eten,slapen en huilen..........babay 8 weken!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jyll, 11 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jyll

Jyll Actief lid

6 okt 2007
    103
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    eindhoven
    hoi hoi....

Graag wil ik jullie om wat adviezen vragen.

ons dochtertje is nu alweer 8 weekjes, en wat me opvalt is dat ze naast eten en slapen ook veel huilt.
    ze slaapt opzich erg goed, eten ook helemaal geen probleem, maar als ze bijvoorbeeld om 13.00 wakker wordt en om 15.00 is het tijd voor de fles is het in de tussentijd alleen maar huilen.
    als ze van voeding tot voeding slaapt is het geen probleem, want na de fles is het even uitbuiken waarbij ze wel altijd vrolijk is en nu ook begint te lachen en geluiden te maken......zo schattig!

maar als we dan even geknuffeld hebben, en ik haar in de box leg om even alleen te 'spelen' is het huilen. op de arm is het dan even goed maar daarna gaat ze ook weer huilen.
    in bed dan maar weer en na even wat mopperen valt ze dan weer inslaap.

ik snap dat het ene kind meer slaapt dan een ander, maar als ze een dagje wat minder slaapt is ze op haar wakkere momenten ook niet vrolijk.

heeft iemand tips of enig idee wat het kan zijn.

liefs xx

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    heeft ze niet gewoon honger?
    of slaap?
    kun je haar ook niet tevreden krijgen met een speentje of een (ander) speeltje?

3. Jyll

Jyll Actief lid

6 okt 2007
    103
    0
    0
    eindhoven
    hoi hoi.....

bedankt voor je snelle reactie, maar honger lijkt me niet!
    Ze zit nu op een redelijk schema van om de 3,5 a 4 uur.
    En het is dan ooit een half uur na de fles.
    ik heb het idee dat ze zichzelf nog niet goed kan vermaken, want in de box is het niet snel goed.
    ook is het bij mij op schoot dan niet goed.
    en moe? ja dat zou wel kunnen maar ze kan dan ook echt moeilijk in slaap komen, daar heeft ze wel wat moeite mee.

het is echt even zoeken wat het kan zijn, want ze ligt vrijwel nooit tevreden bij mij op de arm (alleen tijdens en net na de fles)
    best jammer want ik wil zo graag met haar knuffelen ;)

liefs

4. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Ja dat is inderdaad vervelend, heb je het idee dat er veel spuug omhoog komt? Dat was ij Justin namelijk ook een reden van veel huilen...
    Hij had gewoon last van maagzuur. Nu hij medicijnen heeft heb ik er geen kind meer aan....

Krijgt ze een speentje? Misschien heeft ze zuigbehoefte? Dan gilt Justin ook de hele boel bij elkaar hoor, dan is niks goed... Als je geen speentje geeft moet je eens je pink tegen dr lipjes houden, als ze daar meteen op gaat zuigen heeft ze gewoon nog zuigbehoefte...

5. Kristieneke

4 aug 2008
    12
    0
    0
    Hoi, mijn meisje is 7 weken en lijkt ook last te hebben van maagzuur. Ze slikt veel en er komt een uur na de voeding regelmatig nog voeding omhoog. Ook zij is niet echt een tevreden baby te noemen, veel huilen en soms ontroostbaar, ook als ze op mn arm ligt. Met de Pacco inbakerdoek is het wel een stuk verbeterd, maar als ze last heeft van maagzuur helpt ook dat natuurlijk niet.

Welke medicijnen krijgt Justin? En wat voor voeding? Bij het cb heb ik wel info gevraagd, maar zonder naar haar te kijken kreeg ik het advies op hypo-allergene voeding over te gaan. Ik twijfel alleen of dat echt wel helpt.

6. Jyll

Jyll Actief lid

6 okt 2007
    103
    0
    0
    eindhoven
    inderdaad ons meisje slikt ook regelamtig, en de laatste dagen lijkt ze ook wel wat meer voeding terug te geven........ooit een uur na de voeding nog inderdaad.
    zal het eens goed in de gaten houden of het met maagzuur te maken kan hebben.
    moet donderdag naar het cb voor haar eerste prikjes dus leg het verhaal daar ook even uit.

alvast bedankt voor de tips

-x- Jyll

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.195
    34.379
    113
    Is ze niet gewoon moe? Kinderen van die leeftijd slapen over het algemeen nog erg veel. (wel aankaarten bij het cb hoor, ik weet hoe erg het is als je kleintje veel huilt)

8. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Herkenbaar verhaal, zo waren de eerste zes weken bij Nova ook!

Bij ons bleek het vermoeidheid te zijn en was inbakeren het wondermiddel. Ze kon naast lange tijd achtereen slapen ineens ook een hele tijd alleen in de box/wipstoel spelen, omdat ze uitgerust was. Vraag het even na bij het CB!

9. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

18 jan 2008
    153
    0
    0
    Misschien inderdaad een speentje? (zuigbehoefte)
    Het klinkt mij ook als honger. KOmt volgens mij wel vaker voor dat kleintjes moe zijn maar moeite hebben in slaap te komen.
    Succes!

10. fleerpje

fleerpje Actief lid

26 jun 2007
    309
    0
    0
    best herkenbaar, sem begon ook steeds meer te huilen, bij hem was het maagzuur, met medicijnen hebben wij ook een heel ander kind.

11. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Bij ons net hetzelfde verhaal, al begon dat wanneer Ian 3 weken oud was...

Was uiteindelijk maagzuur en onrijpe slokdarm...

Nu we weten hoe we er mee om moeten gaan, gaat alles veel beter!

12. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    FF offtopic hey Wishfull... hoe gaat het ?

13. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Hier ook hetzelfde verhaal. Net als Soraya bleek inbakeren bij ons de oplossing. Hij sliep veel beter en omdat hij uitgerust was, kon hij zichzelf ook veel langer in de box vermaken.

14. mariska 22

5 dec 2007
    29
    0
    0
    Hoogezand
    Hallo,
    Ik herken heel duidelijk je verhaal. Ons zoontje is nog maar drie weekjes, maar we zitten met hetzelfde 'probleem'.
    In het begin was het ook net alsof hij honger had. (handjes naar zijn mond en steeds zuigbewegingen maken)
    Toen ik hem uiteindelijk een speen gaf, werd dit al veel minder en begreep ik dat het helemaal geen honger was. Hij is namelijk ook heel snel in het leegdrinken van zijn fles, dus waarschijnlijk heeft hij daarom nog zo'n erge zuigbehoefte. Maar ook nu is hij 's ochtends aardig rustig en slaapt hij veel, maar 's middags en 's avonds is het vaak huilen. Wanneer ik hem op bed breng is het ook nog niet goed en is het nog meer huilen. Na de fles slikt hij indd ook veel achterelkaar.

Weet iemand hoe je er achter kunt komen dat het indd ook met maagzuur te maken heeft?

Liefs,
    Mariska

15. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Sorry voor late reactie, bij mij luisterde de cb-arts ook niet, tot ik op een gegeven moment de spoedlijn van de huisarts heb gebeld! Ik had een wijkverpleegkundige van het cb aan de lijn, toen lag Justin al 2 uur te krijsen, en ik erbij....
    Heb toen ZANTAC gekregen en vanaf dat moment had ik een heel ander kind.....
    Wat je zelf al kunt proberen, zonder medicijnen, is de melk verdikken met Nutriton (Johannesbroodpitmeel, is zonder recept te krijgen bij drogist en sommige supermarkten) en ik gebruik Omneo van nutrilon. Deze voeding is van zichzelf al dikker, maar dan moet je ook een andere speen op je fles. Dus de Aventfles kon bij mij de kast in, want daar kwam niets meer uit... De difrax Sfles is wel heel geschikt, met speentje M.....
    En je zet het bedje en de box aan het hoofdeind op klosjes, dan komt het niet zo makkelijk omhoog.
    Hypoallergene voeding helpt niet meer als je eenmaal gewone voeding hebt gebruikt, bovendien is dat voor allergieen, dus dat is echt onzin....

Hoop dat je hier wat aan hebt, en als ze dan nog last heeft kun je altijd nog om zantac vragen....

HEEEEL veel succes!
    Lonneke

16. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Dit zijn idd de symptomen voor maagzuur....
    Probeer eens de tips die ik in vorige berichtje zette? Die helpen goed hoor.... Justin wil ook de hele dag drinken, maar dat is puur zn zuigbehoefte en het zuur weg willen drinken....

17. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    wij gebruiken ook nutrilon met avent flesjes alleen gebruiken wij speen 2 omdat hij met speen 1 te lang over zn flesje deed.

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier ipv nutriton hebben we speciale refluxvoeding (nutrilon AR) gehaald
    dat gaat inderdaad ook niet door een normale speen
    maar de S-fles met speentje M ging prima inderdaad :)

overigens.. wat ook scheelt met maagzuur is als je dr rechtop draagt
    bed op klosjes inderdaad (maar zo te horen slaapt ze al prima dus dat is niet echt een probleem)
    lang uitboeren.. (al wilde anne absoluut niet boeren omdat dat achteraf gezien natuurlijk pijn deed)

de medicatie hier is "omeprazol" oftewel Losec
    werkt super
    na 2 dagen een volledig ander kind :)

overigens.. nutrilon AR is niet tegen maagzuur en dus ook niet tegen de pijn.
    die voorkomt alleen dat het te makkelijk terugstroomt
    en dus voorkomt het spugen :)
    de losec is een maagzuurremmer die verder zorgt dat het ook minder pijn doet als er toch nog wat terugstroomt

maar bij ons was het resultaat van de maagzuurremmers dat anne fullforce ging spugen.. dus vandaar de nutrilon AR :)
    (de verborgen reflux was ineens ERG duidelijk zegmaar)

19. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Wij hebben ook een kleintje met een verborgen reflux... Na een week krijsen heb ik alle symptomen eens op een rijtje gezet en toen kwam er uit dat hij last had van maagzuur..Toen was hij 4 weken!
    Dus HA gebeld en uitgelegd, wij erheen en ja wij mochten ook aan de medicijnen, maar niet alleen 2 x Zantac per dag, wij moeten ook Motillium geven (min 15 min voor de voeding 3x per dag) en na alke voeding Graviscon... Het werkt perfect daar niet van, maar moet iedereen 3 verschillende geven?

En Hypo-allergeen is een te dunne voeding voor baby's met Reflux, wij zijn daarom op Omneo overgegaan, gewoon met de Avent fles, speen 1, hij drinkt hem dan nog binnen een kwartier op!

20. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier hadden we Losec en Motilium, Losec één maal per dag 10 mg en 5 keer per dag Motilium. Sinds een aantal weken zijn we gestopt met de Motilium (Losec nog niet hoor!) en hij spuugt (ondanks de behoorlijk verdikte voeding) weer regelmatig. Maar het doet hem door de Losec geen pijn en hij groeit super! Dus we mogen zo doorgaan van de kinderarts. Wilde m'n kindje niet teveel volstoppen met medicatie. Hier begon het trouwens ook met een onrustig kind. Pas na het weekje ziekenhuis en de start met medicijnen begon mijn kleintje langere slaapjes te krijgen. Hij is nu ruim 4 maanden en hij slaapt nog steeds bijna 20 uur per dag!

Deel Deze Pagina