Ervaringen verwijderen spiraal

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door shirley1987, 7 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Komende vrijdag wordt mijn spiraal verwijderd. Ik heb deze de laatste 8 jaar gehad (met tussentijds 1x vervangen). Wat zijn de ervaringen na het verwijderen? En wat betekent het precies voor mijn cyclus?
     
  2. Chari130210

    Chari130210 Actief lid

    1 dec 2015
    436
    300
    63
    Vrouw
    Ik heb al 2x mijn spiraal laten verwijderen voor een kinderwens.. heb er nooit last van gehad. Mijn cyclus heeft zich 2x onmiddellijk mooi hervat. Gelukkig! Nu gaan we ronde 3 in voor een derde kindje. Bij mijn tweede zoon was ik zwanger in ronde 4 (wat een miskraam werd) en 2 rondes erna was ik ‘gezond’ zwanger. Wat erg snel was in vergelijking met mijn eerste zoon, daarvoor nam ik de pil en werd pas zwanger in ronde 9 (werd ook een miskraam) en hierna maar 1 ronde en was ik terug zwanger. dus uit mijn ervaring vind ik dat het zich snel herpakt, maar dat is ook persoonlijk voor iedereen
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik had de mijne ongeveer vergelijkbaar zo lang als jij. Tijdens de spiraal werd ik niet ongesteld.

    Na verwijderen werd ik na 17 dagen ongesteld. Daarna gelijk een regelmatige cyclus. Heel veel succes!
     
  4. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Ik heb ongeveer 10 a 11 maanden een spiraal gehad. In januari geplaatst en op 5 december weer verwijderd, omdat we voor een 4e wilden gaan. Ik ben in die periode gewoon elke maand ongesteld geworden. Zo ook een week voordat de spiraal verwijderd werd. Op 15 december had ik een positieve ovulatietest en op 27 december een positieve zwangerschapstest.
     
  5. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Ik mag deze ronde officieel niet meer meetellen. :cry:

    vandaag was ik bij de huisarts voor het verwijderen maar dat lukte niet, omdat de touwtjes naar binnen zijn geschoten. Ik moet nu naar het ziekenhuis om hem bij de gynaecoloog te laten verwijderen en dat gaat nog een aantal weken duren. Met het vervangen 4 jaar geleden waren de touwtjes ook al naar binnen geschoten en dat kwam bijna nooit voor zeiden ze.

    toen was het zelfs zo dat de gynaecoloog hem bijna niet kon vervangen en bij de 5e poging zei ze dat het de laatste poging was en dat ze hem anders operatief gingen verwijderen. Daar moet ik dus nu ook rekening mee houden...

    Ik heb flink gebaald vandaag en voel me er behoorlijk klote onder
     
  6. Siementje

    Siementje Actief lid

    12 apr 2021
    435
    489
    63
    Vrouw

    Hallo, vandaag is mijn spiraal verwijderd en was als de dood dat hij weer vast zat net als de vorige keer, toen is hij ook operatief verwijderd. Gelukkig was hij er vandaag zomaar uit.
    Heel veel succes, snap je frustratie.
     
  7. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Vandaag veel gehuild... heb zelf de gynaecoloog maar gebeld voor een afspraak. Ik kan pas over 5 weken terecht!!

    hierdoor gaan er 2 rondes verloren nu al. Gezien rond 9 april mijn ei zou zijn... als hij die dag wel gewoon verwijderd had kunnen worden, had ik die ronde al mee kunnen pakken... volgende ronde dus ook al niet. En nu maar hopen dat ik niet van de gyn te horen krijg dat het niet lukt :cry:
     
  8. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Probeer er vertrouwen in te hebben dat het deze keer gewoon goed gaat. Ik snap je verdriet en je twijfels. Maar hier een goed ervaringsverhaal: bij mij waren de touwtjes geheel weg door een lisexcisie (weggebrand). De gynaecoloog had m er binnen een paar seconden uit. Heb m ook een paar jaar gehad. Vond het zo veel prettiger dan bij de huisarts. De gyn gebruikte de juiste tangetjes en ik heb er bijna niks van gevoeld.
    De huisarts heeft mijn eerste spiraal verwijderd voor de eerste kinderwens, die trok hem aan de touwtjes zo rats eruit. Pijn dat het deed...
    Dus liever naar de gyn de volgende keer ;)
     
    shirley1987 vindt dit leuk.
  9. Rnsk

    Rnsk Bekend lid

    7 apr 2018
    505
    433
    63
    Vrouw
    Hoi Shirley, wat vervelend dat de touwtjes onvindbaar zijn en dat je nu zo lang moet wachten op de afspraak bij de gyn. Gelukkig kan de gynaecoloog hem er vaak vlot en goed uithalen! Ik snap je frustratie helemaal dat je nu moet wachten.. ook bij mij kon de huisarts de spiraal niet vinden. Helaas is mijn verhaal wat minder positief, want de gyn kon de mijne ook niet vinden en middels een röntgenfoto is vastgesteld dat de spiraal zich in mijn buikholte bevindt. Ik ben dus nu aan het wachten op een kijkoperatie, maar de wachtlijst is vanwege corona ongeveer 4 maanden. Ik begrijp je frustratie dus heel goed! Nu is mijn geval echt een uitzondering, dus ik verwacht dat de gyn jouw spiraal gewoon kan verwijderen over 5 weken!
     
  10. knorretje94

    knorretje94 Actief lid

    23 nov 2014
    150
    74
    28
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    NULL
    Mijn spiraal is afgelopen maandag verwijderd. Ik ben tijdens het hebben van deze spiraal (2jr) gewoon altijd ongesteld geweest.
    Ik heb al 2 kindjes en nu samen met m'n vriend ook een kinderwens :) laten we hopen dat het ons gegeven is ❤
     
    Siementje vindt dit leuk.
  11. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    sorry voor de late reactie... wat een ervaring zeg!!

    Ben er echt bang voor dat het bij mij ook niet zal vlotten. En dan al die verhalen lezen, “even naar de HA en eruit was ie”.

    maar 4 maanden is wel echt heel erg zeg!!

    Hoe lang moet je nu nog wachten?
     
  12. Rnsk

    Rnsk Bekend lid

    7 apr 2018
    505
    433
    63
    Vrouw
    Het is nog onzeker hoe lang ik moet wachten, alle operaties worden afgeschaald nu vanwege de pandemie en mijn operatie heeft geen prioriteit nu. Dus ik hoop in juli, maar ik ben nog niet gepland.. afwachten dus! Ik ben wel uitzondering op de regel, dus voor jou pakt het vast goed uit!
     
  13. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    De vorige keer met het vervangen dat ik ook echt op het randje dat het operatief zou moeten.. hij had het 4 keer geprobeerd te verwijderen zonder succes en bij de 5e poging zei hij: ik probeer het nog 1 keer en anders moet het operatief.

    dit kwam doordat ook toen de touwtjes naar binnen waren gegaan net als nu. En omdat ik een gekantelde baarmoeder heb. Zo zei hij het iig
     

Deel Deze Pagina