Even mijn verhaal kwijt..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roosje08, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Hoi damens,

Ik ben op dit moment 31 wk en 2 dagen a.s woensdag ben ik gewoon 7 maanden maar kan je het zien NEE:(
    Ik heb wel een buikje maar je kunt niet zeggen dat het een buik van 7 maanden is.
    Ik heb het met mijn VK gesproken en zij vind dat er niets is om zorgen te maken, het komt dat mijn kleinte zo dicht bij mij ligt. Zij vind dat ze goed groeit alleen volgens haar wordt het een klein meisje..

Ja het is makkelijk gezegt er is niets om zorgen te maken ik kan gewoon niet slapen:(
    Vorige week vrijdag had ik een afspraak bij de VK ze ging de kleine weer controleren en ze zij ik zie aan je ogen dat je een echo wilt :) Ik ga voor jou een afspraak maken voor een groeiecho,,
    Dan ga je zeker opluchten en je laatste maanden genieten van je zwangerschap:) IK blij natuurlijk..

14 augustus heb ik een groeiecho. Volgens de VK hoeft het niet maar om mij gerust te stellen vond ze dit een goede plan:)

Nu kan ik gewoon niet wachten tot donderdag.. Ik hoop dat alles goed is, dan kan ik tegen iedereen zeggen dat volgens de echo is allees goed met mij kleine meisje..

( ik ben gewoon moe van al het gepraat ooo wat een kleine buik groeit ze wel goed dit dat :evil: :evil: )

Mijn excuses dat het zooo lang verhaal is geworden, maar ik moest even mij verhaal kwijt :oops:

Zijn er nog meer damens die het zelfde probleem hebben als mij ( kleine buik)?

Liefs Hilal

2. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    als de VK zich geen zorgen maakt... tot volg wk do heb je zowieso geen zekerheid, dus ik zou het gewoon afwachten. ik denk als de vk zich pas zorgen gaat maken dat je je dan zorgen hoeft te maken? of ben ik dan weer zo goedgelovig?

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

He hoi, ;)

ook hier een klein buikje: iedereen denkt dat ik een maand of 3 ben en gaat steil achterover als ik zeg dat ik 6 maanden ben. Tja... Heb hier ook wel vragen van mensen die dan willen weten of de kleine wel genoeg groeit, maar dat zijn wel de lui die er echt de ballen verstand van hebben. Trek ik me persoonlijk dus niet zoveel van aan. Ik leg gewoon even uit dat die kleine al mijn organen aan het pletten is en dat ik gewoon veel te sterke buikspieren heb, (nu ook weer last van: die kleine lijkt weer gegroeid te zijn, maar m'n spieren en buikwand willen nog even niet mee. Ben van ellende maar weer even achter de pc geschoven, want liggen ging bijna niet: kreeg geen lucht doordat ze op m'n longen drukt).

Ik vind het ook wel jammer dat ik niet zo kan pronken met m'n buik, maar aan de andere kant zit het me van buiten ook niet zo in de weg, dat scheelt dan weer. De ex van m'n man ziet er met 6 maanden altijd uit of ze er morgen een drieling uit gaat persen, da's ook weer niet fijn: krijg je daar weer opmerkingen over, (Sjonge, hoeveel zitten er in? Zo, jij moet zeker bijna al bevallen? enz)

Ook deze is een kleintje, de echo komt ook steeds later uit dan wij zelf denken te zijn en zowel aan mijn als aan mijn mans kant van de familie zijn het gewoon altijd kleine babytjes geweest, (bij mijn moeder dachten ze dat ze misschien toch een maand korter was toen ze zwanger was van m'n zusje, dan ze op basis van menstruatie zou zijn, maar m'n zusje is keurig op de uitgerekende datum geboren en was beslist niet prematuur) dus dit zal ook een kleintje worden: helpt ook niet bepaald mee om een echte zwangere buik te hebben, :)
    Maar, wees blij: kleiner is fijner bij de bevalling! Hoeft de boel straks minder uit te rekken tijdens de bevalling: is ook wat waard!

4. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Lieve Hilal,

Maak je geen zorgen meid! Toen ik zwanger was van mijn dochter geloofde ook niemand dat ik al bijna uitgerekend was. De grootte van je buik zegt namelijk niets over de gezondheid van je kind. Mijn dochtertje was ook een kleintje bij de geboorte 48 cm en 2500 gram maar ze is kerngezond!

Inmiddels is ze bijna 6 maanden en weegt ze 8 kilo en is echt een bolletje. De groeiecho zal je vast geruststellen.

Ik heb ook een groeiecho gehad toen ik 38 weken en 1 dag was. De gynaecoloog in het ziekenhuis dacht ook dat ze misschien iets aan de kleine kant was. De gynaecoloog die ik de dag erna sprak maakte zich absoluut geen zorgen over haar lengte en gewicht. Hij vroeg me hoe zwaar ik zelf was bij de geboorte en zag ook aan mij dat ik niet 1 van de langste en dikste ben.

Een heel verhaal maar meid maak je geen zorgen! Ik kreeg ook altijd commentaar dat ze vonden dat mijn buik klein was! Met 20 weken kon ik mijn buikje nog gewoon verbergen moet je nagaan. Het bewijs dat het niks wilt zeggen de grote van je buik is omdat ik nu een gezonde, goed gevulde dochter heb liggen in de box!

Geniet nog even van je zwangerschap!

Liefs,
    Jamila

5. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hmmm mensen vragen aan mij of ik al bijna moet bevallen en dan zeg ik doodleuk.. Neej hooor! nog 12 weken! en dan zie je ze rekenen... euh.. twaalf weken is bijna 3 maanden... en dan die ogen!
    en dan die opmerkingen.... zijn het er geen twee? zal wel een groooot kind zijn dan!
    ach, iedereen heeft een andere buik, en tijdens mijn 20 weken echo is gezegd dat ons kindje gewoon gemiddeld is...
    Bij mijn eerste zeiden ze toen dat het wel een kleintje zou worden, maar onze dochter was toch 50 cm en bijna 3200 gram... dus dat was echt niet klein ofzo....

Hoop dat je straks weer een beetje gerustgesteld bent na de echo, wel lief van je vk dat ze je die echo "geeft".....
    xxxx

6. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hallo Hilal,

Hier ook even een klein verhaaltje om je iets gerust te stellen.
    Mijn nicht heeft nu een gezonde dochter van 6 maanden.
    Toen zij 7 maanden zwanger was zag je ook niet meer als een klein bollinkje. Alsof er een klein balletje in haar buik zat. Ik dacht toen ook 'nou, je ziet nog niet heel veel heh'. Vond ze waarschijnlijk ook niet zo leuk. Tegen het eind van haar bevalling is haar buik flink gegroeid en ze had een moeilijke bevalling mede doordat haar dochtertje aan de grote kant was!
    Volgens mij zegt de grootte van je buik inderdaad niks. Het ligt er denk ik ook wel aan hoeveel vruchtwater je hebt.

Grt Vanilia

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    24.895
    3.710
    113
    Dat had ik ook hoor, van die opmerkingen van 'oh, dat is zeker een heel klein kindje' enzo en daar word je dan aardig onzeker van. Ik had gewoon het idee dat het een paar weken zowat stil stond, de groei van mijn buik, maar de laatste twee maanden ging het allemaal opeens heel hard groeien en kreeg ik nog een aardig grote buik.
    Ik had het toen ook aan de VK gevraagd, waarom mijn buik niet echt veel groeide, maar zij zei dat op dat moment alles van binnen wat meer gevuld werd i.p.v. buiten. Mijn dochtertje was super gemiddeld bij de geboorte, 7 pond.
    Maar zo'n echo is denk ik wel fijn voor je eigen gemoedsrust. Mijn VK maakte altijd standaard rond de 28 weken nog een echo, vond ik wel fijn.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.162
    34.276
    113
    Hallo Hilal,

Ik wil je ook even laten weten dat je je echt geen zorgen hoeft te maken. Ik zal je mijn verhaal even vertellen. Met 32 weken kon je nog nauwelijks zien dat ik zwanger was. Ik kwam bij de bedrijfsarts en die had het zelfs helemaal niet gezien. Ben verder helemaal niet echt dik ofzo. Hij vroeg mij of het kindje wel goed groeide. Volgens de vk was er niets aan de hand en kreeg dus ook geen groeiecho. Achteraf bleek ook zeker dat mijn kindje wel genoeg groeide, Jesper was maar liefst 10 pond en 56 cm. Je buikje heeft echt niet zoveel over de groei te zeggen hoor. Probeer het los te laten en lekker te genieten van je buik!

9. zwanger82

zwanger82 Lid

26 mei 2008
    45
    0
    0
    Ik heb hetzelfde gehad. Toen ik 30 weken zwanger was moest ik zelfs bedrust houden, omdat de vk dacht dat mijn zoontje met bedrust zelfs maar 5 pond zou worden.

Ik heb redelijk veel gerust, maar had toen nog nooit van een groei-echo gehoord en de vk had niets gezegd. :evil: Uiteindelijk was mijn zoontje bij de bevalling precies 7 pond. Niet 5 pond dus. :confused:

Ben nu zwanger van de tweede en nu denkt iedereen dat ik al veel verder ben, dan ik werkelijk ben, want ik heb al een aardige buik voor 17 weken. :)

Het zegt dat allemaal niets. Probeer te ontspannen en geniet van de echo.

10. valhalla

valhalla Niet meer actief

Had zelf een mega buik (heel veel vruchtwater) en als je dat googled kom je allerlei narigheid tegen wat het zou kunnen zijn maar niets aan de hand.

Ik ken ook een meisje die had met 37 weken de buik die ik had met 15 weken en onze kindjes zijn nagenoeg even groot (die van haar 3600 gram en Lena 4060)

Dus het zegt echt helemaal niets! Komt allemaal goed hoor!

Wel fijn dat je snel een echo hebt, hopelijk is je bezorgdheid dan over!

Deel Deze Pagina