Ik heb overigens niet mijn galstenen gezien of gehad, het was zo'n zooitje in mijn buik dat ze alles meteen weg hebben gedaan. Ik heb nog bijna een week aan de AB gelegen.
jeetje meid, wat vreselijk zeg! En belachelijk dat ze je zo hebben laten doorlopen. Niets kunnen doen, dat slaat toch nergens op?? Gelukkig ben je er nog, dat is het belangrijkste! Hier in het ziekenhuis zijn ze gelukkig wel alert en serieus met je. Ik voel me hier altijd goed begrepen en behandeld. Ook mijn dochter heeft helaas al een paar keer in het ziekenhuis gelegen en ook zij wordt altijd serieus genomen en behandeld. Dat is een heel prettig idee. Maar vreselijk dat je dat hebt moeten doorstaan...
Thanks Frummel! Idd echt een hell! In tussentijd toen ook een ERCP gehad omdat er een klem zat. Pff drama! Het is nu precies 7 jaar geleden (6 mei 2005), mijn 2e was 7 maanden. Heel fijn als ze je serieus nemen, dat moet ook! Zelf heb ik hierdoor een nasleep van anderhalf jaar gehad en veel psychische klachten overgehouden, inmiddels alweer 3 jaar er van af, maar niet leuk en een behoorlijke impact.
Wat vreselijk en wat herkenbaar ik loop nu al 4 weken zo met 3-4 aanvallen per week ik neem 2 PCM, diclofenac 50 , tramadol 50 en een maagbeschermer in en soms helpt dat niet en ga ik naar de eerste hulp voor morfinespuit omdat ik ook een galblaasontsteking heb gehad moet ik wachten tor de zwelling ed minder is dus pas 29 mei operatie dus nog 2 weken 6-8 aanvallen dus die komen we wel door... Denk ik Ze gaan trouwens met n normale operatie mm galblaas eruit halen want kijkoperatie gaat waarschijnlijk niet lukken ivm ontsteking, hier heb ik gisterenavond weer gezeten, nou wiegend, kruipend ed.
Ohw wat een ellende, en helaas ookzo herkenbaar Sterkte tot woensdag, hopelijk knap je daarna goed op. Denk aan je ! Ik probeer ervoor mezelf iets positiefs uit te halen, las dat jullie een bevalling minder erg vinden.....die moet ik nog ervaren, hopelijk valt t indd mee. Beterschap !
Wat een hoop mensen eigelijk met galsteen aanvallen! Is er bij jullie een oorzaak bekend? Erfelijk ofzo? Ze zeggen dat het voornamelijk is bij de 4 F Female Forty Fat Fertility In mijn familie komt het niet voor. Ik ben pas 27 en heb weinig vet Artsen weten niet waarom ik het heb, misschien gewoon pechvogel? Haha Nu slapen en dan nog maar 1 nacht
Ik was net 21 toen ik ze had en ik ben heel dun haha ik was toen 1.70 en 58kg. Het schijnt met je pigmentvorming te maken te hebben ofzo. Triskele, bij mij moest het ook "afkoelen' want het was een "hete" galblaas. Mijn leverwaarden waren ook veels te hoog. Ik heb nog wel een kijkoperatie gehad, en dat met een ontsteking/geklapte galblaas.
bij mij werkte morfine zetpillen het beste. Ik heb denk in 2 jaar tijd wel ruim 100 aanvallen gehad. 3x een ERCP 5 opnames totaal een week of 6 en een galblaas operatie. Ik heb er veel ellende van gehad het begon steeds in de zwangerschap rond de 15 weken. Net na de bevalling zo ziek dat ik opgenomen moest worden bij beide kindjes. Ik heb nooit een fijne kraamperiode daardoor gehad. Ik heb wel overgewicht, mijn oma had ze en verder is er iets niet on orde waardoor ik heel snel stenen aan maak ik slik nu ook dagelijks medicatie daarvoor.
Bamjolan, ow wat erg fijn dat je er weer helemaal bovenop bent! Triskele, pff 29 mei! Das nog ver! Eigelijk was er voor mij pas eind jullie plek! Ik dacht dat ik accuut nog een aanval kreeg toen ik het hoorde, ik zei ook ik kan niet zolang wachten! Gelukkig zei de chirurg dat het binnen 2 weken moet gebeuren, wat een opluchting Sterkte meid, hoop dat je die dagen pijnloos doorkomt! Tijdens een kijkoperatie, krijg je dan eigelijk ook zo'n slang in je keel??
nee dat gaat via 4 kleine gaatjes in je buik, wat lucht erin spuiten zodat ze alles beter kunnen zien, hier beginnen ze daar eigenlijk niet aan ij een galblaas die fiks ontstoken is geweest omdat ie dan kan klappen en dan zoals bamjolan je AB nodig hebt en sepsis kan krijgen. hier heb ik al 2 weken een vette AB kuur erop zitten en moet 22 mei bloedprikken en als de waardes n iet goed zijn opereren ze alsnog niet, dan wachten ze tot die rustig is (volgens m ij gebeurd dat zoiezo niet haha) Wel grappig ik had er van te voren echt NOOOOOIT last van (wel lichte zeurende pijn maar dat deed ik af aan mn lever (leververvetting waar ik eerder last van heb gehad door B12 tekort) en nu ene aanval na de andere en die ontsteking deed echt de hele dag door pijn (dat is gelukkig nu niet meer) Wel "grappig" mijn huisarts zei; nee die is niet ontstoken want je hebt geen pijn genoeg (bij het indrukken) duh alsof iedereen van de pijn van gaan schreeuwen ofzo dus doorverwijzing geEIST (want was niet echt haast bij zei hij) en kom ik daar , moet ik daar eerst blijven voor allerlei onderzoeken blijkt gewoon dat ie wel ontstoken is en dan ik AB nodig heb, fijn he die huisartsen van tegenwoordig.. ik vind dat altijd zo'n bullshit dat je moet huilen of schreeuwen van de pijn, zo ben ik gewoon niet, en daar kon mijn vrouwelijke chirurg gelukkig wel doorheen kijken.. (want aan mn bloed / echo zag ze genoeg)
Heel herkenbaar ook galstenen gehad en dan ook nog eens op vakantie zijn.....pfffff ik dacht echt dat ik dood ging....ik at alleen nog maar stukjes brood en dronk heel de dag water!! Geef mij maar een bevalling! Ojah als je wakker word na de operatie heb je door dat gas wat ze in je buik pompen onwijs pijn aan je schouder dat is een bijwerking..na de operatie geen aanvallen meer gehad en kon ik eindelijk weer normaal eten, als ik een aanval had ging ik in de kleermakerzit zitten een kussen voor me en zo viel ik dan uiteindelijk in slaap...vreselijk en me vriend maar wrijven over me rug!
Dat gas kan pijn doen inderdaad. Het beste kun je dan wat bewegen, klein stukje lopen ofzo. Dat lukte me de ochtend erna niet meer, dus hebben ze me maar platgespoten (morfine achtig spul). Maar kon alsnog 's avonds naar huis. Ik moest van de dietist tussen de 1e opname en de operatie wat meer eiwit-rijk voedsel eten. Was 5 kilo kwijtgeraakt in een halve week, en om te zorgen dat het niet meer werd, moest ik wel goed eten. Dus wat extra (magere)kwark tussendoor..
Ojah nog een tip ga vlak voor de operatie ff plassen! tijdens en na de operatie krijg je een infuus met zoutwater toen ik wakker werd moest ik dus onwijs piesen maar mocht me bed niet uit....komt ze aan met een poo en moest ik liggend plassen dat lukte niet, kreeg ik dus een katheter...en er kwam gewoon 1100 CC uit!!
ja wrijven over rug werkt hier ook best goed ja en ja ik heb echt allerlei mogelijke houdingen al gehad haha op den duur voel ik hem helemaal samentrekken in mn buik (spastische bewegingen) en dan is het op zijn ergst..
Gelukkig dat je niet zo'n slang in je keel krijg! Vorige maand ben ik wakker geworden tijdens het roesje, wat een hel! Vond het doodeng Bedankt voor de tip van het plassen Ik zie me niet zitten op een poo haha Lekkere huisarts ook! Sommige zijn niet meer zo makkelijk he met doorverwijzen. Pff Dat gas kan dus pijn doen.. Anesthesist heeft al aangegeven dat ik morfine krijg, moet de pijn aangeven met een cijfer. Ikknijp hem nu best wel! Ben nerveus vandaag. Ziekenhuis heeft vandaag nog gebeld, afspraak van 7 uur is verzet naar half 10. Ik ben de 3e dus rond 11 uur aan de beurt brrr Owja! Ja jullie zullen wel denken, waar denk je allemaal over na? Hahaha Maar tijdens de operatie krijg je dan zo'n ziekenhuis shirt ofzo aan net als dat je in films ziet haha of mag je gewoon je eigen broek enzo?
Je krijgt inderdaad zo'n mooi shirt aan.. Alleen je eigen onderbroek hou je aan. Maar na de operatie kun je natuurlijk wel lekker in je eigen kleren/pyjama. Die pijn van die lucht, is niet zo erg vergeleken met die galsteen pijn, dat valt wel mee. En het heeft een heel goed doel Ik moest ook vroeg, maar dat ging niet, omdat de apparatuur bezet was. Moest ik ipv om half9 om half 12. Maar ik kreeg om 8 uur al een pilletje om te kalmeren, dat was fijn!
Ik heb zelf geen pijn gehad door t lucht wat ingeblazen is. Geen last van gehad ook. Wel was ik s avons misselijk en dagen geen trek gehad in eten! Ook had ik s avonds erg de kriebelhoest!
Hier mn galblaas ook al weer een paar jaartjes eruit. Die pijn van de aanvallen was echt te erg. Maar omdat het na een paar uur weer over was, dacht ik altijd dat ik iets verkeerds gegeten had ofzo. Tot ik elke nacht een aanval had en mn vriend me naar de huisarts sleepte. Die zei gelijk al dat het galstenen waren. Mijn leverwaardes waren ook ernstig verhoogd. Zo erg dat de huisarts belde met de uitslagen en vroeg of ik me nog wel goed voelde. Twee weken later ben ik toen geopereerd, viel me echt enorm mee allemaal. Ow en ik moest idd een ziekenhuis schort en een ziekenhuis onderbroek aan die ze alleen maar in maatje xs hadden en waar ik dus ook uitgescheurd was tijdens de operatie hahaha, gelukkig was ik onder narcose
Haha leuk zo'n hemd en onderbroek Fijn deepfreeze, een kalmeringsmiddel. Heb ik ook misschien nodig Bamjolan, De 1 heeft er dus wel last van en de ander niet..afwachten maar! Romy, dat dacht ik dus ook steeds! Iets verkeerds gegeten, pijn me maag.. Whaaaa tijdens de narcose nog wel?! Kwam je achter toen je wakker werd
haha ja ik dacht wat hangt daar nou voor flap...bleek die gescheurde onderbroek te zijn Waarschijnlijk tijdens het vertillen naar het andere bed is dat ding gescheurd ofzo. Hij zat al veels te strak toen ik m aan deed. Maar ja, wat wil je maat xs...ik was uberhaupt al verbaasd dat ik er in kwam