Erwtensoep recept

Discussie in 'De lounge' gestart door oktober91, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ha allemaal,

    Ik wil morgen weer eens erwtensoep maken. Ik maak dit niet zo vaak omdat mijn man het niet lust. Ik maakte het de vorige keren zonder spliterwten omdat ik dat echt niet lekker vind er in, maar het juiste recept kan ik niet meer vinden.. Dus, zouden jullie je lekkerste erwtensoep recept willen delen? Alvast bedankt!
     
  2. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    spliterwten
    grote prei
    winterpeen
    ¼ knolselderij,
    ui
    bladselderij
    laurierblad
    blokje groenteboullion
    schouderkarbonade
    gerookte spekjes
    rookworst

    Laat eerst de spliterwten in water liggen. Na een uur spoel je ze om en doet er 2 liter water bij. Daar doe je het bouillonblokje en het laurierblad bij en de schouderkarbonade. Ik snijd altijd het bot van het vlees. Laat dit een uur pruttelen. Schep het schuim weg. Na een uur haal ik het laurierblad en vlees uit het water. Het vlees snijd ik in blokjes en voeg ik later weer toe. De spliterwten zijn als het goed is goed losgekocht. Voeg alle groente, de ui en de spekjes toe. Laat dit nog een 30 minuten zachtjes koken.
    En dan het belangrijkste... Af laten koelen en in de koelkast bewaren. De volgende dag is het echt veel lekkerder!!!!

    Ik hoop dat ik niks vergeten ben, moest ff snel want ik moet weg.
    Anders moet iemand anders maar aanvullen.
     
  3. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
  4. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Die van de appie heb ik gister ook voor het eerst gemaakt. Erg lekker!
     
  5. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.286
    2.896
    113
    Maar erwtensoep zonder spliterwten is toch geen erwtensoep?
     
    MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  6. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Het verspakket van de AH vind ik het lekkerst. Als je de spliterwten niet zacht genoeg vind, dan moet je het langer koken of, wat ik doe, een dag vantevoren.

    Of wil jij erwtensoep zonder erwten? :)
     
  7. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Haha het klinkt inderdaad gek maar echt ik heb meerdere keren erwtensoep op zonder spliterwten. Ik ben dus alleen gewoon helemaal kwijt wat ik er dan wel in deed.. ieder geval bedankt voor de receptjes hier!!
     
  8. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Oh, je zoekt een recept zonder spliterwten. Sorry, dat heb ik niet. Ik ken het alleen op de traditionele manier.
     
  9. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Bedoel je een soep met alle ingredienten van die ook in erwtensoep gaan maar dan zonder spliterwten of zoek je een soep gemaakt van doperwten?
     
    MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  10. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Mijn oma is een keer de erwten vergeten en door alle overige groene groente had niemand het door. :roflmao: En zij maar al etend: wat ben ik toch vergeten? Nee dit zit erin. Dat ook. En toen helemaal aan t einde. Ow! :eek: De erwten!! :roflmao::roflmao::roflmao:

    Het kan dus best, erwtensoep zonder erwten!
     
    Ysabella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina