Even nieuwsgierig naar jullie mening en of ervaring met de naam Olivier.

Discussie in 'Babynamen' gestart door Marlo, 13 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlo

    Marlo Bekend lid

    30 aug 2014
    843
    161
    43
    Daar ben ik weer, inmiddels 34 weken zwanger en nog flink in twijfel.
    Wat vinden jullie van de naam Olivier?
    Ik vind het een geweldige naam, maarrrr ben heel bang dat men het gaat afkorten naar Ollie/ Ol of iets in die richting waardoor ik de naam denk ik toch laat varen.
    Dus graag jullie mening/ ervaring :)
     
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.395
    6.936
    113
    Vrouw
    Ik vind het een lastige naam omdat het op zn Nederlands en Frans uitgesproken kan worden.
     
    Marlo vindt dit leuk.
  3. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Ik spreek de naam altijd op z'n Nederlands uit en zo hoor ik de naam ook om mij heen. En afkorten doen mensen nou eenmaal wel OF niet. Dat gebeurt. Sommigen hebben er niets mee, en sommigen doen het continu/ vinden dat leuk om af te korten.

    Dus ja, dat kan gebeuren... maar ik denk ook: als je daar zelf niet van bent en je noemt hem consequent Olivier dan zullen mensen in je omgeving dat eerder overnemen dan wanneer je er telkens koosnaampjes van maakt.

    Snap dat je twijfelt. Maar zo blijven er altijd dingen bestaan waarop je geen invloed hebt, wat voor naam je ook kiest.

    Het gaat erom dat het jullie naam is! En als je het mij vraagt: mooie naam hoor! Leuk! Stop maar met twijfelen. ;)
     
    Marlo vindt dit leuk.
  4. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Ik heb een goede vriend die Olivier heet, vind het een prachtige naam!

    Hij wordt inderdaad wel af en toe Ollie genoemd, maar ik vind dat juist wel leuk.
     
    Marlo vindt dit leuk.
  5. Stringetje

    Stringetje Fanatiek lid

    7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Als extra toevoeging op mijn bericht. Een voorbeeld.
    Ik heet Viviënne. Een naam die mijn partner, collega's en vriendinnen altijd afkorten naar Viev. Ik weet niet beter. Mijn moeder vindt dat niks. Voor haar ben ik Viviënne en ga ik zo door het leven. ;) Ze vindt het een prachtige naam en zegt er geen last van te hebben als ze anderen tegen mij Viev hoort zeggen maar zelf doet ze dat dus nooit. Allemaal prima. :)
     
    K00 en Marlo vinden dit leuk.
  6. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik vind zelf Oliver leuker, maar hoe dan ook gaat het afgekort worden naar Ollie. Alleen wat is daar mis mee?
     
  7. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Wij hebben een Olivier.
    De dokter noemt hem oliver. Een arts in t ziekenhuis ooooo-LI-vier. Hoe dan?
    Thuis is het oo’tje of olliebollie. En mijn dochter heeft hem een tijd oliebol genoemd en in beginsel onono.
    Zelf zegt hij (2) ovier.
    Ik vind t ondanks alles nog steeds een prachtige naam :)
     
    Liekje81, K00, hummeltje5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Lizzy1985

    Lizzy1985 Actief lid

    28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Ik vind Olivier op zn Nederlands uitgesproken heel mooi, echt iets waar ik zelf ook voor zou kunnen kiezen.
    Op zn Frans(olievieë zeg maar) vind ik t helemaal niks
     
    Marlo vindt dit leuk.
  9. Tove

    Tove Niet meer actief

    Geweldige naam! Op z'n Nederlands uitgesproken dan. De afkorting Ollie vind ik juist leuk.
     
    Marlo vindt dit leuk.
  10. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Hele leuke naam! Alleen hebben wij onze kat al zo genoemd :D zelfs even overwogen om naam kat te veranderen :p
    Ik vind de afkorting Ollie juist heel leuk!
     
    Marlo vindt dit leuk.
  11. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Leuke naam! Oliver net wat leuker, maar zeker een prima naam. Ik vind Ollie wel schattig als koosnaampje eigenlijk :oops:
     
    Marlo en maviju vinden dit leuk.
  12. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Leuke naam! Ik ken er ook 1 en die noemde we inderdaad ollie, maar dat maakt voor mij de naam niet minder leuk.
     
    Marlo vindt dit leuk.
  13. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Kan natuurlijk ook nog worden afgekort naar olle (zo heet neefje van een vriendin)

    Ik ken er maar een en dat was heel schattig jochie op mijn werk
     
    Marlo vindt dit leuk.
  14. Marlo

    Marlo Bekend lid

    30 aug 2014
    843
    161
    43
    Ja precies.... wat is er mis mee haha
    voor mij toch iets dat ik denk mmm
    maar zo blijft het bij veel namen natuurlijk
     
  15. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief

    Prima naam! Op z'n Nederlands het mooist. Wel makkelijk dat t in het Frans en Engels ook goed uitgesproken kan worden.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  16. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Super leuke naam! Afgekort tot Ollie vind ik ‘m ook leuk.
     
  17. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief

    Oh, en inkorten lukt bij bijna ieder naam. Zelfs als jij denkt dat het een niet inkortbare naam is. Mijn ervaring :D
     
  18. Emmaly

    Emmaly Actief lid

    20 aug 2016
    453
    144
    43
    Leuk hoor! Ik ken ook een Olivier die Ollie genoemd wordt. Ik denk dat je dat bij elke naam wel zult krijgen dat mensen afkorten en dan vind ik Ollie een heel mooie afkorting, kan stukken erger ;)
     
  19. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Leuke naam!
    Mijn nichtje heet Olivia en word inderdaad ook vaak Ollie genoemd.

    Dat houd je denk ik toch met deze namen. Maar ik vind het schattig en op zn werk zullen ze straks heus wel zijn volledige naam zeggen ;)
     
  20. MMVL

    MMVL Fanatiek lid

    2 mei 2018
    1.367
    880
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Echt zo’n naam die altijd goed is. Heel leuk! Franse uitspraak heb ik nog maar één keer gehoord, bij een jongen met een Franse moeder. Voor de rest alleen maar Oliviers met Nederlandse uitspraak
     

Deel Deze Pagina