Even van me af schrijven....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sab88, 18 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Daar ben ik weer ...

    Ben hier al meerdere malen aanwezig geweest op het forum, omdat wij een grote kinderwens hebben.
    Na vorig jaar april een VMK te hebben gehad , zijn we er echt voor gegaan. Alleen tot op heden is het niet meer gelukt.
    3 weken geleden zijn we voor het eerst naar de gynaecoloog geweest, en moest ik bloedprikken voor progesteron en of ik ooit in aanraking was geweest met chlamydia.
    Vriendlief moest zijn zaad inleveren, en vandaag de uitslag gekregen.
    Zijn zaad is gelukkig helemaal goed, en ik heb een goede eisprong. Dat is super goed nieuws natuurlijk !!

    Maar kreeg wel het bericht dat ik dus besmet ben met chlamydia, had het idee dat de grond onder me vandaan zakte.
    Voordat ik mijn vriend leerde kennen liet ik altijd elk jaar een soa test doen bij de huisarts, gewoon voor m’n gevoel. Was altijd bang voor chlamydia.
    Niet dat k heel erg seksueel actief was, maar toch.
    Ik ben er nooit mee besmet geweest.
    En nu ben ik al bijna 3 jaar heel gelukkig met mijn vriend , en krijgen we dit ineens te horen. Hij heeft zich nooit ergens op laten testen, kreeg ik vandaag te horen.
    We hebben beide antibiotica gekregen waarmee we er heel snel van af zullen zijn gelukkig.
    Maar de gynaecoloog wil nu wel verder kijken of ik geen verklevingen heb in m’n eileiders.
    Heb de keuze tussen een hsg of een kijkoperatie.
    Ik denk dat ik voor de eerste ga, want vind een kijkoperatie niks.

    Ik weet dat het erger had gekund , dat we nieuws zouden krijgen dat we zelf niet natuurlijk zwanger konden raken. Dit was gelukkig niet het geval we zitten op 56,8% dat het ons zelf moet gaan lukken. Daar ben ik echt heel erg blij mee.
    Maar het feit dat ik met een soa rondloop , vind ik ook heel erg.

    Zijn er meer die hier ervaring mee hebben ?
     
  2. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hey meid,

    Wat een vervelend nieuws heb je te horen gekregen! Snap dat je er heel erg van schrikt!
    Heb je ooit ook nog laten testen toen je net samen was met je vriend?

    Ik snap ook je keuze voor de HSG. Een kijkoperatie zou mij ook niks lijken.

    Ik heb zelf ooit chlamydia gehad, maar niet erg lang, wrs maar een paar maandjes. Maar nu het bij ons niet echt wil lukken ben ik ook bang dat dat toch een rol speelt. Volgende maand gaan we naar de huisarts..

    In ieder geval hartstikke fijn dat het zaad van je vriend wel goed is en dat de kans op een spontane zwangerschap vooralsnog 56,8% is!
    Ik duim voor je dat de chlamydia je eileiders niet heeft aangetast en dat ze mooi open zijn én dat je snel zwanger bent van een plakker!!
    Dikke knuffel!
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  3. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Dankjewel voor je lieve berichtje.
    Ja het was inderdaad wel even schrikken.
    Ik heb me idd laten testen toen ik net een maand met m’n vriend ging. Daarna niet meer. Ik ga zo even de huisarts bellen om na te vragen wat er toendertijd uit is gekomen en waar op is getest. Ik weet eigenlijk wel zeker dat ik niks had, maar het is gewoon even ter bevestiging van mijn gevoel.
    Vind het een eng idee om te weten dat ik dan eigenlijk al bijna 3 jaar besmet ben met chlamydia , maar ook een soort van opgelucht dat we het nu wel weten. Anders had ik zo nog jaren door gelopen.

    Heb jij er last van gehad of wist je het ook niet ? En klopt het dat het na die 2 tabletjes ook echt over is ?

    Wat vervelend dat het bij jullie ook niet wilt lukken. Gebruik je wel ov testen ?
    Ik hoop dat we allebei snel een plakkertje mogen hebben.

    Heel veel liefs,

    Sab
     
  4. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Ja ik snap je gevoel, lijkt me ook erg naar om zo lang met chlamydia rond te hebben gelopen. En echt bizar dat het bijna nooit klachten geeft! Wel fijn dat jullie er nu in ieder geval achter zijn en dat je antibiotica krijgt.

    Ik had geen klachten, maar omdat ik een nieuwe relatie kreeg liet ik me toen testen na 2 maanden na start van de relatie en toen was chlamydia dus positief.
    En toen inderdaad met 2 tabletjes was het weer weg!

    Ja ik gebruik ovutesten en/of temperatuur. Dus we klussen wel gericht, maar nog geen geluk gehad helaas ;) (of nouja.. 1x, maar dat werd dus een hele vroege mk)
     
  5. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ahh gelukkig ben je er dan (waarschijnlijk) vroeg bij geweest.
    Hoelang zijn jullie nu bezig ? Vervelend dat wachten hè :eek:

    Ze zeggen wel is dat we er niet zoveel mee bezig moeten zijn, maar heb helaas geen knop die ik om kan zetten.


    En word deze afspraak de eerste keer dat jullie voor onderzoek gaan ?
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  6. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    We zijn nu bijna een jaar bezig. We willen het jaar volmaken voordat we naar de huisarts stappen, dus nog 1 ronde :)
    Dat wordt dan de eerste keer inderdaad dat we naar een arts gaan met onze kinderwens. Ik hoop dat er dan al iets van onderzoek ingezet kan worden. Bijv. bloedonderzoek of sperma-analyse.

    Haha ja dat wachten is echt killing! Ik weet ook dat het veel beter voor me zou zijn als ik er niet zo veel mee bezig zou zijn. De tijd zou dan veel sneller gaan en ik zou minder gestresst zijn, maar het lukt gewoon niet!
    Ik zit nu ook in een rustige periode op mijn werk, waardoor ik overdag veel tijd op het forum kan doorbrengen. En dat helpt ook niet mee :roflmao:

    Ik heb me wel voorgenomen om, als ik straks weer in de wachtweken zit, even 2 weken van het forum te gaan en veel afleiding te zoeken. :rolleyes: Maar of dat gaat lukken.. :p

    Hoe lang waren jullie al bezig voor de vmk in april vorig jaar?
     
  7. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ja dat snap ik.
    Ik kon eerlijk gezegd niet meer wachten om naar de huisarts te stappen. Voordat ik m’n vriend leerde kennen had ik een spiraal. En daardoor kreeg ik elke keer laat van ongemakken en buikpijn. Ik ben toen naar de huisarts gegaan en ze hebben toendertijd een baarmoederhals uitstrijkje laten doen. Daar kwam uit dat ik pap2 had en HPV. Ik schrok me kapot had nog nooit van hpv gehoord , en dacht eerst aan hiv !
    Na een jaar moest ik weer een uitstrijkje laten doen en toen was het pap3a ook niet goed dus en nog steeds hpv. Ze hebben toen een biopt genomen , maar daar kwam gelukkig niks uit. Dus na een half jaar weer een uitstrijkje , weer pap3a en een biopt. Gelukkig weer niks. Maar heb toen aangegeven dat dat spiraaltje me niet lekker zat. De gyn heeft ‘m er toen gelijk uitgehaald. Na 6 maanden weer een uitstrijkje gehad en ineens was alles goed en geen hpv meer!!


    Hahahah ik snap het helemaal hoor.
    Voor de vmk waren we er eigenlijk niet mee bezig, we hadden het er wel over gehad dat we samen graag kinderen wilden.
    Ik heb namelijk al een zoon van 9 uit een vorige relatie. Maar mijn vriend heeft zelf nog geen kinderen. Na de vmk in april vorig jaar zijn we er pas voor gegaan.
    Dus nu ook een jaar bezig.
    De eerste paar maanden kon ik me nog wel bedwingen, maar na 5 maanden begon ik me zorgen te maken. Dacht altijd m’n eisprong te voelen, maar wilde het dermate van ov testen controleren of ik goed zat.
    Vanaf die tijd elke maand met ov testen gewerkt. Dus eerst was ik helemaal naar m’n ei aan het toe leven, helemaal hyper als ik dan een positieve ov test in handen had.En als dan m’n eisprong was geweest , begon ik van alles te voelen en was ik na 4dpo al aan het testen ( echt gekke werk!)
    Nu we vorige maand voor het eerst bij de gyn zijn geweest ben ik wel wat rustiger naar m’n ei toe, maar nadat die is geweest word ik toch weer onrustig.
    Het zit de hele dag in m’n hoofd.

    Hahaha ja als je tijd over hebt dan is het forum een leuke uitvinding, maar niet echt bevordelijk voor je gemoedsrust. Ik ken het :roflmao:
     

Deel Deze Pagina