Ervaringen slaapcoach

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mentos8, 12 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    748
    449
    63
    Vrouw
    Onze baby van 10 maanden slaapt s nachts erg slecht. Ik geef met alle liefde een nachtvoeding, een aai over zn bol of een speentje terug. Maar urenlang wakker of 6x per nacht wakker hoeft op deze leeftijd niet meer standaard te zijn. Dus wij willen een slaapcoach inhuren. Aangezien ze wel prijzig zijn: wie heeft er ervaring mee? Hoe beviel dit? En hoeveel consulten moet ik dan aan denken (al zal het erg verschillen)? En waar kunnen we op letten bij het kiezen (aangezien het geen beschermende titel is en veel mensen zich zo noemen)?
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    dat moet heel vermoeiend zijn. En inderdaad, een paar onderbrekingen is wat anders dan nachtenlang huilen. In welke regio woon je? Is de baby overdag wel vrolijk? Wordt er dan veel geslapen?
     
  3. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.308
    7.260
    113
    Geen ervaring met slaapcoach, wel ervaring met slechte slaper :o:. Ik heb er zoveel over gelezen, zoveel ervaring, dat ik zelf ook voor slaapcoach door kan gaan inmiddels :p. Ik zou je dus eerder dat aanraden, dan een coach in de arm te nemen. Zij weten niet meer dan dat er te vinden is. Ze hebben de ervaring, maar die ervaring staat dus ook weer opgeschreven zodat je dat meteen over kan nemen.
     
  4. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    719
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Ik heb toen mijn zoontje 10 maanden was een slaapcoach ingeschakeld. Heeft voor ons niks geholpen. Nog steeds vroeg wakker, we hebben alleen een beter ritme overdag.
    Hele consult koste 400 euro en kon toen 2 weken lang appen en kreeg een heel slaapplan
     
  5. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.919
    3.968
    113
    Vrouw
    Wij hebben een slaapcoach gehad, hadden we veel eerder moeten doen. Kosten waren om te huilen, maar we hebben toen 3 weken coaching gehad. Dagelijks contact, elke dag logboek bijhouden. Ook in het weekend strak ritme waardoor onze vrijheid beperkt werd. Was echt een pittige periode maar het maakte voor ons echt een wereld van verschil. Nu is ze inmiddels 2.5, maar we grijpen in 'slechte' perioden nog steeds terug op de technieken die we toen geleerd hebben.

    En voor dat geld hadden we misschien 3 of 4 weekendjes weg gekund naar een hotel, maar in de long run heeft dit meer rust opgeleverd. Ik kan je wel een pb sturen met de naam van de dame die wij hadden. Zij werd ons aangeraden door de opvang, daar hadden ze goede ervaring met haar resultaat.
     
  6. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Misschien via het CB? wij hebben hulp gekregen via het consultatiebureau, na een week sliep meneer door. Wel op een manier die vele ouders afkeuren. Maar bij ons heeft het geholpen. En daar waren we beide erg blij mee.
    Zoon sliep tot 10 maanden niet overdag en snachts ook vaak wakker/huilen.

    wij dachten dat het aan zijn koemelkallergie/reflux lag maar dit was dus niet zo. Toen hij doorsliep konden we vrijwel meteen stoppen met de medicatie voor de reflux, wat was dat bizar.
     

Deel Deze Pagina