Eurodisney, welk hotel?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Majo1983, 21 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Wij willen in juni met de kinderen een lang weekend naar Eurodisney en daaraan nog een dagje of 2 Parijs plakken. Komt toevallig goed uit met wat studiedagen dus het plan is van woensdag/donderdag tot zondag. 2 nachten/3dagen Disney en 1 nacht nog in Parijs.

    Maar nu... Welk hotel kiezen we? Eerst dacht ik een Disneyhotel te boeken maar de reviews zijn niet al te best en stiekem toch een hoop geld voor een paar dagen weg. Wie heeft er ervaring met een van de Desneyhotels? Of kan ik dan beter voor een partnerhotel kiezen? Of een los hotel semi in de buurt en losse entree tickets? Wel of geen ontbijt/half pension?

    Wie heeft er ervaring en wil die delen?
     
  2. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Wij zijn in New Port bay geweest. Was prima, maar niets bijzonders. Ik vond de bedden vooral krap:oops:
    Wel op loopafstand van Disney village en de parken. Het ontbijt was ook goed.
     
    Majo1983 vindt dit leuk.
  3. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    Wij hebben in het Dianeyland hotel gezeten,
    Newport bay
    Sequoia Lodge
    Cheyenne

    Allemaal prima hotels en je ervaart echt het dianeyland gevoel omdat je zo naar je hotel wandelt, je kan ook de buspendel pakken natuurlijk.

    We hebben 1 x alleen een overnachting geboekt in santa fe (omdat dat goedkoop was) zonder toegang tot de parken en dan konden we zo vroeg en uitgerust sochtends bij ons hotel voor de komende 5 dagen inchecken.

    Ik zou nooit kiezen voor de Davey crocket ranch of een partner hotel omdat je dan al veel langer tijd kwijt bent om even smiddags terug te gaan naar het hotel als je dat wilt, altijd met de auto.

    Op ieder hotel zal vast iets aan te merken zijn, ik vond trouwens het dianeyland hotel geweldig een keer mee te maken. Daar zat ik toevallig met oudste dochter alleen niet met hele gezin. En we werden echt op handen gedragen, echt heel leuke ervaring!!
    Ontbijt doen wij ook altijd in de hotels, super sfeertje.
     
    Majo1983 vindt dit leuk.
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als je het geld hebt zou ik kiezen voor het marvel hotel denk ik , omdat dat ook net vernieuwd is. Ik ben zelf fan van newport bay - maar dat is wel een beetje vergane glorie. Tenzij het nu ook opgeknapt is.
     
    Majo1983 vindt dit leuk.
  5. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.866
    542
    113
    Wij zaten 2 weken geleden in het marvel hotel. Echt helemaal top, echt geweldig!

    Geen ervaring met Disney hotel maar die wordt op 't moment wel gerenoveerd (of is inmiddels al klaar) dus de reviews die er nu staan zullen ook niet helemaal kloppen meer
     
    Majo1983 vindt dit leuk.
  6. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Is niet zo lang geleden gerenoveerd idd;)
    Maar nog steeds in de klassieke stijl….
     
    Majo1983 vindt dit leuk.
  7. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Newport bay hotel! En dan een compass club kamer. Hiermee kun je naar de minder drukke kleinere ontbijtzaal. Je hebt snelle checkin, valet parking, en je krijgt extra fast passes.

    Heel prettig ook dat je gewoon lopend het park in kan en niet nog met een bus s'avonds naar je hotel moet. Wij zagen dat het vaak heel druk was bij de bussen.

    Persoonlijk vind ik de ambiance van new port bay mooier dan van het marvel hotel. Zeker met jongere kinderen, die hebben nog niet zoveel met marvel.
     
    Majo1983 vindt dit leuk.
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Wij hebben in sequoia lodge verbleven in de kerstvakantie, is wat gedateerd maar niet storend vond het goed bij de style passen. Voordeel is dat je heel dichtbij alles zit.

    Santa fee ik een grijs verleden gedaan, was ook prima alleen wat verder lopen..

    Marvel hotel lijkt mij zelf gaaf om een keer heen te gaan omdat ik dat een leuk thema vind.

    Wij hebben overigs geen ontbijt er bij gedaan, 25 euro p.p vonden wij wat overdreven. In het park hebben wij voor 1/3de van die prijs gegeten.
     
    Majo1983 vindt dit leuk.
  9. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Bedankt iedereen! Denk dat we dan voor Newport Bay gaan. Ik zat eerst te twijfelen over Sequoia Lodge, maar daarvan is het zwembad dicht en lekker nog even zwemmen na een dagje park lijkt me wel fijn.

    Marvel ziet er ook leuk uit maar is ook meteen 400 euro duurder dan Newport Bay (die ook alweer 200 euro duurder is dan Sequoia :roflmao:). Newport is net zo duur als een partnerhotel, vanaf daar vertrekt overigens ook een pendel en ben je in 10 minuten op t park. Maar het is natuurlijk wel leuk om in een echt Disneyhotel te slapen. Ik schrok gewoon een beetje van de recensies, slechte bedden, kleine kamers, vergane glorie etc. Dat vind ik dan stiekem tich een beetje zonde van het geld. Maar als de kinderen (jongens van 6 en 8) het leuk hebben hebben wij het dat zeker ook!
     
    Butchke vindt dit leuk.
  10. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Zijn dat recente reviews?
    Volgens mij is het hotel ongeveer een jaar of 2 geleden gerenoveerd. Misschien maar gedeeltelijk dan?

    De bedden zijn wel krap inderdaad dat kan ik beamen. De club kamers zijn wel royaler van formaat :thumup:
     
    Majo1983 vindt dit leuk.
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    over het zwemmen; ik weet niet hoe het nu is, maar mijn ervaringen met het zwembad zijn nooit zo goed geweest... veel te koud ;) . Dus wees enigszins voorbereid hierop... Hoewel het op zich leuk is - ook om te zien. Maar ik vind de sfeer in newport ook erg fijn. Leuk dat je daar heen gaat :)
     
    Majo1983 vindt dit leuk.
  12. pocanhontas

    pocanhontas Actief lid

    25 okt 2012
    258
    52
    28
    wij zijn in de kerstvakantie naar hotel cheyenne geweest en het was echt een heel leuk hotel! was schoon en netjes en vond het echt nier vergane glorie. wij hadden wel 2 kamers geboekt en daartussen zat dan een connecting door. Mocht je wat meer te besteden hebben is dat echt wel een aanrader omdat je dan net wat meer ruimte hebt. de kinderen sliepen samen op 1 kamer en wij ook. in elke kamer stonden 2 2persoonsbedden dus iedereen had heerlijk een 2 persoonsbed voor zichzelf. de 2 persoonsbedden zijn namelijk echt wel klein en meer type twijfelaar.

    In cheyenne is geen zwembad maar ik moet eerlijk zeggen dat ik na een dagje disney echt geen puf meer had om te zwemmen dus ik zou het hotel niet om het zwembad kiezen.
     
    Majo1983 vindt dit leuk.
  13. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Als ik wil boeken krijg ik helaas geen optie voor de club kamers, enkel superiorkamers met lake view. Misschien zijn daar geen gezinskamers? Of zijn ze al allemaal gereserveerd. Of kan ik dat op een later moment nog aangeven?

    De reviews zijn misschien wel wat ouder, als ik naar de recente reviews kijk zijn die inderdaad overwegend positief.
     
  14. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Lijkt me juist heerlijk om nog even te zwemmen. En hopelijk is het eind juni misschien wel buitenzwemweer :). Kan me niet voorstellen dat we 3 volle dagen tot 's avonds in het park kunnen rondlopen, maar wie weet, mij lijkt het wel fijn dat de optie er is.

    2 kamers voor 2 personen is meteen een heel stuk duurder in Newport Bay, wel even gekeken want inderdaad een goede tip.
     
  15. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    En iets van een stacaravan of zo tussen disney en Parijs in?
    Stuk goedkoper. Kost rond de 250-300 euro.
    Wij gaan altijd naar camping Chene gris van vacancesoleil. We hebben dan een stacaravan.
    Camping ligt naast een treinstation dus makkelijk naar Parijs vanuit daar. Zo"n 20 min met de auto van Disney vandaan en zo'n 50 min van Parijs. We zorgen zelf voor ontbijt enz.
     
    Majo1983 vindt dit leuk.
  16. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Wauw. Dat is wel echt serieus veel verschil qua geld. Maar dan moet je wel de entree tickets nog kopen en er zelf heen rijden.

    Wij zijn eerlijk gezegd meer van de hotels. Überhaupt eigenlijk alle vakanties (wel erg ik weet het) maar het feit dat je bed opgemaakt wordt, je kamer opgeruimd wordt, fijne faciliteiten hebt en je kunt aanschuiven voor een heerlijk overdadig ontbijt vinden wij gewoon fijn.

    Dit jaar voor het eerst naar een Agriturismo, ben benieuwd hoe dat bevalt.
     
  17. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.414
    783
    113
    Heb je dat telefonisch geboekt of online? Lijkt mij ook wel handig.
     
  18. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    Hier zou ik persoonlijk nooit voor kiezen, het is juist een extra beleving in een disneyhotel. Zeker als je maar eenmalig gaat, als je een jaarpas hebt en vaak gaat vind in het net anders.
    Sowieso dat je eerder het park in mag, en dat je rustig en zonder wachtrij diverse attracties kan doen is al leuk, maar het verblijven in een hotel van dianeyland heeft gewoon iets magisch. Je stapt naar buiten en wandelt direct het disney gevoel in. Althans dat vinden wij dan♡♡
     
    Dubbelgeluk en Sado vinden dit leuk.
  19. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    De standaard kamers zijn al voorzien van 2 x 2persoons queenbedden.
    De compass club kamer is dan iets ruimer dacht ik....
     
  20. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Mee eens! Plus je moet dan de kaartjes enzo er nog bij kopen, zonder eerdere ingang etc. Wij waren voor 4 dagen, 3 personen in sequoia lodge 750 euro kwijt dat is incl de kaartjes in de kerstvakantie. Daar kom je uiteindelijk ook op als je extern ergens gaat slapen.
     
    siriel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina