Ethinylestradiol/Drospirenon

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Followyourdreams, 28 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Iemand ervaring met deze pil ?
    Ik gebruikte de normale microgynon 30 maar het helpt niet tegen mijn PMS klachten .
    Volgens mijn huisarts moet dit dan beter werken ..
    ben best wel huiverig om zo over te stappen dus ben benieuwd naar ervaringen ..
     
  2. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ik en heb helaas geen positieve ervaring voor je. Heb deze pil een jaar geprobeerd omdat de huisarts zei je moet eraan wennen, maar ik was het zat. Kreeg er stemmingswisselingen van, meer chagrijnig dan normaal en een libido van nul. PMS is zo vervelend he :( Bij mij werkte geen enkele pil zoals gewenst helaas. Bleef last houden en de bijwerkingen maakte het niet beter.
     
  3. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Ik lees inderdaad dat libido vaak enorm zakt .. zit ik ook echt niet op te wachten , het is idd zo lastig wat nu beste is tegen die PMS
     
  4. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Nee dat snap ik. Heb hier na verschillende combinaties aan hormonen in 2016 de pil afgezworen en heb toen m'n levensstijl omgegooid. Dit verminderde de klachten drastisch, maar was er niet helemaal vanaf. Mocht je deze pil wel gaan proberen dan hoop ik echt dat deze voor jou wel werkt en je weinig last hebt van bijwerkingen. Zou wel zo fijn zijn.
     
  5. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Nou ben erg huiverig en ik denk dat ik hem toch maar niet ophaal , ik ben al enorm gevoelig voor psychiese klachten .. en inderdaad de rest van de symptomen die kunnen optreden vind ik nog wel wat .
    Ik ben me ook al aan het verdiepen in wat wijzigen in mijn voeding .. vind dat ook wel lastig hoor , nog tips toevallig haha !

    Ik zit te denken om gewoon die hele hormoon rotzooi de deur uit te gooien , dan maar met condooms .. ben die klachten van de PMS wel zat en de pil die ik nu slik heeft ook zo zijn symptomen waar ik niet helemaal blij van word
     
  6. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Snap je helemaal. Die psychische klachten nog eens bovenop je pms klachten wil je echt niet. Alsof het niet als klote genoeg is :$ Vind het ook echt troep die pil. Fijn dat het anticonceptie is, maar van die horrormonen word je echt niet vrolijk. Veel onderschatten ook wat het met je kan doen en denken dat het er maar bij hoort.

    Tips wat betreft voeding: geen maaltijden overslaan (hier had ik een houtje van, vooral ontbijt), geraffineerde suikers zoveel als mogelijk vermijden en zorgen dat je qua vetten vooral de goede vetten binnen krijgt en niet de verzadigde (verkeerde) vetten. In het begin even lastig, maar als je het door hebt appeltje eitje. Zeker als je merkt dat het werkt.
     
  7. Olifantje92

    Olifantje92 Fanatiek lid

    16 aug 2018
    1.132
    540
    113
    Vrouw
    Ik heb hem ook lang gehad ivm de acne. Ik heb de yasmin en de yazz 24+4 gehad, ik vond het ook geen succes.. voor de acne super maar meer migraine, sneller geïrriteerd. Ook geeft hij iets meer kans op trombose dan de ethinylestradiol/levonorgestrel
     
  8. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Iedereen is er vrij negatief over .. ga er niet eens aan beginnen , en een implanon dan ? Mensen met ervaring daarin toevallig ..
    ik heb al wel een spiraal gehad , daar bleef ik van bloeden en uiteindelijk een baarmoeder ontsteking van gehad dus die is ook uitgesloten
     
  9. Olifantje92

    Olifantje92 Fanatiek lid

    16 aug 2018
    1.132
    540
    113
    Vrouw
    Ook een koperspiraal overwogen? Nuvaring?
     
  10. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Geen spiraal meer voor mij .. ben er mee in het ziekenhuis beland helaas .
    Nuvaring lees je ook niet veel positieve dingen over .. vaak lang bloedverlies en de rest van de bijkomende symptomen ..
    ik heb alles aan de kant gegooid en kijk is even hoe me dat bevalt , dan maar met condooms het is niet anders , ben die rommel in mijn lijf wel weer beu
     

Deel Deze Pagina