ervaringsvraag *katoenen luiers*

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door piri piri, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Echt leuk om dit te lezen.
    Ik zat al een hele tijd te twijvelen of ik de katoenen luiers zou gaan gebruiken. Aangezien ik die vroeger ook gewoon omkreeg. Dacht dat dat wel veel geld zou gaan schelen. Dus ben ik ook maar gaan googlen.
    Nu zag ik een paar mooie sites voorbij komen. En heb toch nog een vraagje:
    Gebruiken jullie speciale inleggers? Of zijn er ook van jullie die een broekje over een hydrofiele luier doen?
    Weet niet wat handig/verstandig is. Wat mij sowieso wel fijn lijkt is zo'n inlegdoekje, voor het opvangen van de meeste poep.
     
  2. gekko

    gekko VIP lid

    11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik niet zo'n hydrofiel dus dat weet ik niet.. Maar die inlegdoekjes gebruik ik wel.. ik vindt ze heel handig...

    Al gebeurd het soms dat meneer wacht met poepen tot de luier van de billen is.... maar dan zijn ze ook handig voor het opvangen van de poep;)
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Die inleggertjes gebruikte ik wel wanneer ik een poepluier verwachtte. Dat is een hele tijd eens per week geweest (borstvoeding), dus dat was aardig makkelijk in te schatten en toen hij vast voedsel kreeg was het wel dagelijks, maar ook vaak rond dezelfde tijd. Buiten dat gebruikte ik geen inleggertjes.
     
  4. gekko

    gekko VIP lid

    11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
  5. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb bij mn dochter wel hydrofiel met broekje gedaan, broekjes van Flip zijn handig; meegroei en passen bij kleintjes ook al goed. Bij mn zoon ben ik toch iets luier ;) die gaat pas in wasbaar als hij de pocket luiers van mn dochter past.

    Inlegvelletje voor poep hoeft pas bij bijvoeding, zuigelingepoep spoelt nog moeiteloos schoon in de machine ( Vlekken bleken weg in de zon )
     
  6. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Thanks, denk dat ik dat dan toch maar ga proberen en eerst zonder inlegdoekjes.

    @gekko
    Die zijn best wel fout, hihi
     
  7. gekko

    gekko VIP lid

    11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou op verzoek van zoonlief sinds zondag aan de parttime bzc...

    Sindsdien al drie keer op de pot gepoept:$ hij gaat er echt voor zitten..
    En als je hem na de luier uitdoen op de pot zet gaat hij echt zijn best doen om er nog plas uit te werken....
    Ik kan het zelf eigenlijk nog niet geloven.....
     
  8. mjs

    mjs Fanatiek lid

    14 mei 2009
    2.128
    1
    0
    Die luiers met die dierenhoofdjes zijn echt heeeeeel fout !:D:D:D
    Liefs Edith
     
  9. gekko

    gekko VIP lid

    11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja he.. eerste keer dacht ik.. orgineel

    kijk je beter.. en hoe meer je kijkt hoe fouter het is... Heb er al schandalig om gelachen met mijn ouders...
     
  10. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Inlegdoekjes gebruik ik bij elke luier... Ik bestel ze via Ebay-Duitsland (veel goedkoper) en ze kunnen wel tot 4x worden gewassen en worden hergebruikt na plassen.

    Als er een grote behoefte in zit gaat het in de groene ton (is immers composteerbaar).

    Ben nog steeds erg tevreden met mijn Bambino Mio luierbroekjes en inleggers.
     
  11. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Jaaah ik heb herbruikbare luiers besteld bij
    Reusable Nappies -Real Nappies- Find the Best Nappies -UK

    Eens kijken hoe ik ze ga vinden. Heb ook wel wegwerp luiers in huis, maar koop ze alleen als ze echt in de aanbieding zijn. Zoals nu bij de kruidvat met de voordeelpas, dan scheelt het 50%
     
  12. gekko

    gekko VIP lid

    11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brondy heel veel plezier met je luiers!!
     
  13. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    @ Brondy: veel plezier! Welke heb je nu precies gekocht?
     
  14. Syrse

    Syrse Fanatiek lid

    9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey iedereen,

    ik heb momenteel de Bummi Newborn Pack liggen voor als onze spruit er is :) Ben al een beetje aan het kijken voor na de 4 kilo...

    Is de Bamboozle stretch compatibel met eender welk merk van Wrap? Of enkel de Super Snap? Als ik het goed zie kan je met de Bamboozle stretch van 4 kilo tot zindelijk gaan, maar is de Super Snap in twee aparte maten te kopen op te te overbruggen.

    Ik ben nu aan het kijken naar de Blueberry coveralls: super schattig! Precies wel een beetje duurder, maar ze gaan wel net zoals de Bamboozle stretch van 4 kilo tot zindelijk. Dus ja, maakt het merk van overbroekje uit?

