Even klagen...!

Discussie in 'Corona forum' gestart door Poolvos, 15 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ja we zijn gezond. Nee we zijn niet bezweken aan het virus. En de meeste van ons hebben gelukkig ook geen dierbaren verloren. Dus we mogen niet klagen. Toch?

    Nou, híér dus lekker wel. Even een plekje om ongegeneerd te klagen. Klagen ondanks dat er zoveel is om dankbaar over te zijn.

    Misschien ben ik de enige: dan klaag ik lekker met en tegen mezelf. Maar serieus mensen, want ben ik er klaar mee. Hoe gaat het met jullie?
     
    NiVa0230 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik ben er ook behoorlijk klaar mee! Afgelopen weekend ook even net alsof er geen corona bestaat geleefd met onze beste vrienden. Drie dagen ontzettend veel plezier en gezelligheid om ons heen gehad en sinds lange tijd gigantisch veel gelachen. Besefte me toen pas dat we dit soort dingen altijd voor lief nemen en dat ze eigenlijk heel erg kostbaar zijn.
     
    Huismuisie en Poolvos vinden dit leuk.
  3. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nou, dat dus. Ik ben er klaar mee. Ik wil winkelen zonder na te denken over afstand. Ik wil werken met een snotneus, zonder zorgen. Ik wil naar Nederland en mijn ouders knuffelen. Oh en ik wil dat mijn zorg-collega’s óók vakantie kunnen nemen dit jaar.
     
  4. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Nee hoor ik ben 't ook helemaal zat... Mensen lopen gewoon panisch langs je heen tegenwoorden, alsof je besmettelijk bent ofzo.. :|:roflmao:
     
    Gewooniemand, Axia, mxm en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    En overal maar rekening mee houden met wat je doet, want stel je voor je staat te dichtbij...
     
    Gewooniemand, Axia, mxm en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik moet bekennen dat ik nu in de winkel wat minder spastisch doe dan weken geleden. Alleen bij oude mensen blijf ik echt bewust op ruime afstand (ik weet het je ziet van buiten niet of iemand vatbaar is) maar je ziet aan mensen hun houding wel of ze er relaxed of gespannen mee omgaan bij het passeren in het gangpad enzo. In de rij hou ik netjes mijn afstand maar ga geen 5 minuten meer wachten op de hoek van het gangpad omdat er net even te veel mensen in het chips pad lopen en ik niet van iedereen 1,5 meter afstand kan houden.
     
    Gewooniemand, Louise11110, SAARC en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik vind het zo erg dat ik ergens in maart ben blijven hangen. Ik kan het maar weer eens niet goed uitleggen, maar ik ben zo geleefd de afgelopen maanden, dat ik niet door had dat de grote vakantie bijna zou gaan beginnen.

    Duidelijk? :roflmao:
     
    Gewooniemand, Jezz84, Ysabella en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.733
    113
    Mag ik vragen waarom jij er opeens anders instaat? Gewoon uit interesse :) Ik weet nog dat je aan het begin je man en zoon gelijk liet douchen als ze thuiskwamen bijvoorbeeld. Ben wel benieuwd hoe je het nu zo hebt kunnen loslaten en of iets de doorslag gaf.
     
    Louise11110 en twee vinden dit leuk.
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb het ook hoor. Afgelopen weekend bij de H&M mag je ineens niet meer passen terwijl dit een aantal weken terug wel mocht. Dat stomme wachten bij de winkels om naar binnen te gaan. Vorige week ook hilarisch. Ik had een retourpakket voor de Wehkamp en dit gaat via DHL. De mevrouw komt aan de deur en ik wil het pakket aangeven, het verzoek om het op de grond te zetten. Prima doen we dat. Dat krijg je zo’n bewijsje dus ik steek mijn hand al uit zegt ze nee ik schuif het wel onder de deur door want we mogen geen hand hand contact. Ik schiet in de lach en zeg nou leg het dan maar op de stoep dan pak ik het wel.
    Allemachtig mensen wat is dit???
    Moet toch niet gekker worden hoor en zo nog veel meer onlogische gekkigheid. Vanmorgen mijn beste vriendin op de koffie gehad en we hebben elkaar gekust en geknuffeld en geen 1,5 m gehouden en samen de hond uitgelaten en heerlijk op een bankje in de zon gezeten ;)
    Ben er inmiddels spuugzat van,
     
  10. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    En hier kan ik dus ongelooflijk boos om worden
    Mensen die zich niet aan de regels houden
    Volgens mij heb je geen idee hoe ziek je kan worden als je wel Corona krijgt
     
    Louise11110, merah, Kuki en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. spannendetijden

    spannendetijden Fanatiek lid

    9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Heerlijk topic!!
    Ben er ook zó zat van! ik snap bezorgdheid maar die panische gevallen vind ik zo vervelend worden!
    ik loop met mijn kids al op mijn tenen en vorige wk op de markt liep mijn zoontje van 4 perongeluk tegen een man aan die achteruit liep met zijn fiets (kijken dus meneer!) zegt hij doodleuk hé 1,5 meter afstand he!! :eek: Ik kon die man wel wat!

    en vrijdag, kids studie dag! (Ja serieus! Ze zijn al onwijs veel op school natuurlijk dus ,.. :confused:) man met de kids boodschappen doen want tja moeten toch eten! Kreeg hij te horen dat ze alle 3 een eigen kar moesten :roflmao: de jongste is 2! Zij en dr broer kunnen niet eens bij de duwstang vd kar! nou man heeft ze gewoon hun gang laten gaan in de winkel! Incl t winkel kar racen en botsauto spelen! (Wel met t respect naar anderen toe uiteraard en ja wel met zoveel mogelijk afstand)
     
    Anouk2005 en Poolvos vinden dit leuk.
  12. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

     :roflmao::roflmao: Wat een toepasselijke nick heb je. Volgens mij werkt @Anouk2005 in de medische wereld, dus zal ze naar ik aanneem wel enig idee hebben wat Corona inhoudt. Gelukkig zijn er ook nog mensen die zich niet door blinde angst laten leven.

    On topic: ik was het in maart al zat :D, maar ik zie de normale menselijkheid en gezond verstand hier langzaam weer een beetje terugkruipen, dus begin nu eindelijk weer een beetje positief te worden eerlijk gezegd. :)
     
    Gewooniemand, zonnetje2015, NdNk en 8 anderen vinden dit leuk.
  13. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.558
    3.596
    113
    Ik wil zo graag opa en oma met hun kleinkinderen laten knuffelen zonder dat ik bang ben dat ik ze daarmee de dood in jaag! De rest houd ik nog wel even vol als het moet maar dit vind ik steeds moeilijker worden.
     
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.361
    113
    Ik heb meer last van mensen die alles onzin vinden dan van mensen die panisch zijn... :roflmao: Van die laatste groep ken ik dan ook niemand, dat scheelt wellicht. ;) :)

    Wij zijn voorzichtig, maar niet overdreven naar mijn idee. Maar sommige mensen hebben ook daar kennelijk moeite mee. En dààr heb ìk dan weer enige moeite mee. ;) Leven en laten leven. :)

    Het valt mij juist op hoe weinig afstand mensen nog houden ed in vergelijking tot een paar weken terug. Ik vind het eigenlijk wel best, ik mis de in m’n nek hijgende mensen in de rij en ook het gezoen met verjaardagen ed totaal niet. :D
     
    Gewooniemand, Louise11110, sprits en 11 anderen vinden dit leuk.
  15. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Mag ik ook klagen over dingen die ik voor de versoepelingen echt wel heel fijn vond en nu weer wegvallen? Zoals geen enkele afspraken voor meerdere mensen die ik in de gaten moest houden. Geen ortho, logopedie, voetbaltraining, dansles, tandarts, monteurs, mondhygieniste, etc, etc.
    Dat is nu allemaal weer flink bezig en ik mis de rust in mijn hoofd.

    En verder baal ik ook van de gebruikelijke dingen, zoals normaal contact met mijn ouders, zonder bang te zijn ze ziek te maken. Niet spontaan met vrienden kunnen afspreken, uiteten gaan, concerten missen, mijn reis naar Chicago die waarschijnlijk niet doorgaat, etc.
     
    Eabeltsje, Juul75, WinterBird en 9 anderen vinden dit leuk.
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Uhhh neem een chill pil. Als @Anouk2005 met haar vriendin op het terras was gaan zitten, konden ze op elkaars lip zitten zonder de regels te overtreden.
    Maar op een bankje in het park mag het niet, denk er maar eens overna hoe krom dat is.
     
    Gewooniemand, zonnetje2015, SAARC en 8 anderen vinden dit leuk.
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Doe effe normaal joh.
    Maak je je nu werkelijk ongelooflijk boos?
    Stel je niet zo aan en ga ergens anders spuien.
     
    Gewooniemand, Iertje81, Cin85 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Oh, ik vind alles inderdaad onzin. Vanaf dag één al, en ik ben nog niet van het tegendeel overtuigd.
    Maar ik ben daarnaast ook beleefd en niet zo heel erg in your face, en ik respecteer andermans keuzes en personal space dus ik houd afstand en loop in niemands nek te hijgen.
    Maar intussen merk ik wel dat ik me heel anders opstel jegens mensen mét en mensen zónder mondkapje. Ik betrap me erop dat ik al weken heel spontaan loop te glimlachen naar 'gelijkgestemden'..
     
    Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Adje die heb ik vaker gehoord!! Een goede vriend van me zei “dat hij het kleine wereldje met gewoon eigen gezin van een paar weken terug ook eigenlijk wel heel fijn vond”. Kan me best voorstellen ook.
    Als dat nou kon samen met alles dat we nu wel missen (grootouders hier stipt op 1).. helemaal niet zo erg :|
     
    Lynx en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja klopt en mijn vriendin werkt ook in de medische wereld ;)
     
    Whysteria vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina