Hoi! Ik zit echt mer mijn handen in het haar wat betreft het eten van Sophie,ze eet bijna niks.... s'ochtends bied ik haar een bordje pap,hoogstens een paar hapjes ( zelf doen gaat er helemaal niks naar het mondje,gaat alleen maar zitten kliederen... In een fles aanbieden wil ze niet... Boterham,als ik er beleg op doet haalt ze dit eraf en brood laat ze liggen,een kale boterham met of zonder boter hoeft ze gewoon niet... Fruit een paar stukjes druif of banaaan...potjes hoeft ze niet meer.... Avond eten,haalt ze de stukjes vlees eruit en groente moet ze niet,soms krijg ik er ongemerkt 2 hapjes in...toetje gaat meestal wel... Na bed krijgt ze nog een pyamapapje deze drinkt ze 150 cc van... Verder drinkt ze wel twee volle flessen met sap..... Is dit een fase? want zo komt ze wel vanalles tekort toch?
het komt me bekend voor pyamapaje gaat goed koekje ook nog wel, maar de rest..pfff... ik geef valentijn maar het voordeel van de twijfel, want hij heeft ooronsteking, neusamandel en keelamandelonsteking, woensdah word hij geopereerd..maar zodra hij genezen is dan is het gebeurd, dan eet hij maar mooi met de pot mee en anders maar een keertje niet... dus ik weet niet goed of het een fase is, daar zl ik volgende week wel achter komen
Hoi, Misschien kun je eens proberen om die twee flessen sap, erg veel voor zo'n kleintje, en dat pyamahapje weg te laten. Blijf verder wel alle gezonde dingen aanbieden op vaste tijdstippen. Ontbijt, luch, avondeten, en rond 10.00u. en 15.30u. een fruitje met water of thee. Dus vooral geen zoete dingen! Verder zou je het ontbijt kunnen veranderen in een broodmaaltijd. Probeer ook eens een kracker of een beschuit uit. Als beleg kun je er eventueel iets opsmeren. Smeerkaas, pate etc. Of niets natuurlijk. Uiteindelijk gaat het om de vezels. Geef haar melk of karnemelk bij ontbijt/lunch en bij het avondeten water. Push niet teveel en erger je niet aan al het geprut met het eten. Wel even volhouden hoor. Uiteindelijk zul je merken dat ze toch dingen gaat proeven. Mijn eigen dochter, bijna twee is ook zo'n ramp met eten. Toch wordt het beetje bij beetje beter! Dus er is hoop! Oh ja, praat tijdens het eten vooral niet over 'het eten'. Klets gezellig over ditjes en datjes. Succes.
hier krijgt ze nog steeds pyjamapapje voor ze naar bed gaat en ik laat het haar lekker drinken ze vind het lekker en daat zitten alle vitamines en mineralen in die een kind nodig is op 1 dag, hier wil ze ook absoluut geen fruit met geen mogelijk heid verder bied ik haar ook andere dingen aan op brood probeer eens smeerkaas over leverpastei of jam of pasta, warme eten laat ik haar zelf altijd eten dat vind ze veel leuker het is wel een geknoei maar anders wil ze niet eten.... succes!
hier al ruim een half jaar dit probleem heb me er inmiddels al bij neer gelegd. hier is het meer het avondeten wat niet lekker loopt. smorgens brood wil ie nog wel eens eten smeerbaar beleg dubbelgevouwen en 1x door gesneden dan eet ie het zelf wel voor 3/4 op. tussen de middag precies hetzelfde. savonds is het pet ik maar me er nu niet meer druk om maak een prakkie voor hemklaar vlees eet ie 9 van de 10x helemaal op en verder ben ik al blij als ie een hapje groente neemt. maar o wee als er wat lekker gegeten wordt zoals patatjes of pizza dan eet meneertje het wel. koekje gaat er ook makkelijk in dus ik dnek dat het hier gewoon een kwestie is van het lekkere wel. ben inmiddels in deze periode al eenkeer bij het cb geweest en die zeiden er niks van is een fase komt vanzelf wel. fruit geef ik hem ook elke dag maar dat gaat de ene keer goed en de andere keer niet. sorry beetje lang verhaal maar iig denk ik dat ze echt wel gaat eten als ze honger heeft. probeer smorgens eens een beschuitje hier wil dat er ook vaak wel in gaan gewoon droog vind ie het het lekkerst. en ja wat drinken betreft hier ook een erge nat nek drinkt ook 2 of 3 flessen/bekers per dag met gemak op.
Thomas is nu ook ruim 18 maanden. Pyjamapapjes oid krijgt hij allang niet meer. Merk hier dat hij van flesjes sap heel vol gaat zitten. Ik geef hem in de ochtend bij zijn boterham gewoon water. Is alles op, dan krijgt hij nog wat melk of sap. Ik zorg ook dat ik veel afwissel: boterham (allerlei soorten)/ krentenbol/ eierkoek/ ontbijkoek/ kruidkoek zodat het niet zo eenzijdig wordt. Thomas eet ook standaard eerst zijn vleeswaar van zijn boterham af en daarna de rest pas. Merk ook dat het hier geholpen heeft om hem eerst een half uurtje of zo te laten spelen voordat hij zijn ontbijt krijgt. Is ie lekker wat wakkerder. Maar goed daar moet maar net de tijd voor zijn. Hopelijk heb je er wat aan.
Selin begint ook steeds slechter te eten... In de ochtend krijgt ze een warm flesje melk en maak ik een beschuitje klaar maar ze eet alleen het beleg er vanaf... In de middag eet ze geen brood of beschuit maar alleen het beleg ervan... Ze heeft haar fruit voorkeur, maar godzijdank vind ze kiwi en aardbei heerlijk dus dat geef ik haar na haar middagdut.... Ik geef haar tussendoor een stuk kaas, worst of een koekje want dat eet ze nog wel en soms maak ik in de middag soep inplaats van brood, want dat vind ze wel lekker... Avondeten wil mevrouw alleen zelf doen dus dat laat ik haar maar doen anders eet ze niks, maar alles zit zo lekker onder na het eten.. haha Het zal wel een fase zijn en wel weer ovengaan...
Hier hetzelfde probleem. Ze lijkt wel weer baby en drinkt dus alleen nog maar een fles. ( 4x op een dag) Heel soms een hapje beschuit. En ze weegt al veel te ligt
Dat zijn echt fase's en hoe meer jij pusht des te slechter gaan ze eten. Als je gaat aandringen en er echt een probleem van maakt kun je slechte eters creëren. Heeft je kindje genoeg of eet hij of zij helemaal niet. Zet het bordje maar gewoon weg zonder er iets van te zeggen. Als ze niet goed eten en jij geeft er commentaar op krijgen ze aandacht en dat moet je nou juist niet doen. Hoe bezorgd je ook bent. Dan komt het vanzelf weer goed. Echt!
mijn zoon eet momenteel ook erg moeilijk ik moet bijna boos worden om er toch genoeg eten in te krijgen, ik ben anders bang dat hij te weinig binnen krijgt zo lekker als hij voorheen at zo moeizaam gaat het nu
hallo moeders van kleine monstertjes het is n macht spelletje, slapen en eten is het enige wat we ze niet kunnen dwingen dus natuurlijk dat ze daarin lekker dwars gaan liggen doen mijn dochter is nu 3 en eindelijk ben ik (ik ga het ook niet te hard zeggen) van het 6 uur probleem af! n vraag aan de mama's gaan jullie kindjes naar bv kdv? ik heb begrepen en zelf gemerkt dat kinderen na z'n lange dag echt geen puf hebben om te eten. n aantal tips die bij mij het heel goed doen: * eet zoveel mogelijk tussen de middag warm dan hebben ze zin om te eten (meer zin dan ) * kijk goed uit dat ze niet teveel drinken 'bv na 4 uur niets meer drinken, klinkt zielig maar dit heb van kinderarts...ze hebben dan meer trek als het etenstijd is. * groentekoekjes echt helemaal HOT hier in huis! (de recept stuur ik wel als jullie dat willen) * handig ook als je weet dat je kindje niet veel groente en fruit eet... vitamine kauwpilletjes je heb ze al vanaf die leeftijd. *als ze niet willen eten, prima geen ruzie maken( soms had ik echt geen zin meer om aan tafel te gaan.) bord weghalen en verder niet niets geven...gewoon door kletsen en moet je eens kijken hoe snel ze hun bordje terug willen of ineens wel willen eten há mama zijn toch slimmer **Trouwens ook leuk om te weten en ook n gerustelling kinderen tussen de 2 en de 3 jaar komen maar ander halve kilo aan in 1 jaar aan!** hopelijk hebben jullie hier wat aan. groetjes Tali.