    Super snap: Super Snap | Wraps | Cloth Diapers
    Blueberry coverall: Blueberry Coveralls- One-Size Nappy Wrap from Blueberry

    En is Bamboozle Stretch genoeg voor snachts met een extra inlegger erin? Of hangt dat echt van het kindje af?

    Ben ook wel benieuwd waar jullie juist online bestellen :) En hoeveel luiers/overbroekjes/inleggers jullie juist hebben liggen.
     
  15. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bamboozle stretch lees ik veel goeds over en idd als nachtluier prima geschikt met inlegger! Bamboe luiers zijn wel dik als overdag luier maar ik heb dat zelf ook tot 1,5 jaar overdag gebruikt. Blueberry is een erg mooi broekje! Pasvorm is ook vaak mooi. In principe kwam ik met 20 bamboe luiers en minstens 4 overbroekjes prima rond, 's winters en binnen droogt bamboe wel langer als 24 uur.
     
  16. Syrse

    Syrse Fanatiek lid

    9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Suusjeuh, jij staat ook altijd klaar met advies :D
    Heeft er iemand eigenlijk een voorkeur voor een bepaalde inlegger? Ze lijken me allemaal hetzelfde... of zijn er sommige die je beter kan meewassen dan anderen?
    Er zijn er die erbij zeggen dat ze vocht doorlaten naar de luier zodat kindje sneller terug droog zit, maar was een deel van het voordeel bij herbruikbaar niet dat de kleine sneller zindelijk werd juist omdat de chemische wegwerp luiers een te droog gevoel gaven?
    Of ben ik nu véél te ver aant doordenken :D
     
  17. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Ik heb uiteindelijk 4 van deze gekocht
    Blueberry coverall: Blueberry Coveralls- One-Size Nappy Wrap from Blueberry

    Ga de hydrofiele luiers erbij gebruiken, als mij dat niet bevalt kan ik altijd nog speciale inleggers kopen toch?? Heb ook wel van die inlegdoekjes gekocht, maar zit nog te twijvelen wat ik 's nachts ga doen. Een pamper of ook zo'n luier. Naja mijn moeder is in ieder geval voorstander :) mijn schoonmoeder geen idee, maar gelukkig past zij maar 1x in de 4 weken op. Manlief heeft liever de wegwerp, achja die haal ik nog wel over ;)

    Oja ik had ook iets gelezen over de fleece inleggers, maar heb 2 vraagjes:
    - wanneer gebruik je die?
    - waar leg je die op? op de hydrofiele of onder de hydrofiele luier??
     
  18. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Inlegdoekjes hoef je pas te gebruiken als je kindje bijvoeding eet. Zuigelingenpoep spoelt nog moeiteloos uit de wasmachine als je ze er gewoon vies in gooit!

    Fleece inlegvellen gebruik ik nooit, het is voor een droger gevoel dus je legt ze tussen de billen en de luier. Maar die zou ik pas kopen als blijkt dat je kindje niet zo goed tegen natte billen kan. Wij gebruiken 's nachts voor baby wel een pamper, ik verschoon niet graag 's nachts dus draagt hij de pamper gewoon van 22.00-06.00 ongeveer, de nachtvoeding verschoon ik dus niet.
     
  19. Syrse

    Syrse Fanatiek lid

    9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoor wel van meer mensen dat ze er hydrofiele luiers in gebruiken. Aangezien ik maar 12 katoenen luiers heb bij mijn starters pakket denk ik dat ik dat af en toe ook eens ga proberen, kwestie van de wasjes te kunnen overbruggen. Als het systeem hier thuis een succes blijkt kan ik er altijd een paar extra bestellen als ik maatje 2 bestel :)

    Is het ook een idee om bij een zware plasbaby een katoenen luier plus hydrofiel in de wrap te leggen?

    Die fleece diende dacht ik ook om de luier te beschermen tegen cremes en zalfjes, want dat maakt plekken en maakt ze minder absorberend, je zou vaker moeten strippen anders.
     
  20. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Thanks, wat betreft de poep dacht ik al wel. Maar heb ze voor de zekerheid maar vast gekocht. Nu hoefde ik maar 1x verzendkosten te betalen. Oke, ja dan ga ik dat ook gewoon doen, 's nachts een wegwerp pamper. Zie t ook niet zitten om 's nachts te verschonen en het is makkelijker denk ik.

    Zijn hydrofiele en katoenen luiers niet hetzelfde???
    Weet namelijk dat mijn hydrofiele luiers van 100% katoen zijn, vandaar de vraag.

    Bij babybutt zijn de hydrofiele luiers goedkoop en als jij je eerst aanmeld voor de nieuwsbrief krijg je ook nog eens 5 euro korting :)
     

Deel Deze Pagina