Ervaringen Tese

Discussie in 'MMM clubs' gestart door SophieJosephine, 16 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SophieJosephine

    SophieJosephine Actief lid

    24 sep 2012
    187
    0
    16
    Leiden
    Hallo allemaal,
    Erg lang geleden dat ik hier geweest ben. Toen bij de 1e poging zwanger en dol gelukkig. Helaas zijn die partner en ik uit elkaar en ben ik tegenwoordig ontzettend gelukkig met mijn nieuwe partner. Zo gelukkig dat we dit willen bestempelen met een kindje... op de een of andere manier had ik vanaf het begin af aan wel al het gevoel dat er iets niet goed zat. Helaas bleek mijn voorgevoel de waarheid. Er is azoospermie geconstateerd bij mijn vriend. We zijn onder behandeling bij MCK in Leiderdorp. Die hebben ons Naar dr. Sneller gestuurd voor een Pesa, helaas heeft dr. Sneller binnen 10 minuten de hoop die we hadden weg geveegd.
    Nu worden we doorgestuurd naar het Erasmus voor informatie over een Tese. Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben? Wat zijn de kansen? Hoe lang is de wachtlijst? Hoe groot is de kans op een kindje met een aangeboren afwijking?
    De twijfels en onzekerheid maken me zo bang.
     
  2. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Bij ons werd er bij de tese niets gevonden en bij MCK wel 5 zaadcellen waarmee we het geprobeerd hebben. Helaas zonder resultaat en voor een donor gekozen.
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Mijn vriend heeft een micro-tese gehad daar. Stuur gerust een pb!
     
  4. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Wat ontzettend verdrietig voor jullie. Hoe is je vriend onder het nieuws?

    Wij hebben ook een tese gehad in 2014. Helaas zonder het gehoopte resultaat.
    De slagingskans is weinig over te zeggen. Wel ligt het er aan wat de exacte oorzaak van de azoospermie is of ze de kans wat groter of kleiner inschatten.

    Wij zijn inmiddels trotse ouders van een geweldige dochter die we via een donor mochten krijgen.
     
  5. 1e wondertje

    1e wondertje Fanatiek lid

    21 jun 2014
    1.186
    313
    83
    Vrouw
    #5 1e wondertje, 17 feb 2019
    Laatst bewerkt: 17 feb 2019
    ooh meid wat heftig en schrikken!!

    Hier ervaring met mijn man.
    Azoospermie febr 2015, er zaten wel wat dode zaadcellen in zijn sperma maar niets levends. wat zakt de grond dan onder je voeten vandaan!
    Doorverwezen naar dr Boelaerd uroloog/androloog Erasmus!
    in april 2015 geweest(6 wk wachttijd toen)

    Bij ons ging het zo:

    op de lange 1e afspraakdag zal er sperma ingeleverd moeten worden, echo vd balzak, bloed prikken, halverwege de middag uitslagen, of er een oorzaam gevonden is waar ze verder mee kunnen.
    Bij ons geen oorzaak dus enige optie was een Tese operatie in juni 2015 (3mnd leefregels geen koorts krijgen etc)
    50% kans op goed resultaat gaven ze aan...

    Bij ons Heel goed resultaat 16 rietjes met levende zaadjes!

    snel zwanger na ICSI (enige optie als je tese operatie hebt gehad) en een zoon van 2016, inmiddels bezig voor 2e kindje met dus genoeg in de vriezer van manlief nog !

    ICSI met tese geeft max 2 % meer kans op aangeboren afwijkingen maar ik geloof dat daar alweer nieuwe betere onderzoeken naar zijn gedaan inmiddels..(bij gewone zwschap is het totaal 3% )

    dit geeft hopelijk hoop voor je! PB gerust!
     
  6. SophieJosephine

    SophieJosephine Actief lid

    24 sep 2012
    187
    0
    16
    Leiden
    Bedankt voor jullie lieve reacties. Mijn vriend baalt, heel erg. Is verdrietig en ook wel boos, het voelt oneerlijk allemaal.
    Vooral omdat werkelijk al zijn vrienden nu een zwangere vriendin hebben of net bevallen zijn. Zo confronterend.
    Morgen bellen naar het Erasmus om een afspraak te maken / vragen of ze ons al ingeplant hebben voor een 1e afspraak.
    Dit weekend veel nagedacht. Wanneer een Tese mogelijk is (er wordt eerst bloedonderzoek etc gedaan toch?) laten we die wel uitvoeren. Ik denk niet dat we het kunnen verkroppen wanneer we deze laatste strohalm niet aangrijpen. We zouden dan altijd met het gevoel 'wat als?' Blijven zitten....
     
  7. 1e wondertje

    1e wondertje Fanatiek lid

    21 jun 2014
    1.186
    313
    83
    Vrouw
    Heel begrijpelijk Sophie.
    Voor ons beiden was alles overkomelijk wat er maar moest gebeuren met de hoop op een kindje van ons samen.
    De Tese operatie voor hem, de uitslag was het allerspannendste, de ingreep zelf is even erover heen zetten maar te doen! (vond manlief)
    Inderdaad bloed prikken, echo en opnieuw sperma inleveren doen ze eerst!

    Wij hebben elke keer als er een nieuwe stap/fase kwam het samen besproken, liggen we op 1 lijn? willen en durven we het verder aan..denkt de ander er anders over? Dat is belangrijk en nodig ook wel in deze situatie.

    Veel succes en sterkte komende tijd! ook een tijd van hopen en dichter naar elkaar toe groeien!
     
  8. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier in 2009 tese bij man. Helaas geen zaad gevonden.
    Wij hebben uiteindelijk een kindje gekregen middels een donor.

    Sterkte zo'n uitslag is vreselijk. Mijn man heeft er psychisch echt last van gehad.
     
  9. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Ook wij hebben helaas ervaring met azoospermie.
    Ook bij boellaard in emc geweest. Zij herhalen eerst bloedonderzoek en je moet nogmaals sperma inleveren. Ook krijgt je vriend lichamelijk onderzoek en zal de arts met echo de ballen onderzoeken naar een eventuele oorzaak.
    Verder moest er genetisch onderzoek plaatsvinden, omdat het soms samenhangt met andere genetische afwijkingen (wat gevolgen kan hebben voor verdere behandeling als er wel zaad wordt gevonden bij een tese).

    Bij ons leverde de tese helaas geen zaad op. We waren er allebei kapot van!!

    Maar, zie onze banner, we hebben ons niet uit t veld laten slaan en hebben bij mck een donortraject opgestart (met Deens zaad).

    Dolgelukkige ouders en ook mijn man zou niet anders meer willen...

    Sterkte met de weg die jullie nog tegemoet gaan. Blijf vooral veel praten en elkaar steunen. Voor jullie allebei is het zwaar en emotioneel!
    Boellaard is overigens wel een erg kundige man vonden wij.
    Gemiddeld heeft een tese 50% kans om geschikt zaad te vinden, maar is vooral ook afhankelijk of er vooraf al een oorzaak wordt geconstateerd.
     
  10. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Hier ook n tese. 2 rietjes zaad gevonden dus nog heel weinig, maar het is daardoor wel gelukt :). Wachttijd was redelijk lang, wij zijn in het AMC geweest. Vooral t wachten op de chromosoom uitslagen duurde erg lang.
     
    SophieJosephine vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina