ervaringen uitwisselen gebarentaal

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door arielle, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arielle

    arielle Actief lid

    27 jun 2006
    355
    0
    0
    hoi mama's
    ik gebaar zelf met mijn zoon al een poos en ik zou het leuk vinden om van andere mama's te horen hoe het bij hen gaat en ervaringen uitwisselen over grappige gebaarsituaties en zo.
    Wie o wie?
    groetjes
    Ariëlle
     
  2. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Bedoel je gangbare gebaren of omdat je zoontje doof is?
     
  3. arielle

    arielle Actief lid

    27 jun 2006
    355
    0
    0
    ik bedoel babygebaren maar niet omdat mijn zoontje doof is maar omdat ik dan meer met hem kan communiceren
     
  4. BrB

    BrB Actief lid

    20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Mij lijkt het heel interessant. Zoals ik al eerder schreef in een topic ben ik er nog niet mee begonnen, maar lijkt het me wel wat. Ik heb al wat vriendinnen gepolst (er is namelijk een soort van "Babywareworkshop" en dat wordt thuis gegeven), maar ik heb niet heel veel enthousiaste reacties ontvangen. Lijkt me dus wel leuk om het e.e.a. van jullie te lezen.
     
  5. Keiko

    Keiko Actief lid

    28 jul 2008
    497
    0
    0
    Ik wil het ook gaan doen, maar heeft pas nut vanaf 6 maanden toch? Mijn zoontje is nu 2,5 maand.
     
  6. arielle

    arielle Actief lid

    27 jun 2006
    355
    0
    0
    geen enthousiaste reakties? dat is dan vast niet van mensen die dit met hun kinderen doen lijkt mij.

    Verder niemand die dit ook al doet?

    Groetjes Ariëlle
     
  7. Keiko

    Keiko Actief lid

    28 jul 2008
    497
    0
    0
    De workshop is natuurlijk gericht op mensen die er nog niet aan begonnen zijn.

    Ik zou daar overigens best naartoe willen, zo'n workshop. Dus als dat een beetje centraal te organiseren is? Leusden bijv. is voor mij maar een half uur rijden ... :)
     
  8. arielle

    arielle Actief lid

    27 jun 2006
    355
    0
    0
    ik heb van babyware nog nooit gehoord dus ik heb er geen id van hoe dat werkt.
     
  9. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    wij willen ons kindje ook gebarentaal leren mijn man die kan het ook en ik heb een boek liggen waarin alle gebaren staan maar ik ben er nogn iet echtmee begonnen
     
  10. arielle

    arielle Actief lid

    27 jun 2006
    355
    0
    0
    oh dat is leuk.
    Helaas nog geen ervaren mama's dus....
     
  11. Rootje79

    Rootje79 Fanatiek lid

    Hoi Arielle,

    Ik heb eindelijk mijn man weten over te halen, die vond het onzin in eerste instantie. Maar ik ben nu ongeveer 4 weken bezig met babygebaren. Marissa heeft er niet veel interesse in denk ik, maar ze pikt wel wat gebaren op. Ze doet haar handje naar haar mondje als ze eten of drinken wil en nee schudden (soms ook met het handje erbij) doet ze ook heel enthousiast. Voor de rest is het nog volhouden en hopelijk gaat ze wat meer gebaren....
     
  12. arielle

    arielle Actief lid

    27 jun 2006
    355
    0
    0
    wat ik begrepen heb duurt het 2 mnd minimaal voordat je kindje wat terug gaat gebaren....dusseuh, volgens mij heeft ze er juist wel interesse voor : )
     
  13. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    In februari had het kdv een infoavond met diverse workshops voor de ouders. een daarvan was ook babygebaren. Sinds een maand of twee zijn ze daar nu ook mee begonnen. Ik ben er van overtuigd dat iedereen zijn of haar kind gebaren kan leren. Nova zwaait al een hele tijd het gebaar van lekker kent ze al een hele tijd "smakken" betekend dat ze wil drinken Hiep hiep hoera, handkusjes, ze pakte het allemaal heel snel op. Ik moet zeggen dat ik er voorstander van ben, op welke manier je het gebaar dan ook leert. Wel makkelijk dat de omgeving consequent is in dezelfde gebaren natuurlijk.
    Ik ben in ieder geval enthousiast!
     
  14. BrB

    BrB Actief lid

    20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Hey Keiko, lijkt mij geweldig! Ben benieuwd of er meer mamma's dit zien zitten! Ik heb nog 2 vriendinnen die wel willen, dus dan zijn we al met 4 :)
     
  15. Ntombi

    Ntombi Actief lid

    8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Het lijkt mij ook erg leuk om te doen. Dus ik houd mij aanbevolen. Woon toch erg dicht bij Leusden.
     
  16. miranda040172

    miranda040172 VIP lid

    19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ik ben zelf doof, mn zoon is horend. Ik blijf hem gebarentaal aanleren. Ook al gebruikt hij zelf nog niet, maar hij gebruikt meer van zn stem. Maar ik blijf het volhouden tot hij op een dag tegen me gaat gebaren (als ondersteunend).

    Groetjes Miranda
     
  17. arielle

    arielle Actief lid

    27 jun 2006
    355
    0
    0
    hoi,
    nog iemand gevonden! Fijn.
    Mijn cursusleidster zei dat alle kindjes waarmee je dit doet uiteindelijk gaan gebaren omdat iedereen wil communiceren....op wat voor manier dan ook.

    Van de week nog was mijn zoontje angstig in bed 's middags en ik begreep er niet veel van tot hij me wees op een mug en het gebaar van vlieg maakte. Hij werd dus aangevallen door dat beestje en wilde gewoon even niet meer in zijn bedje liggen.
    Dat zijn van die situaties waarin het gewoon heel fijn is dat hij gebaren kan en je elkaar begrijpt.

    Leuke situatie....
    laast zagen we in de speeltuin twee hondjes. 1 heeel grote en 1 heel kleine. Hij gebaarde naar mij toen hond en paard omdat ie dacht dat die grote hond een paard was. Zo leuk dat je dan echt zíet wat hij bedoelt ipv dat ie alleen maar kan wijzen "die die" en dat jij dan denkt dat ie een hond bedoelt.....
     

Deel Deze Pagina