''Ex'' blijft berichten sturen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Miera, 12 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miera

    Miera Lid

    8 jul 2019
    43
    140
    33
    Begin juli heb ik hier een topic geopend over mijn twijfels over een beginnende relatie met een weduwnaar. Inmiddels is er besloten om niet samen verder te gaan. Gelukkig hebben we elkaars kinderen nog niet ontmoet, mede op aanraden van de dames hier. Ik vind het erg jammer maar het is het beste zo. Alleen hij blijft berichtjes sturen en bellen. Eerst had ik hier geen probleem mee, omdat ik begreep dat het voor hem moeilijk was. De berichtjes gaan alleen de hele dag door, bellen een aantal keer per dag en als ik niet reageer begint hij onvriendelijker te worden. Ik heb hem een aantal keer vriendelijk gevraagd of hij hiermee wilde stoppen en heb voorgesteld een gesprek aan te gaan als dit voor hem beter voelt. Hier reageert hij niet op en gaat dus gewoon door. Blokkeren heeft geen zin dan stuurt hij sms’jes of belt hij nog vaker. Wat moet ik hier nou mee? Ik dacht aan een ander nummer..maar hij heeft mijn adres etc.
     
  2. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Getver. Hier hou ik dus zo niet van hè; van die aanhoudende mannen. Ook als hij je even met rust laat, blijf je aan hem denken want hij heeft zich een plaatsje in je hoofd gevormd. Kun je hem geen brief schrijven oid? Of een mail? Dat je wil dat dit stopt en dan heel duidelijk met de consequentie erbij?
     
    DQueen vindt dit leuk.
  3. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Het programma "gestalkt" inschakelen.
     
    spruitje80 en djennes vinden dit leuk.
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Je kan gewoon het hele nummer blokkeren op je telefoon dan kan hij ook niet meer bellen en sms'en
     
    Zulema, Jo79 en flipflop vinden dit leuk.
  5. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Je bent heel vriendelijk naar hem geweest, ben je ook duidelijk geweest? (Als in: Het is klaar tussen ons. Ik heb geen behoefte meer aan contact, ik wil dat je ophoudt met mij te bellen/appen.)
     
  6. Meral

    Meral Fanatiek lid

    1 mrt 2014
    1.101
    604
    113
    Nergens op reageren, wel alles opslaan. You never know. Maar echt, geen brief, geen berichtje. 0,0 sjoege geven. Ook negatieve aandacht is aandacht ;) En maar hopen dat ie het zat wordt.
     
  7. Lappies

    Lappies Actief lid

    21 aug 2018
    278
    167
    43
    Dit inderdaad. Ik heb een exscharrel van echt jaren terug en die stuurt nog steeds wel eens berichten of ‘zwaaien’ via messenger, echt best sneu terwijl hij weet dat ik nu een gezin heb maar ik reageer nooit meer. Ik had hem op mn tel wel geblokkeerd trouwens want ik had echt geen zin om dat elke keer te zien. En anoniem bellen durfde hij blijkbaar niet. Hopelijk begrijpt jouw ex de boodschap snel o_O
     
  8. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    ik snap wel dat ze dit niet doet als hij haar adres heeft. straks staat hij dan uit wanhoop elke dag op de stoep.
    En dat blokkeren werkt ook niet bij anoniem bellen helaas.
     
  9. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.068
    471
    83
    Wanneer hij anoniem belt dan komt de oproep nog wel door.
     
    anica vindt dit leuk.
  10. roosjuh007

    roosjuh007 Bekend lid

    20 sep 2014
    956
    181
    43
    Wat vervelend zeg, blijkbaar snapt hij jouw aardige uitleg nog niet. eens met een eerdere dame hier; dan maar duidelijk zijn. dat kan evengoed op een aardige manier maar geen nuances meer en er omheen draaien, zeggen dat je ook voor je eigen afsluiting van het geheel het nodig hebt om geen contact meer te hebben. Dat is in mijn ogen aardig maar wel duidelijk.
     
  11. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief


    Je kunt anonieme gesprekken ook blokkeren.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  12. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Bedankt dat wist ik niet.
     
  13. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Het nadeel is dan natuurlijk wel dat je àlle anonieme bellers blokkeerd.
     
    anica en DQueen vinden dit leuk.
  14. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik zou nogmaals aangeven dat het contact hier stopt en je anders geneigd bent hem te melden bij politie.
     
    Paardenbloem en Zulema vinden dit leuk.
  15. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Inderdaad heel het nr blokkeren (op app, sms en bellen) wel is er een kans dat hij het anoniem gaat proberen.

    Hier ook meegemaakt, en ik werd daarna anoniem gebeld, vooral in de nacht.
    Ik reageerde nergens op maar dat maakte hem juist bozer en daardoor belde hij vaker en vaker. Sinds 6 maanden een nieuw nummer en nu gelukkig nergens meer last van. Al was ik in het begin wel bang als mijn deurbel ging.
     
  16. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Wat stuurt hij dan?

    Zijn het bedreigingen of zegt hij dat hij je mist?
     
  17. Myhappyfamily

    Myhappyfamily Fanatiek lid

    28 okt 2016
    3.676
    1.204
    113
    Vrouw
    Oei wel eng hoor. Zou het nogmaals aangeven dat je niet verder wilt en niks meer met hem te maken wilt hebben. Mocht het erger worden zou ik het toch bij de politie aangeven. Je leest zoveel nare dingen de laatste tijd.
     
  18. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Of gewoon niet opnemen.
     
  19. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Dat kan natuurlijk ook, maar dan zie je het wel steeds waardoor je er toch weer mee bezig bent.
     
  20. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik zou even de politie bellen. Ik heb ook wel eens een man gehad die me kwam opzoeken thuis en hele brieven aan me schreef. De politie agente gaf me toen tips hoe er mee om te gaan. in mijn geval was dit: 1x brief terug schrijven, deze inscannen, en kort en duidelijk uitleggen dat ik niet wens dat hij op welke manier dan ook contact met mij opneemt.
    Daarnaast kwam er een melding in het politiesysteem. Dit hield in dat als ik zou bellen, en al zou ik niks zeggen, er gelijk politie naar mijn adres gestuurd zou worden. Dit vond ik wel een fijn idee.
    Aangifte kan niet, omdat de man in kwestie niets heeft gedaan wat tegen de wet is.
     
    Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina