Ervaringen Tiptoi

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Taiga, 23 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.331
    2.040
    113
    Mijn schoonmoeder vindt kadootjes kopen erg lastig en als er een kind jarig is in de familie, incl die van onszelf, geeft ze mij €50,- om iets uit te zoeken.
    Onze zoon wordt 7 en nu dacht ik aan een Tiptoi starterset met wereldatlas.
    Heeft er hier iemand ervaring met Tiptoi en is dat leuk voor deze leeftijd?
    Onze zoon is wel iemand die ook erg van musea ed houdt. Leert graag dingen over de wereld.
    Ik zit nu te denken aan Tiptoi of een Nintendo Switch game, waarvan ik weet dat hij dat ook graag wil...
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Ik zou de Nintendo Switch game doen.

    Tiptoi is grappig, maar hier werd er maar zeer sporadisch mee gespeeld; ik vond het leuker dan zij. :roflmao: Ik weet wel dat er ook kinderen zijn die er wel veel mee spelen, maar hier viel het dus tegen. Met 7 kun je ook een mooie gewone kinderwereldatlas geven ofzo, ze lezen dan vaak vrij snel goed genoeg (of kunnen dat al).
     
  3. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.331
    2.040
    113
    Dat is ook een goed idee ja, een gewone kinderatlas. :thumup:
     
  4. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Hier wordt wel regelmatig gespeeld met tiptoi. Ook veel uitbreidingen erbij waardoor het ook lang leuk blijft. :thumup:.
    Wereldbol valt helaas wel een beetje tegen :oops:. Rekenspel en dino boek zijn hier nu favoriet.
     
    Taiga vindt dit leuk.
  5. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Leuk voor even. Ik zou het op die leeftijd niet meer kopen.
     
    Taiga vindt dit leuk.
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.976
    8.777
    113
    Hartstikke leuk. Maar voor 7 zou ik gaan voor een computerspel
     
    Taiga vindt dit leuk.
  7. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.331
    2.040
    113
    Ja daar was dus een beetje bang voor. Dat hij er al net wat te oud voor wordt.

    Bedankt voor de tips dames! Ik heb nu een nintendo switch spel gekocht waarvan ik weet dat hij die heel graag wil.

    Ik haal deze atlas er nog bij. Die heeft zulke prachtige platen. Stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht want we verkopen deze gewoon op mijn werk :rolleyes:

    Screenshot_20200223_181717_com.bol.shop.jpg
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  8. Krtek

    Krtek Niet meer actief

    Hier is tiptoi een enorm succes! Maar zoontje is nog geen 5, met net 4 begonnen met 2 boeken. Hij heeft nu boeken van de boerderij, wilde dieren en Engels, pocketboeken over dino's en het lichaam, en een wereldbol. Voor zijn rapport krijgt hij muziek en voor zijn verjaardag Egypte (zijn allergrootste wens:roflmao:).
    Het lichaam en Engels zijn het favorietst, hij kent ze ook gewoon helemaal uit zijn hoofd.
    Ik vind het ideaal voor kinderen die erg leergierig zijn zodat ze op momenten dat je ze geen aandacht kunt geven toch lekker bezig zijn (in de auto bijv)
    Met 7 nog beginnen vind ik idd twijfelachtig, bij mijn oudste destijds begon zij met net 6 en zij is er veel minder actief mee geweest dan de jongste.
     

Deel Deze Pagina