Ervaringen stuitbevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door San27, 27 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San27

    San27 Lid

    22 sep 2013
    58
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik ga voor een stuitbevalling en zoek eigenlijk ervaringen van moeders die ook een stuitbevalling achter de rug hebben.
    Ik weet dat er meer risico's aan kleven, maar vind ook dat er zo spastisch over word gedaan, denk toch ook dat dat te maken heeft dat er tegenwoordig zo snel voor een keizersnede word gekozen.
    Bedankt alvast.
     
  2. Skyangel

    Skyangel Bekend lid

    20 nov 2013
    782
    99
    28
    Hoi.
    Ik heb ook een stuitbevalling gehad.
    Ik heb een versie gehad (zeer pijnlijk en mislukt) en daarna ingepland voor een keizersnede.
    Een week voor m'n geplande keizersnede kreeg ik meteen heftige weeën.
    Bij het ziekenhuis aangekomen had ik al 3 cm en wilde ze me doorrijden naar de operatiekamer.
    Dit heb ik geweigerd omdat ik toch zelf normaal wilde bevallen.
    Ik ben super blij dat ik het gedaan heb op deze manier.
    Wel kreeg ik met 6 cm ontsluiting een ruggenprik, mocht het fout gaan.
     
  3. Joycelyn

    Joycelyn Bekend lid

    27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Als alle voorwaarden gunstig zijn - onvolkomen stuit, relatief kleine baby, ruim bekken, voorspoedige zwangerschap - kun je kiezen voor een natuurlijke stuitbevalling. De bevalling zelf moet soepel/gestaag verlopen zonder stagnatie. OK staat meestal klaar. Gaat het goed, dan is dat natuurlijk fantastisch. Gaat het fout, dan gaat het (vaak) ook goed fout. Hier helaas het laatste, dus raad iedereen af voor een stuitbevalling te gaan. Maar dat is dus puur door persoonlijke ervaring. Wil je meer weten, stuur maar PB.
     
  4. Lovelybeeb

    4 jun 2014
    36
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Ik heb een fantastische stuitbevalling gehad van mijn dochter. Ingeleid met 39.4. Rond 9.00 uur zijn de weeenopwekkers aan gezet en een ruggeprik. Om 12.00 kreeg ik heftige perselweeen en om 12.10 is ze geboren. Mijn meisje was rond de 6 pond maar ben zelf klein en tenger. Wel ingeknipt maar ging helemaal prima. Geen seconde spijt van de keuze een gewone bevalling te doen!
     
  5. 27mama

    27mama Bekend lid

    8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ruim 4,5 jaar geleden een stuitbevalling gedaan. Ik kijk er goed op terug. Met 38 werken waren de vliezen gebroken en 5 uur en 20 min. later was ze er. Ze had mooie puntbilletjes van het persen haha.
     

Deel Deze Pagina