Evenementen/activiteiten voor kinderen in coronatijd

Discussie in 'Corona forum' gestart door Baileyy, 25 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Hebben jullie kinderen nog bepaalde activiteiten in deze coronatijd?
    Bij ons wordt alles afgelast, qua sinterklaasvieringen op werk, sportclubs. Halloween afgelast. Terwijl ik ook wel hoor dat er nog wel dingen worden gedaan.
    Organiseren ze bij jullie nog wel activiteiten voor alleen de kinderen? Bij sportverenigingen bijvoorbeeld? Vieren ze nog in beperkte mate sinterklaas? Wat zijn de regels daarvoor?

    Want als ik zie dat mijn dochter gewoon naar dansles mag met 20 kinderen in een zaal.. Dan moet er toch meer mogelijk zijn? Of zijn dat dan uitzonderingen omdat het sport is ofzo?
     
  2. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Bij onze personeelsvereniging bijvoorbeeld vieren ze sinterklaas niet meer. We mogen de wensen doorgeven en ik mag cadeautje meenemen naar huis dat voor ze wordt klaargelegd.
     
  3. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.053
    113
    Muziek op schoot gaat hier nog wel door.
    Peutergym was gestopt maar wordt nu in halve groepen opgestart dus dan mag ze 1x per 2 weken gymen.

    Sinterklaas op werk en bij de zwemclub nog niks over gehoord.
     
  4. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.058
    113
    Vrouw
    Halloween hier in de wijk gaat (het zij iets aangepast) gewoon door. De voetbal van de kinderen gaat ook door, echter spelen ze nu alleen nog maar onderlinge wedstrijden (scheelt weer een uur in de auto zitten). De voetbaltrainingsdagen in de herfstvakantie gingen ook gewoon door.
    Sinterklaas op de club heb ik nog niets van gehoord. De intocht in ons dorp is helaas wel geannuleerd.
    Voor de kleintjes was er pas een film middag bij de club en dat ging ook gewoon door.

    Maar goed, wij zouden in de herfstvakantie op vakantie gaan, en dat ging niet door vanwege code oranje. Ook het kerstshoppen in Londen gaat waarschijnlijk niet door. Dus mijn kinderen hebben al genoeg leuke dingen die helaas niet door gaan, dus ik ben blij dat er toch wat leuke dingen wel door gaan.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Trainen gaat gewoon door buiten ook de hele winter ipv de zaal in.
    En er worden nu onderlinge wedstrijdjes georganiseerd met andere teams van de eigen club.
    Sinterklaas vieringen gingen wij toch al niet naar toe. Sint op school en pakjesavond thuis is voor onze kinderen meer dan genoeg.
    Halloween doen we ook niet aan mee en Sint Maarten is hier niks.

    Ik zou met de jongste naar een kinder rockconcert gaan, dat is afgezegd.
     
    Amarens vindt dit leuk.
  6. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Hier precies hetzelfde eigenlijk. School, sport en speelafspraakjes met de vriendjes zijn voor onze kinderen meer dan voldoende. Nu moet ik zeggen dat ze veel aan sport doen (vooral de oudste) en een druk sociaal leven hebben met hun vriendjes (in de zin vaak afspreken). Wel zijn ze dolblij dat de sporttrainingen doorgaan. Sint Maarten weet ik nog niet wat wij gaan doen, de jongste wil nog wel lopen. Van de dansschool heb ik een mail ontvangen dat ze een Sint viering organiseren voor de kinderen tussen 2 en 9 jaar. Maar daar gaan wij dus niet heen.
     
  7. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier gaat dansles en zwemles gewoon door.
    Sint Maarten moeten we het nog over hebben met de straat, maar dat zal wel doorgaan. Doen het altijd alleen maar hier in de straat, dus kan nu ook prima met 1 ouder per groepje. De kinderen spelen tenslotte allemaal met en bij elkaar en zitten bij elkaar in de klas.
    Sinterklaas gaat de optocht niet door, maar ze hebben tuinbezoeken en voor de kinderen wel gewoon de pietengym in de sporthal, zonder de ouders. Dus dat is nog wel leuk.
     
  8. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Voetbaltraining & wedstrijden (op de club onderling) gaat nog door bij de oudste.
    Op de BSO, school en opvang komt de Sint (opvang niet Sint maar van die poppen die dan iets met Sint doen) gewoon maar dat is logisch dat is allemaal zonder ouders.

    Op mijn werk zouden ze in shifts wel Sinterklaas doen maar mogelijk wordt dat nu dus een drive through. Ook grappig.
    Intochten hier gaan verder niet door maar misschien zijn er nog online alternatieven.

    Sint Maarten deden ze vorig jaar voor het eerst. Geen idee of dat dit jaar is.

    Kerstviering op mijn werk wordt ook iets van drive-in achtig en volgens mij doen ze voor de kids wel nog steeds gewoon kerstdiner (of lunch)

    En allemaal slag om de arm dat het nog door gaat natuurlijk.
     
  9. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier gaan de trainingen gewoon door. Jongste traint zelfs extra. De velden zijn nu op zaterdag toch vrij omdat er geen wedstrijden zijn, dus kunnen ze extra trainingen inlassen. Daarnaast inderdaad gewoon naar school en de gebruikelijke speelafspraken. Vooral dat laatste viel met name onze oudste zwaar in het voorjaar, dat we dat toen niet deden.

    Verder wachten we het qua Sinterklaas maar af. Er is vast binnen de regels nog een hoop te organiseren. Maar het levert wel weer extra contacten op met halen en brengen. Bij de jongste kinderen willen ouders er meestal toch wel weer bij blijven. Dus bijvoorbeeld Sinterklaas op het werk, zonder ouders. Hoe zie je dat voor je? Laat je de 2-jarigen dan ook komen zonder ouders?? Of zeg je dan dat ze pas vanaf 4 jaar mogen komen ofzo. Hoe leg je dat weer uit aan kinderen die jongere broertjes en zusjes hebben?
    Ik denk dat er met al die restricties vaak al wel een beetje de lol af is. Of dat het ongemertk toch nog wel veel contacten gaat opleveren. Dus zelfs als er wel dat soort dingen zouden zijn, denk ik dat wij nu even zouden passen. Sinterklaas komt wel gewoon op school. En thuis vieren we het ook in aangepaste vorm. Dus ze komen echt niks te kort wat dat betreft.

    Verder valt er voor onze kinderen niet zo verschrikkelijk veel te missen. We gaan normaal gesproken misschien 1x per jaar naar een dierentuin en 1x naar een pretpark. Maar het is niet zo dat ze er ernstig onder lijden dat dit in 2020 dan niet gebeurd. Ook zaken zoals bioscoopbezoek of theater zijn hier eigenlijk uitzonderingen. Dus dat valt ook niet zo erg op dat het dit jaar niet gebeurt. We zijn in de zomer naar één museum geweest. Normaal zijn dat er wel meer in een jaar. Maar we hebben meer dan ooit in het bos gewandeld, in de zomer een keer een bootje gehuurd etc. Met dat soort uitjes vermaken zij zich ook prima. En in de winter staan dat soort dingen altijd op een lager pitje. Dan vermaken we ons thuis wel weer.
     
  10. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Hier willen ze dus een drive-in met auto show doen en dan drive-through voor de cadeautjes. Klinkt best prima. Al is het even afhankelijk van de voortgang natuurlijk. Misschien lassen ze het alsnog af.
     
  11. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.536
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Hier gaat sinterklaas op de sport gewoon door, wel een aangepast programma en onder voorbehoud.
    De Halloween optocht in de wijk gaat niet door, maar we gaan zelf halloween vieren en met de buren buiten een rondje lopen met de lampion, ook leuk.

    ik weet niet, je kan er heel zwaar en moeilijk over doen... maar ik denk dat er heel veel andere manieren zijn om het samen leuk te hebben. Deze vakantie hebben we een grote doos lego gekocht om met zn allen te bouwen en de kinderen mochten eindelijk een gegrilde kip uit de grill bij de slager kopen (man en ik zijn vegetariers en hebben lang deze wens genegeerd:D). Oh en wat we ook doen is “Warme picknick” met ons campingbrandertje en blikjes knakworst gaan picknicken in het bos. Als ik er zelf nog wat frisse moed en creativiteit tegen aan gooi denk ik niet dat mijn kinderen hier een trauma aan over gaan houden.
     
    Martini en Wellesnietes vinden dit leuk.
  12. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Geen idee. Alle intochten in de hele provincie zijn afgelast.

    Vooralsnog komt hij wel op school. Andere jaren gingen ze met school ook naar het huis van sinterklaas. Dat zal nu ook niet doorgaan denk ik. Zelf gingen we ook nog een keer.

    We maken er gewoon het beste van. Ik had graag naar een sinterklaasfilm in de bios gegaan maar dat durf ik nu niet aan.

    Misschien was het andere jaren ook wel een beetje teveel van het goede wat activiteiten de bijbehorende spanningen betreft. Tegen de tijd dat het eindelijk pakjesavond was dan had mijn kind (en jaren geleden de andere 2) al een paar keer buikpijn van de zenuwen gehad.

    Heb wel de film van vorig jaar die binnenkort op dvd komt alvast besteld. Kijken we die thuis nog een keer.


    Sint maarten gaat hier ook niet door. Langs de deur lopen voor snoep wordt hier sowieso nooit gedaan.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  13. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier gaat scouting door, maar moet wel buiten. Kinderclubs van de kerk gaat door. Naailes en knutselclubje van dochter gaat door. Eigenlijk is er voor de kinderen weinig veranderd.
     
  14. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.936
    1.664
    113
    Vrouw
    Voetbaltraining tennis training zwemlessen gaan door

    sint maarten aangepast, sint maarten komt bij kinderen aan huis langs

    sinterklaas nog onbekend ook op school nog onbekend

    sinterklaas op werk man gaat niet door, maar ze gaan met sint een facetime doen per gezin, dus das ook wel gaaf!
     
  15. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    misschien hebben wij dezelfde werkgever, hier is hetzelfde idee bedacht! Aangezien ze op mijn werk heel zorgvuldig en serieus met COVID-19 om gaan, heb ik daar wel vertrouwen in. Ik hoop echt dat dat doorgaat, vorig jaar was Sinterklaas niet op komen dagen bij ons thuis en de oudste zit nu in groep 3, kan zomaar volgend jaar anders zijn.

    verder hebben we hier nog zwemlessen en gaat mijn zoontje een proefles van een nieuwe sport doen. Aan de ene kant wil ik liever wachten, maar voor hoe lang?
     
  16. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Wat grappig. Bij mij zijn ze ook heel goed omtrent COVID. Sterker nog, ik vind dat ik de beste werkgever heb in deze tijd!
    Wat raar hoezo kwam Sint niet opdagen?! En overigens heb ik hetzelfde idee onze oudste zit ook in groep 3. Misschien is het al wel het laatste jaar. Best jammer dat een intochten niet door gaan..
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  17. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Dat was thuis, we hadden een Sint geregeld en waren al een uur liedjes aan het zingen, want hij zou eraan komen, toen kreeg ik een bericht dat het het nog 1,5 uur zou duren... toen hebben we bedankt en hebben we plan B gedaan. 2,5 uur later dan afgesproken en dan hopen dat ze dat wel zouden halen.
     
  18. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Hier gaat alles voor de kinderen eigenlijk nog gewoon door. Ze zitten op 2 sporten, beiden binnen en dat gaat, met wat voorzorgsmaatregelen, wel door.
    Muzieklessen lopen ook door. Eentje heeft priveles bij een leraar thuis, de andere bij de muziekschool met een flinke groep 7-9-jarigen.
    Mijn kinderen gaan normaal niet naar de kinderclub van de kerk, maar gisteren toevallig wel en dat loopt dus ook gewoon door. Vakantiebijbelweek ging trouwens niet door, dit jaar.

    Sinterklaasintocht weet ik eigenlijk niet. Op school komt ie voorlopig nog wel, want ik hoorde gisteren wie dit jaar de pieten zijn.
     
  19. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier gaan de sporttrainingen nog gewoon door, en ze organiseren voor kinderen <13jr wedstrijden tussen de teams onderling.
    Muzieklessen en examens gaan ook gewoon door.

    Sint op school is nog onbekend, nog niks over gehoord.
    Wijkvereniging organiseert online challange wedstrijdjes voor de kinderen.
     
  20. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Bij ons gaat sporten voor de oudste door, alleen de trainingen. Geen evenementen en ook geen sinterklaas.
    Bij de jongste wel een feestje gehad waar alleen kinderen mochten komen.
    Op school wel gewoon sinterklaas.

    En bij sport hoorde ik dat ze niet weten wat ze met sinterklaas moeten gaan doen ivm corona..
     

Deel Deze Pagina