even afreageren

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cindypascal, 23 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    hallo allemaal,

    Wij zijn nu al een paar maanden(5) bezig om zwanger te worden en het is nog steeds niet gelukt helaas.
    Ik ben 2 maanden geleden bij de huisarts geweest voor wat kleine kwaaltjes en toen heb ik het hem meteen verteld en hij raadde me aan om ER MAAR NIET TEVEEL MEE BEZIG TE ZIJN... en ik moest maar gaan temperaturen.
    Dus ik ben dat temperaturen braaf gaan doen.
    Maar hoe kan je er nou niet mee bezig zijn...
    overal lopen er zwangere vrouwen op tv is alles zwanger of aan het bevallen en noem zo maar op.
    Ik weet niet hoe jullie het doen, maar bij mij en ook bij mijn vriend zit het altijd in ons hoofd en regelmatig wordt er over gesproken.
    Mijn ouders en schoonouders weten dat we bezig en die beginnen er ook steeds over en als de maand dan we voorbij is zeggen ze: ja jullie zijn er ook veel te veel mee bezig.
    Wat moet ik hier nou mee ik heb al gevraagd of ze er niet meer over willen beginnen, maar je krijgt het echt niet uit je hoofd hoor.

    NIET TEVEEL MEE BEZIG ZIJN.......JAJA.
    makkelijker gezegd dan gedaan.

    groetjes Cindy
     
  2. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Hai Cindy,

    Best wel herkenbaar hoor! Vooral de eerste 2 maanden was ik er enorm mee bezig. Maar daarna kon ik steeds beter omgaan met de teleurstelling als ik weer ongesteld was geworden, en werd ik pas zenuwachtig als het enkele dagen voor de menstruatie was.
    Nu ben ik ook OP van de zenuwen omdat ik overtijd ben, maar ik herken dus echt jou verhaal. Ik was erg blij toen ik besloot me niets aan te trekken van adviseren over 'het er niet teveel mee bezig zijn', en gewoon op mijn manier er mee bezig te zijn. Het is ten slotte iets wat je leven definitief zal gaan veranderen. En onze ouders die hadden veel minder te kiezen en te plannen in die tijd. Voor ons is het verhaal echt anders, althans, dat vind ik.
    Succes meid en laat je niet gek maken met alle goedbedoelde maar zinloze adviezen.

    Liefs,
    Anouk.
     
  3. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ja dat is allemaal makkelijk gezegt!
    NIET TE VEEL MEE BEZIG ZIJN....
    ik ben zelf nog aan de pil en ik ben er al de (bijna) de hele dag mee bezig!
    ik snap heel goed wat je bedoeld en ik snap de andere ook wel maar als het eenmaal in je hoofd zit krijg je het er niet meer uit.
    dan krijg je van die verhalen/opmerkingen van als je er niet zoveel mee bezig bent dan is de klap ook niet zo groot als je weer ongesteld word!
    je weet wel blablablabla.
    dat denk je dan maar het is natuurlijk aan de ene kant wel goed bedoeld.
    ik zal zeggen meid....ben er maar lekker mee bezig!
    en is het deze ronde niet raak dan gewoon weer met een positief gevoel naar de volgende!
    het komt echt wel goed.
    het is gelukkig maar ronde 5/6 er zijn mensen die zijn al 3 jaar bezig!
    maar voor jou/jullie voelt het aan als een eeuwigheid.
    maar als het dalijk allemaal zover is dan word het dubbel genieten!
    succes xxx
     
  4. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    hoi anouk

    bedankt voor je reaktie, heel veel succes ik zal voor je duimen dat het raak is.

    groetjes cindy
     
  5. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    ja ik weet wel dat het nog best kort is maar als je iets heel graag wil is elke dag te lang...
     
  6. Chica

    Chica Lid

    17 nov 2005
    14
    0
    0
    Iets financieels
    Noord-Holland
    Hoi Cindy,

    Het is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan. Als je iets zo graag wilt dan is het haast onmogelijk om er niet mee bezig te zijn. Los van het feit of je pas 1 maand of al 1 jaar bezig bent. Als de wens zo groot is dan is iedere maand dat je ongi wordt er 1 teveel.
    Probeer je niet teveel aan te trekken van alle goedbedoelde adviezen en vind er zelf je weg in.

    x, Faa
     
  7. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Het is zeker niet makkelijk om er niet mee bezig te zijn! DAt krijg je als je ervoor kiest...Ik had dat ook hoor! Was er echt wel mee bezig. En blijkbaar is het zo ook gelukt, dus gewoon lekker aan denken, is heel logisch en helemaal niet erg. Zolang het niet obsessief wordt.... ;)
     
  8. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Wij hebben het bewust onze ouders nog niet verteld dat we bezig zijn, juist omdat we geen zin hebben in elke maand weer vragen, en ik heb bij mijn zus gezien dat mijn ouders moeite hebben om er niet over te beginnen (ook niet als je hun duidelijk maakt dat je dat niet wil).

    Ik merk zelf dat ik er ook meer bezig mee ben dan ik in eerste instantie had verwacht en dat komt ook vooral doordat ik dit forum heb ontdekt :)
    daarvoor was ik er nauwelijks meebezig, maar toen ongesteldheid uitbleef en ik er in mijn vriendenkring niet over kon praten wat "normaal is"(die weten ook van niets) en ik niet gauw een HA bel, hier terecht gekomen... erg leuk om verhalen van anderen te horen/ lezen en voor mij een leuke manier om er mee bezig te zijn: noem het maar voorpret. Verder zijn we er samen ook nog niet zo veel mee bezig: vrijen dus ook niet anders of extra en zijn dat ook niet van plan als ik straks ooit de 2e ronde in ga.

    Chrizzzy
     
  9. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    wij zitten nu in de zevebde ronde en zijn nu met de ovu-testen bezig. Ik probeer ook iedere keer mijn gedachte ergens anders op te richten, maar ik zie ook alleen maar zwangere mensen. Ik twijfel ook veel aan mezelf, waarom het niet lukt en zo. Ik baal dus even met je mee, we moeten elkaar hier maar steunen :( ;)
     
  10. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Niet teveel mee bezig zijn is idd makkelijk gezegd...
    Wij zitten (aan het eind van) ronde 6 en ben bang dat het ook nog wel een tijdje zal duren voordat het een keer raak zal zijn....

    En die zwangere vrouwen overal. Ik gun het ze van harte, maar dan denk ik altijd wel, waarom ik niet??
     
  11. SanneMart

    SanneMart Fanatiek lid

    26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    Als je eenmaal de beslissing hebt genomen dat je graag zwanger wilt worden en je stopt met de pil. Tja, dan ben je er toch mee veel mee bezig daar kun je niet veel aan doen denk ik.
     

Deel Deze Pagina