Even van me afschrijven

Discussie in 'De lounge' gestart door Lindy92, 17 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindy92

    Lindy92 Bekend lid

    5 okt 2020
    641
    323
    63
    Afgelopen week een miskraam gehad en dit heeft me aan het denken gezet.
    Hiervoor 3 keer eerder zwanger geweest en bij elke zwangerschap HG, ook werd dit steeds erger. Deze zwangerschappen zijn uitgelopen op een miskraam.
    Nu dus bij deze laatste weer meteen spugen ,niet kunnen eten en drinken. Begon gelijk na de positieve test al.

    Nu besloten niet meer voor kids te gaan. Ik kan de HG gewoon niet meer aan.
    Voel me goed bij dit besluit .
    Voel me er wel ontzettend naar onder dat t voelt alsof je zonder kids er tegenwoordig niet meer bij hoort. Daar heb ik van de week al veel tranen om gelaten.

    Ik geniet erg van het leven met mijn vriend en onze huisdieren! Maar ergens, ergens gewoon het nare rotte gevoel er niet helemaal bij te horen.
     
  2. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Wat verdrietig dat je zwangerschap een miskraam is geworden. Zelf geen ervaring met HG, maar heb in mijn omgeving wel gehoord dat dat voor stellen de reden was om geen tweede keer zwanger te worden. Heftig!
    Heb je overleg gehad met een gynaecoloog of zij nog verder onderzoeken waarom je zoveel miskramen hebt gehad? En kan hij/zij je eventueel begeleiden bij de HG bij eventueel toch een volgende zwangerschap?
    Sterkte met het verwerken hiervan!
     
  3. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.114
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ooit over nagedacht pleegouders te worden? :)
    Niet hetzelfde maar je kan net zoveel van een pleegkindje houden ;)

    Ik heb trouwens ook zware hg en ook voor mij is dit een reden om het bij 1 te houden. Het idee dit nog een keer te moeten doormaken vind ik echt verschrikkelijk.
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.969
    8.771
    113
    Geen ervaring maar wil je een digitale knuffel geven.
    Ik heb geen ervaring met hg, wat zegt de huisarts?

    Heel veel sterkte!
     
  5. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.519
    1.943
    113
    Ik ken je gevoel.
    Toen het bij ons in de MMM mis liep hebben wij ook besloten te stoppen.
    Een moeilijke maar verstandige beslissing geweest
    Door mijn endometriose heb ik veel littekenweefsel op mijn baarmoeder waardoor deze niet voldoende mee rekt met een groeiende baby.
    Ik ben nu 40 en heb in verschillende fases van mijn leven geleerd dat je als kinderloos stel veel mist.
    Je hoort er niet echt bij.
    Toch heeft het zeker ook voordelen hoor.
    Je kunt gaan en staan waar je wilt, hoeft nooit je vrijheid op te geven bijvoorbeeld.
    Iets wat ik altijd erg fijn gevonden heb.
    Toch bleef het moedergevoel er en bleef onvervuld.
    Wij zijn toen voor pleegzorg gegaan.
    Nu zijn we pleegouders van een tweeling, meisjes.
    En hoe mooi dit ook is, en ik echt mijn "zorgen-voor" er in kwijt kan.. het is toch anders.
    Op sommige vlakken vergelijkbaar met biologische kinderen maar op veel vlakken ook totaal anders.

    Ik hoop dat jij, jullie je draai zullen vinden.
    En ja, je zal vast soms je gevoel keihard tegen komen.
    Maar ook dat krijgt een plek.
    Veel sterkte met jullie dappere besluit.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  6. Lindy92

    Lindy92 Bekend lid

    5 okt 2020
    641
    323
    63
    Pleegouders worden lijkt me zeker wel wat!
    Maar daar zullen vast veel eisen voor zijn..
     
  7. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.519
    1.943
    113
    Informeer eens bij jeugdzorg bij je in de buurt.
    (Googelen op jeugdzorg + provincie) daar vind je vast info.
    Mocht je alvast wat willen weten mag je me altijd PB doen.
     
  8. LesGra

    LesGra Bekend lid

    2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Ik heb 2 zwangerschappen met HG gehad en een prenatale depressie bij de 2e. Waarschijnlijk bij de 1e ook, maar niet als een gezien.
    Ik had mezelf voorbereid op het ergste, maar zelfs dat was helaas niet voldoende.
    Het feit dat je zo afhankelijk bent van alles en iedereen om je heen. Was echt verschrikkelijk. Er zit ook 3,5 jaar tussen de meiden.
    Ze zijn fantastisch samen, makkelijke meiden en daar mag ik echt mee in mijn handen knijpen.

    Ik kan soms jaloers zijn als meiden om mij heen ogenschijnlijk makkelijk door hun zwangerschappen heen komen. Had het zo graag anders gewild. Feit is, als je eenmaal HG hebt gehad, dit zo groot is dat het bij een volgende zwangerschap alleen maar erger wordt.

    Wat een ontzettend naar gevoel als je HG hebt en je lichaam je dubbel in de steek heeft gelaten nu je 3 miskramen hebt gekregen. Wat een dapper en sterk besluit. Zal niet makkelijk zijn geweest.

    Mooi dat je open zou staan voor pleegouderschap! Je kan je er rustig in verdiepen in je eigen tijd, wanneer je er klaar voor bent. Ze hebben inderdaad eisen, maar wie weet valt het best wel mee en anders zou je je een keer kunnen voor laten lichten op een informatieavond. Wij zijn geweest toen ik nog 1 dochter had, in de toekomst zou ik het heel graag willen, maar mijn vriend staat er (nog) niet open voor. Wie weet veranderd dat, misschien niet. Zo'n informatie avond vonden wij in ieder geval heel erg interessant.
     
  9. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.114
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eisen valt best mee. Je moet ruimte hebben in huis, je moet een vog kunnen af laten geven en je moet een cursus volgen. In die cursus kijken ze naar wat voor persoon je bent. In onze groep zijn zeker mensen afgevallen maar uiteindelijk waren er nog 5 gezinnen over van de 8.

    Neem eens contact op met een organisatie uit je buurt. Die van ons houdt nu online informatieavonden. Mocht je uit west Brabant komen wil ik je best een link geven zodat je je daarvoor kan aanmelden. Dan hoor je in ieder geval al een beetje wat het inhoudt
     
  10. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hier ervaring met hg. 2 zwangerschappen, beide tot 37 weken gedragen en toen opgewekt omdat mijn lijf echt niet meer kon.

    bij de tweede was t nog erger dan bij de eerste. Ze hadden tegen mij gezegd dat een derde gevaarlijk zou zijn voor mij en de baby. Ik was bij de tweede al mentaal geknapt en wilde niet meer verder...

    Hg doet heel veel met je! Meer dan je denkt en je zou kunnen voorstellen! Als mensen t niet gehad hebben hebben ze geen idee hoe t voelt en hoe t is.

    ik denk dat je beslissing een prima beslissing is, wat je ook kiest. Alleen heb je er zelf tijd voor nodig om te verwerken en een soort plekje te geven in je leven. Daar heb je tijd voor nodig. Heel veel sterkte!
     
  11. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Misschien een domme vraag maar waar staat HG voor?
     
  12. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.395
    113
    hyperemisis gravidum.

    Extreme misselijkheid tijdens de zwangerschap. Soms negen maanden lang.
     

Deel Deze Pagina