Ex steeds i/h buitenland wanneer hij zijn zoon heeft

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door MCR, 18 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MCR

    MCR Actief lid

    26 sep 2013
    278
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn ex en ik zijn nu ruim drie jaar uit elkaar. De bezoekregeling is zo dat onze zoon vanaf donderdag avond tot zondagavond bij zijn vader is. Nu kom ik er regelmatig achter dat mijn ex in het buitenland zit op de momenten dat mij zoon bij hem is. Zoon wordt dan naar Oma gebracht en spendeert daar zijn tijd. Dit lijkt steeds vaker voor te komen. Nu is hij deze week weer in het buitenland, terwijl dat vorige week ook het geval was. Onze zoon heeft zijn vader straks dus twee weken niet gezien. Mijn ex stelt mij hiervan niet op de hoogte en vertelt er niks over, ik kom er steeds via via achter. Als ik heel eerlijk ben vind ik het niet kunnen dat vader er voor kiest (het is voor z'n hobby) om steeds in het buitenland te zijn op momenten dat hij volgens de bezoekregeling zijn zoon zou hebben. Ligt dit aan mij, en moet ik het gewoon accepteren, of kan ik hier iets mee? Onze zoon vraagt letterlijk aan mij of zijn vader er wel zou zijn, als het weer eens zijn Oma is die hem komt ophalen.
     
  2. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.757
    113
    Overijssel
    Geen ervaring met scheiden maar kun je nog praten met je ex? Ik weet ook niet wat je rechten zijn als je zou zeggen dat je zoon dan gewoon bij jou blijft.
    Misschien dat je hier informatie over zou kunnen inwinnen?
    Vind je zoon het leuk bij oma?
    Maar vindt het niet kunnen dat je zoon op een locatie is voor een heel weekend waar jij niks van weet..
    Ik zou ontzettend boos zijn en het heel erg sneu voor mijn kind vinden.
    Mijn zoon is net zo oud en ik denk dat hij zich toch wel in de steek gelaten zou voelen.
     
  3. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.760
    2.625
    113
    Noord-Holland
    Bij mijn nichtjes ging het ook vaak zo. Vader gezellig de hort op met vrienden, kinderen bij oma. Ze vonden het maar niks maar weet je, het kan natuurlijk net zo goed dat hij ze doordeweeks op een kdv/bso doet en dan zegt niemand er iets van. Of dat jij dat doet omdat je moet werken. Dus ja ik vind het heel sneu maar ik vermoed dat je er niet veel aan kunt doen. Je zou het natuurlijk wel kunnen vragen, peilen of hij weg was, dat zoon graag minder met oma en meer met vader zou zijn, op een vriendelijke manier :)
     
  4. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    Andere situatie maar mn ex had in het begin ook een handje ervan om andere plannen te hebben. We hebben toen in het ouderschapsplan vast gelegd dat als de kids niet bij de ene ouder kunnen zijn omdat de ouder andere verplichting of wat dan ook heeft dan is de andere ouder die als eerste gevraagd wordt als "oppas". Kinderen zijn of bij hun vader of bij hun moeder, kunnen beiden niet dan kan er heus wel eens een oppas oid geregeld worden.
    In jouw situatie zou ik kind niet met oma meegeven. Zodra vader klaar is met werk of wat dan ook dan is hij van harte welkom om zoon op te halen. De omgangsregeling is tussen vader en moeder, niet oma en moeder!
    Dus ja, je kan hier volgens mij wel degelijk wat mee. Maak duidelijkere afspraken met je ex.
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Geen ervaring met scheidingen maar dit is wel een aparte situatie. Zijn de omgangsregelingen vastgelegd?

    Wat zegt je gevoel over deze situatie? Is het erg als hij af en toe bij oma zit of krijg je daar een naar gevoel van?

    Anders opnieuw dingen vast gaan leggen. Blijft vreemd dat zijn papa voor hobby elke keer weg is. Lijkt me erg teleurstellend voor je kindje.
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Lijkt bijna of zn hobby belangrijker is dan zn kind. Wil hij allicht de omgangsregeling veranderen maar allicht geen idee hoe hij dat onder woorden kan brengen?
     
  7. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Geen enkele ervaring mee, maar ik vind het niet kunnen. Zeker als het vanwege hobby is, dat zou mij echt in verkeerde keelgat schieten... En dan ook niet communiceren, dat zelfs kind niet eens weet of hij zijn vader wel/niet gaat zien? Voor mij onacceptabel.

    Ik wens je sterkte. Ik hoop dat je hierover in gesprek kunt gaan...
     
  8. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.027
    2.419
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik zou dit ook niet ok vinden. Sneu ook voor je zoon. Doe krijgt het gevoel dat zijn vader liever iets anders doet dan met hem zijn.
    Ik zou vragen waarom hij steeds weg is en wat dit met jullie zoon doet.
    Ik heb de afspraak met ex dat als hij niet kan, zoon bij mij is. Als dat niet kan pas anderen inschakelen.
    Kun je wel normaal praten met hem?
     
  9. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Het is zijn weekend, dus hij mag bepalen hoe hij het invult. Ook al zou hij gewoon thuis zijn,betekent dat dus dat jullie kindje nooit bij oma mag slapen? Of moet dat ook in overleg met jou? Oke,het is nu 2 weekenden achter elkaar,dat is inderdaad veel.

    Ik ben zelf kind van gescheiden ouders en mijn ouders deden dit soort dingen ook niet overleggen.

    Je kan wel altijd aangeven dat jij het niet fijn vind, maar wat vind jullie zoontje hiervan?
     
  10. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.027
    2.419
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Even iets heel anders en geen antwoord op je vraag.
    Maar ik dacht opeens van do tot zo avond is je zoon bij zijn vader.
    Lijkt me ook best wel heftig als je zo weinig vrije tijd met hem hebt dan. Het weekend ben je vrij neem ik aan en dan is hij er niet. Of werk je juist in de weekenden?
     
  11. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Zo hadden wij het ook afgesproken. En natuurlijk mogen ze dan best een keer bij opa en oma logeren zonder dat dat met de andere ouder overlegd hoeft te worden. Maar continu ergens anders onderbrengen is echt niet de bedoeling.

    Ik vind het wel wat vreemd dat je over een "bezoekregeling" spreekt eigenlijk. Hij is zo te lezen ongeveer de helft van de tijd bij jou en de andere helft bij je ex? Dan heb je dus co-ouderschap. Hij heeft in het co-ouderschap zijn verantwoordelijkheid te nemen. De hoofdverblijfplaats is niet bij jou en "soms bij hem", maar gedeeld bij jullie allebei. Je zoontje komt niet bij hem logeren, maar woont daar de helft van de tijd. Hij hoort er dan in de basis voor hem te zijn. Je mag hem hier zeker op aanspreken.
     
    flipflop en Zoe123 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina