komen. Maar ondertussen hoor ik graag van anderen hoe hun herstel /revalidatie periode ging. Of dat er misschien dingen uit mijn verhaal herkent worden.

    Mijn voornamelijkste klacht is nog dat ik speldenprikjes/prikkeldraad gevoel onder mijn voet voel wanneer er druk op komt . Denk aan druk door er op te duwen of er op te staan. Dit weerhoudt mij van volledig steunen op de voet.

    Wanneer het lukt zover mogelijk op de voet te staan dan heb ik erna nog behoorlijk last van ( steken in de voet/enkel ).

    Wat ik inmiddels alleen weet is dat er 1 enkelband afgescheurd is, maar volgens de fysiotherapeut hoort dit beeld niet bij mijn klachten. . Dystrofie is ook zo goed als uitgesloten,dit omdat ik geen last heb van een warme voet/enkel.. maar juist van een koude voet. (Bloedsomloop is niet optimaal (omdat ik mijn voet nog weinig gebruik )

    Iemand die mijn klachten herkent ?

    Groetjes Mariëlle
     
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Oei. Ik herken het prikkeldraad gevoel erg van een breuk. Is er geen röntgenfoto gemaakt?
     
  3. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw
    Er is een röntgen foto gemaakt de dag na de val. Er zat toen wel veel vocht in de voet. In principe is er toen een foto gemaakt van de enkel.. weet niet of ze daar heel de voet op zien..
     
  4. frummeltje31

    frummeltje31 Fanatiek lid

    16 sep 2009
    2.157
    109
    63
    In principe als jij klachten aan de enkel aangeeft concentreren ze met fotos maken daarop. Heb er ervaring mee vanwege vele voetproblemen en fotos maken van mijn voet. Dus misschien idd nieuwe fotos laten maken van de hele voet. Geef het ook goed aan bij de mri, dan kunnen ze daar rekening mee houden.
     
  5. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw
    Oke dankjewel voor de tip!
     
  6. miekje80

    miekje80 Bekend lid

    27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
  7. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw
    Omdat er verschillende fases van dystrofie zijn. Daarbij is het te kort geleden nog van het 'ongeluk'. Verder heb ik geen pijn of pijn bij aanraking. Er spelen dus nog meer factoren mee waarom de orthopeed en fysio denken dat het geen dystrofie is.
     

Deel Deze Pagina