Evt afwijking maagje-tussenschot. Ervaringen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door geneeke, 2 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Lieve dames,

    gisteren gingen we vol vertrouwen naar onze laatste groeiecho met 36 weken, want zeg eerlijk wie verwacht er nu nog iets afwijkends?! Alles ging helemaal goed tot op het laatst ze iets afwijkends leek te zien aan haar maagje..

    Via een bepaalde hoek leek het alsof de maag bestond uit 2 verschillende stukjes door een tussenschot, maar via een andere hoek leek het wel weer gewoon een geheel zoals het hoort.

    vervolgens hebben 2 gynaecologen ernaar gekeken en willen ze toch nog een GUO laten maken in Maastricht.. heeft iemand hier ervaring mee, of een idee wat het zou kunnen zijn als het wel mis is? Ze konden me hier vrij weinig antwoord op geven in het ziekenhuis.. Ze zeiden wel dat ze zich niet meteen hele ernstige zorgen maken, dat het zomaar kan zijn dat het maagje net heel erg vol was en op dat moment net samentrok..

    We kunnen gelukkig morgenvroeg al terecht, maar gerust ben ik er niet op.. zo bang dat er misschien toch weer iets mis is... maar heb met 14 en 19 weken GUO in Maastricht gehad en tot op heden waren er geen bijzonderheden in het maagje..

    Liefs
     
  2. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Vervelend zeg!
    Goed dat ze nog eens kijken, maar het is ook maar net hoe ze met de echo erop kijken he... Ze kijken in plakjes... Dus ergens is het niet gek dat het soms kan lijken dat er iets tussen zit terwijl dat dus niet zo is. (lijkt me dat iets geks met je andere GUO's dan ook al te zien had moeten zijn...)

    Sterkte en succes morgen.. Hopelijk is het dus niks! ;)
     
    geneeke vindt dit leuk.
  3. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Hoe gaat het nu? Weet je al iets meer?
     
    geneeke vindt dit leuk.
  4. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ja we weten inmiddels iets meer.. maar helaas zullen we geen duidelijkheid krijgen tot na de geboorte.

    Ze heeft inderdaad een grote maag, dat kan betekenen dat er een obstructie in de darmen zit maar dat weten we pas na de geboorte.. dan ligt het nog eraan wat voor een obstructie, soms kan dit na de geboorte zelf verdwijnen maar het kan ook zijn dat ze geopereerd zou moeten worden. Hierdoor moet ik in het ziekenhuis bevallen en moet ze na de geboorte meteen nagekeken worden door de kinderarts en tevens moeten ze haar observeren of alles goed gaat...
     
  5. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    Poeh wat een onzekerheid en spannende tijden... hoop voor je dat het zal meevallen!
    Word je ingeleid?
     
  6. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ik heb werkelijk nog geen idee.. dit is vandaag beoordeeld in het academisch ziekenhuis met een GUO. Volgende week donderdag heb ik een afspraak bij mijn eigen gynaecoloog, ik neem aan dat ik dan het verdere plan zal horen.. ben dan al 37+2..
     
  7. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    he bah, wat ga je dan nog even raar het laatste stukje zwangerschap in zeg! Hopelijk valt het na de geboorte allemaal heel erg mee
     
    geneeke vindt dit leuk.
  8. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Hmmm vervelend! :(
    Sterkte met deze onzekerheid!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  9. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Ik hoop ook dat het enorm meevalt naar de gebeten! Heel rot dat je de laatste weken nu zo in de onzekerheid zit. Sterkte!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  10. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ik heb er geen ervaring mee. Hopelijk valt het mee na de geboorte, want je laatste weken zwangerschap in onzekerheid door moeten brengen is verschrikkelijk. Heel veel succes!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  11. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Heel naar die onzekerheid :(

    Hier is het verhaal wel herkenbaar.
    Bij onze dochter werd (ook bij de liggingsecho met 36 weken) een soort van 2 magen gezien. Een zogeheten 'double bubble'
    We zijn toen ook direct doorgestuurd naar de gynaecoloog waar dit bevestigd werd. En daarna door naar een academisch ziekenhuis.
    Door de grootte van de baby kon toen de uiteindelijke diagnose niet meer worden gesteld.

    Na de geboorte bleek ze een afsluiting van de 12 vingerige darm te hebben, waaraan ze geopereerd is.

    Voel je vrij om vragen te stellen (hier of per pb) als je daar behoefte aan hebt.
    Voor nu in elk geval heel veel sterkte! Ik kan me heel goed indenken hoe je je nu voelt
     
    geneeke vindt dit leuk.
  12. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ow wauw inderdaad heel herkenbaar. Ze hebben aangegeven dat ze in ieder geval geen dubble bubble heeft, hier dachten ze eerst wel aan.. maar dat haar maagje alleen aan de grote kant is..

    Ze gaven ook aan dat vaak als er echt een afsluiting van de darm blijkt te zijn, je ook meer vruchtwater hebt dan gemiddeld omdat ze dit dus niet goed kunnen verwerken, maar ook dit is niet het geval zeiden ze.

    heb mijn eigen gynaecoloog gisteren telefonisch nog gesproken en ze gaan donderdag weer met de echo kijken of de maag weer aan de grote kant is.. is dit zo dan is dat reden om de kinderarts er na de bevalling meteen bij te halen, zien ze nu een “normale” maag dan evengoed moet de kinderarts erbij alleen minder spoed gaf hij aan..

    Is de operatie van je dochter uiteindelijk goed verlopen? En zijn ze er meteen na de geboorte achter gekomen dat ze deze obstructie had?
     
  13. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik had ook een atypische double bubble, omdat ik ook normaal vruchtwater had. Is idd een bekend symptoom, maar die had ik dus ook niet. Maar het was wel een darmobstructie. Geen idee eigenlijk hoe dat kwam....

    Na de bevalling ging ze naar de nicu, waar 4 uur na de bevalling een rontgenfoto is gemaakt, waarna de darmafsluiting bevestigd werd.
    De dag daarna ging ze onder het mes. De operatie is wel goed verlopen, al heeft ze daarna nog wel enige tijd in het ziekenhuis gelegen. Dat is omdat de voeding heel langzaam opgebouwd moet worden.
    Daarbij hadden we wel wat complicaties maar uiteindelijk is het helemaal goed gekomen.
    Ze is nu 4 en op een litteken op haar buik na, merk je er niks meer van :)

    Ik hoop enorm voor jullie dat de echo er normaal uit ziet donderdag! Hou je ons op de hoogte?
    En ook als je tussendoor je ei even kwijt wil ofzo, ben je altijd welkom!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  14. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Wat gek dan eigenlijk.. bij ons zeiden ze dat ze na de geboorte geobserveerd moet worden hoe ze eet, poept plast etc. Er is bij ons niks gezegd over een röntgenfoto en over de nicu.. ik mag ook gewoon met de verloskundige in het ziekenhuis bevallen (ik mocht zelf kiezen wat ik fijner vond)

    Wel super fijn om te horen dat er niks meer van te zien is (buiten het litteken om)..
    ik zal zeker laten weten hoe het gegaan is.. hopelijk wacht ze niet tot 42 weken hahaha..
     
  15. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wel heel fijn dat je lekker met je eigen vk mag bevallen!

    Misschien was het bij ons omdat er echt geen twijfel was over double bubble. En de darmafsluiting was het beste van de scenario's waar ze aan dachten. Een kans dat het vanzelf goed zou komen was er in elk geval niet.
    Bevalling moest ook het liefst in het academisch ziekenhuis. Maar als dat niet lukte 'mocht' het wel in ons eigen ziekenhuis. Maar dan zouden we wel vrij vlot na de geboorte vervoerd moeten worden.

    Als ik het zo hoor houden ze er bij jullie wel veel rekening mee dat het goed komt zonder interventie! Dus dat hoop ik enorm!!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  16. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Aah oké nu snap ik het wat beter inderdaad..

    Hier gaf het academisch ziekenhuis aan absoluut geen reden te zien om bij hun te bevallen, en mijn eigen gyn gaf aan de telefoon aan flinke twijfel te hebben of er überhaupt wel een obstructie is.. dus ik hoop maar dat het nu uiteindelijk stressen om niks is.. misschien ook gezien onze voorgeschiedenis dat ze geen enkel risico wilde lopen..
     
    Miss M vindt dit leuk.
  17. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Dat klinkt op zich best goed! En het is zeker goed dat ze het goed in de gaten houden en aan de voorzichtige kant zitten. Ik weet niet wat je voorgeschiedenis is, maar gezien je handtekening was dat erg verdrietig zo te zien :(
    Heel veel succes vandaag met de echo! Ik duim enorm dat het er goed uitziet!!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  18. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    @geneeke, hoe gaat het nu?
    Is er nog wat uit die laatste echo gekomen? Ben benieuwd!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  19. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je berichtje!

    Nee uit de laatste echo is niks gekomen, de gynaecoloog vond het er juist heel “normaal” uit zien, en gaf aan te denken dat het “een storm in een glas water” zou zijn.. nou daar hoop ik natuurlijk ook op!

    Ze hoefde volgens hem ook niet met spoed nagekeken te worden na de geboorte, dat kon gewoon smorgens zodra de kinderarts in het ziekenhuis was..
     
    Miss M vindt dit leuk.
  20. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Gelukkig! Fijn om te horen! Nu hopen dat het ook echt niks is, maar het klinkt ieg goed.
    Nu nog hopen dat ze niet al te lang meer op zich laat wachten! Laat haar maar lekker veilig in mama's armen liggen :thumup:
     
    geneeke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina