Expres perongeluk zwanger

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Eblr4, 19 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eblr4

    Eblr4 Niet meer actief

    Hallo

    Ik heb een tijdje een nieuwe huisgenoot, we kunnen het heel goed vinden en heeft me vandaag iets uit vertrouwen verteld. Ik wil haar graag helpen maar ik weet niet hoe. Ze schaamt zich en durft er met niemand over te spreken. (ze weet dat ik dit berichtje hier ga plaatsen)

    Ze is vrij jong, nog maar net 22 jaar en heeft een relatie van 4 jaar. Op dit moment is ze 17 weken zwanger en voelt ze zich heel erg rot omdat ze met een groot geheim rondliep. Ze is uit wanhoop/angst expres 'per ongeluk' zwanger geraakt, omdat ze bang was haar vriend te verliezen. Ze was 2 jaar geleden in depressie en alcoholverslaafd. Ze heeft toen ook een dubbele agenda gehad 6 maanden lang. Haar vriend kwam erachter en besloot een punt achter te zetten. Zij heeft spijt gehad van haar daden, is afgekickt en heeft haar minnaar verlaten. Haar (ex)vriend gaf haar weer een kans, maar heeft het haar nooit echt vergeven. Ze heeft van alles gedaan om zijn hart te helen. Ze heeft echt spijt dat zie ik in haar ogen.
    Tijdens haar zwangerschap kwam ze erachter dat haar vriend een korte relatie had met een andere vrouw omdat hij iemand zocht die zijn hart kon helen zegt ze. