even raad hebben

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door zonnetjes, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    thijs krijgt fv, hij krijgt om de 4 uur voeding, dus probeer 7,11,15,19,23 en dan 's nachts aan te houden. hij krijgt 120+4 en als ie nog niet in slaap in gevallen nog een keer 30+1, dus uiteindelijk 150+5. hij weegt 4750 gram.

de laatste dagen en nachten maakt ie er een potje van. ik geef m om 23 150+5, dan laat ik m komen. standaard komt ie dan al om 2.30 uur, en hij komt dan om 6 uur. dan probeer ik het met een speentje te rekken tot ong 7/kwart voor 7.

hij zou dan in principe om 11 weer voeding krijgen, vanochtend echter kwam ie om 9 uur al. uiteindelijk om half 11 gegeven, ja misschien schrik je ervan dat ik zolang heb gewacht, maar vind het wel weer moeilijk (en hij heeft tussendoor ook nog geslapen). want het volgende, ik heb hem dus om half 11 weer 150+5 gegeven, dus zou hij om 15 weer krijgen. ligt ie nog te slapen, heb ik hem laten slapen tot 16 uur, toen maar weer gegeven 150+5.

vanavond heb ik hem om 19.30 uur weer 150+5 gegeven. hij slaapt nu, over het algemeen moet ik hem 's avonds wakker voor de 23 uur fles.

ik hoop dat het een beetje duidelijk is, zouden dit regeldagen kunnen zouden? ik ken dat begrip helemaal niet namelijk. heb dit met sophie volgens mij nooit zo gehad.

moet wel zeggen dat ik een weekje heb gehad dat ik m om 19 uur de fles gaf en hem niet om 23 uur wakker maakte, maar hem dan gewoon liet komen. meestal was dan het geval rond 1 of 2 uur ,maar soms ook om 0.00 uur en dan kwam ie tuurlijk weer om 5 uur.
    volgens adviezen kon ik m beter om 23 uur wakker maken en dan ; s nachts laten komen, omdat de nachtfles er eerst af gaat.

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.659
    9.219
    113
    Gelderland
    Misschien kun je over gaan op voeding voor hongerige baby's. Wij maken nog steeds J. wakker voor de voeding om 23.00 uur en hebben dit altijd gedaan omdat eerst de voeding van 3.00 in de nacht eraf moet. En als je je zoontje om 2 a3 uur een speentje geeft?? en zo elke keer een klein beetje rekken?? Zo hebben wij dit wel gedaan maar J. had ook geen honger omdat hij zijn speen accepteerde. Wij zijn ook gaan inbakeren omdat als hij in de nacht wakker werd heel onrustig was. Misschien heb je er wat aan. Suc6

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik zou idd denk ik ook overgaan op voeding voor hongerige baby's. Misschien dat ie daar langer van vol zit, het lijkt mij dat ie gewoon veel honger heeft.

Tygo had het toen ie 2 weekjes was. Hij kreeg toen 100cc per fles en 6 a 7 voedingen. Op een gegeven moment kwam hij ook steeds sneller en moest ik ook moeite doen om het te rekken om nog een beetje ritme erin te houden. Het bureau raadde me toen aan om 130cc te geven en 5 voedingen en 's nachts alleen als ie erom kwam. Na de 2dagen had ie dat ritme te pakken (7,11,15,19,23) en sliep ie vanaf die tijd ineens de nacht door.

Deel Deze Pagina