Je sneller opwinden / druk maken om dingen! Vervelend!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Assi, Jun 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Oke, ik heb continu een stressgevoel...maak me drukker om dingen dat ik zou moeten doen..

Ik weet dat mijn redenen om gestresst/boos te zijn terecht zijn, maar ik voel wel dat door mijn zwangerschap het net een graadje erger is!!!
    En dat ik me er moeilijk overheen kan zetten. Het blijft dus aan me knagen, continu. Voel me er bijna verbitterd door.
    Echt niet fijn zo.....

Het is ook dat ik inwoon bij iemand anders (broertje) en dat ik dus mijn eigen plek mis! En dat is geen goede combinatie met die enorme nesteldrang.. Ik irriteer me dus continu aan hem en zijn vriendinnetje (die komt erggg vaak slapen), ze steken beiden geen poot uit in huis.

Wie herkent dit gevoel?
    Dat je dingen moeilijker kan loslaten, je snel irriteert en weinig kan hebben?
    Ik wilde dat ik wat luchtiger naar de zaken kon kijken.. Komt dit ooit nog goed?? :(

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Meid, lees sommige van mijn reacties op het forum maar, haha!

maarreh... gezien jouw situatie zou ik me er maar bij neerleggen dat je niet het zonnetje in huis kan zijn, dat scheelt in ieder geval weer stress over je te druk maken, als je begrijpt wat ik bedoel. Want natuurlijk is het bij iemand anders wonen geen goede combinatie met zwanger zijn, nesteldrang en alle andere kwalen / vervelende dingen waar je mee te maken krijgt. Daar mag je je best lekker over opwinden wat mij betreft hoor! (is ook een uitlaatklep, ja toch?)

3. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Pfff schei uit..ik weet er alles van. Het beheerst op dit moment een erg groot deel van mijn leven.
    Ik irriteer me nou al een tijdje aan de buurt die hun auto's niet fatsoenlijk binnen de lijnen parkeren waardoor er dus geen plek meer is en ik een pokkeind moet lopen om mijn auto kwijt te kunnen. AAAARCH! (Ons volgende huis moet en zal een eigen oprit hebben!!). Ook irriteer ik mij aan sommige collega's op het werk die het nodig vinden om lekker te roddelen. Ben vd week daardoor in janken uitgebarsten!
    Ik hoop dat die opwinding bij mij na de zwangerschap echt minder wordt want dit is echt niet leuk zo. Heb mezelf er alleen maar mee. Maar heb me nu voorgenomen om me niet meer druk te maken om dingen, want ik kan mijn energie nu wel ergens anders voor gebruiken. Maar dat is verdomd moeilijk haha!

4. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

Jun 18, 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Hahaha, toen ik nog niet verteld had op mijn werk dat ik zwanger was zei mijn collega tegen mij; "Jeetje wat is er met jou aan de hand je reageert overal zo overdreven op!" Pffffff toen ik later vertelde dat ik zwanger was viel bij haar meteen alles op z'n plek.
    Kortom, ik ben echt heel gevoelig, emotioneel, en extreem in mijn gevoelens :)
    Niet erg handig, maarja het is even niet anders! Het lijkt nu weer even beter te gaan, dus hopelijk zet deze lijn zich voort.
    (en gaat het over!)
    Succes ermee!

5. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Bij mij is juist precies het tegenovergestelde aan de hand.
    Nu ben ik van nature al niet zo'n heel gestressed iemand, maar sinds ik zwanger ben ben ik super relaxed. Voorheen kon ik me nog wel eens druk maken om kleine dingen, maar nu echt niet meer.
    Ook heb ik geen last van mood-swings, emotioneel zijn of uitvallen tegenover mijn man (wat je ook wel eens hoort).
    Lekker hoor op deze manier zwanger zijn! ;)

Grt Vanilia

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Yep ik heb het ook hoor.
    Moet wel zeggen dat ik al een paar jaar deze mensen eens flink de waarheid wil zeggen en nu ze mijn vriend weer hebben teleurgesteld voor de 100ste keer ben ik er klaar mee.
    Ze beschuldige hem van liegen over niet antwoorden van een sms terwijl ik erbij zat toen hij op dat kreng reageerde.

Ik mag dan niets zeggen he terwijl mijn vriend de hele avond nukkig is en loopt te mopperen op ze maar recht in hun gezicht zeggen is er niet bij.
    Ja ik ben er klaar mee krijg ik regelmatig te horen maar hoe kunnen mensen ruiken dat ze hem zo'n pijn doen met hun reactie als hij niets zegt.
    Nu wil zijn zus uit eten met ons en haar nieuwe vriend, nou sorry maar daar heb ik geen trek in.
    Ultimatum is gesteld, eerst de waarheid er uit en dan pas uit eten want ik nu ben ik er klaar mee.

Oke ik ben uitgeraast geloof ik.
    Nou ja nog niet helemaal maar goed ik kan wel een eeuw door gaan :p

Share This Page