'examen'-gevoel

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door SjH, 21 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SjH

    SjH Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    Sinds gisteren weet ik dat ik zwanger ben (volgens eigen berekening 5w +3).

    Ik weet niet of het komt doordat het de eerste is en ik het pas net weet, maar sindsdien voel ik me alsof ik rijexamen moet doen. Zo'n zenuwachtig gevoel op de maag, daardoor (denk ik) ook licht misselijk zo af en toe. Zo onprettig! Is dit de 'shock'?

    Tot gisteren was ik niet misselijk, alleen af en toe kokhalsneigingen maar zonder misselijkheid.

    Herkent iemand dit en hebben jullie tips?
     
    LittleSweetGreyBunny93 vindt dit leuk.
  2. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Naast de misselijkheid van de HCG ga je als zwangere vrouw ook vaak anders (hoger) ademen: eigenlijk hetzelfde als wanneer je hoog in de spanning zit (bijv met een examen). Dit kan bij sommige mensen voor misselijkheid, duizeligheid, hartkloppingen etc zorgen. Misschien dat het daardoor komt?
    En daar komt bij dat het natuurlijk ook spannend is allemaal!

    Gefeliciteerd met je zwangerschap
     
  3. SjH

    SjH Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie en je felicitatie, dat zou kunnen.

    Ik ga van de ene emotie naar de andere. Ik hoop dat het beter gaat als ik morgen gewoon weer ga werken, zorgt ook voor afleiding, want nu denk ik er ook 24/7 aan natuurlijk...
     
  4. Olifantje

    Olifantje Fanatiek lid

    25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik herken het zenuwachtige gevoel wel, maar ik had dat bij harde buiken en die kun je geloof ik nog niet hebben bij 5 weken..
     
    MamaZijnIsDeBom vindt dit leuk.
  5. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik had dat bij de eerste ook!

    Ik wilde het het liefst tegen iedereen vertellen, maar we wilde het ook nog even voor ons zelf houden.
    En ik was bang dat mensen het aan me zouden zien ofzo. Dus ik was continu alert op alles haha..

    Gefeliciteerd!
     
  6. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.169
    1.591
    113
    Vrouw
    Dat zenuwachtige gevoel was bij mijn tweede en deze zwangerschap de reden waardoor ik sterk vermoedde dat ik weer zwanger was:). Alle zwangerschappen dit gevoel al voordat ik überhaupt getest had. Heel herkenbaar:). Gaat ook vanzelf met een paar weken weer weg, althans hier wel. Gefeliciteerd!
     
    Daphne85 vindt dit leuk.
  7. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    En? Al geslaagd inmiddels? :)

    Ik herken het niet. Maar heel vervelend! Als het niet afneemt even bespreken. Want het gevoel examen te moeten doen non stop lijkt me niet prettig ;)
     
  8. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    943
    613
    93
    Vrouw
    Herkenbaar hoor! Toen ik m'n eerste positieve test in handen had, had ik dat ook een tijdje. Kon er ook niet van slapen. Het is ook niet niks natuurlijk, vroeg me ook gelijk af of ik wel een goede moeder kon zijn. De zorgen kwamen gelijk. Na een paar dagen zakt het wel en als je gewend bent aan het idee dat je zwanger bent dan verdwijnt het helemaal Probeer je zoveel mogelijk te ontspannen, is ook goed voor de baby. Ik heb aan yoga gedaan tijdens m'n zwangerschap. Vervolgens lukte het me juist lager in de adem te zitten en kwam er na 9 maanden een heel relaxte baby op de wereld :D
     
  9. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd!
    Dat zenuwachtige gevoel heb ik bij elke zwangerschap gehad, duurde meestal een aantal dagen.
     
  10. Daphne85

    Daphne85 Actief lid

    21 apr 2018
    423
    282
    63
    Vrouw
    Dit heb ik precies!! Heel gek maar t gevoel of ik indd wen belangrijke examen heb ofzo. En dit is mijn 3e
     
  11. Sun01

    Sun01 Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik had precies hetzelfde rond de 5 weken!
     

Deel Deze Pagina