Even eitje kwijt, of eigelijk galstenen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Engeltje1, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hier ook hele kleine stenen steeds!

Ja ik heb ook veel last van diaree gehad! Ik durfde nergens meer naar toe want als ik wat at kwam het er onder weer uit!! en ik kon het ook niet ophouden of voelen aankomen het was er gewoon ineens!

Ik heb er nu pas "lees 2 jaar later" bijna geen last meer van!.

Ik heb dus nog wel lang galstenen gehad ondanks de galblaas eruit was. Eerst zeiden ze dat ik PDS had ivm met de diaree maar achteraf bleek dat helemaal niet zo te zijn.

Maar jij hebt ook lang getrubbelt toch? misschien dat het herstel daarom langer duurt ofzo. want de meeste worden al na 3 aanvallen geholpen en hertellen veel sneller als ik in mijn vrienden kring bekijke

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja wel langer mee gelopen inderdaad, ik zie mezelf over 2 weken niet op vakantie gaan eigenlijk ik ga even overleggen met de chirurg donderdag hierover...

de verpleegster had het over galzuurdiaree en 1 op de 10 mensen krijgt dit na een galblaasverwijdering en kan blijvend zijn dus toen had ik meteen zoiets van JEMIG kan er ook nog wel bij :p

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb daar gelukkig geen last van gehad. Ik kon eigenlijk direct weer normaal eten. Eind november ben in geopereerd, en eind december at ik vrolijk mee met de kerstvreugde.

Maar in januari kreeg ik flink diarree. Mijn huisarts gooide dat ook op de gal, terwijl ik al een maand klachtvrij was. Pas een kleine 2 maand (en wat bezoeken afgewimpeld te zijn) kwam ik terecht bij een invalarts, die het toch wel vreemd vond en een ontlastingstest heeft gedaan. Ik bleek een "simpele" voedselvergiftiging verder, vermoedelijk van het gourmetten tijdens de feestdagen icm een slechtere weerstand. De 2e AB kuur die ik kreeg werkte, en sindsdien is het weer ok.. En mijn huisarts haalde zijn schouders wat op toen ik het zei..
    (normaal is hij best wel adequaat, alleen toen effe niet)..

Mijn darmen waren altijd al wel gevoelig (kou, warmte, specifiek eten, hormonale veranderingen). En dat blijft ook nog, daaraan is niks veranderd. Maar dat is verder prima te doen..

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Oja, ik hoorde nog over medicatie dat de gal kan binden, waardoor die diarree kan stoppen. Ik wil wel eens zoeken, was niet specifiek tegen deze diarree, maar iets om de werking van het gal te verminderen. Maar hielp hier soms ook tegen, schijnt ;)

5. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja daar heb ik ook iets van gehoord questran of zoiets ga ik donderdag vragen misschien kan ik dan toch op vakantie...

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik slikte ook wel eens diareeremmers

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb geen last van diarree...ook niet gehad erna.
    Kan alles eten, ook vettigheid.

8. love and hope

love and hope Actief lid

30 jan 2012
    236
    70
    28
    Vrouw
    achterhoek
    Bij mij is mijn galblaas ook verwijderd..
    inmiddels is het al weer een jaar geleden..
    Ik heb er waarschijnlijk ook een aantal jaar mee rond gelopen..

Op het laatst was het zo erg! pff.. ik heb een week lang constant last van gehad.. ja 1 dagje niet..
    Nou en de laatste dag voor ik opgenomen werd met spoed ben ik 2 x bij de huisarst geweest.. 2 x met pijn stillers naar huis gestuurd (diclofenac en morfine).. zou mijn maag zijn.. de 2de x moest ik wel bloed laten prikken..
    Njaa toen de morfine ook niet hielp ben ik gaan wachten tot ik naar de hap kon..
    Bleek ik er een alvleesklier onsteking bij te hebben.. moest meteen door naar de seh..
    Hier opgenomen en moest 5 dagen blijven.
    eerste 3 dagen niks mogen eten :(

Njaa toen nog zeker een dikke maand moeten wachten tot ik geopereerd werd..
    Maar nu is ie er uit.. geen aanvallen meer HEERLIJK..
    Wel nog steeds diaree zodra ik vet eet..
    Ik eet bij voorbaat al geen gemengd gehakt meer, maar alleen runder gehakt.
    Maar heb 10x liever diaree dan de aanvallen

Deel Deze Pagina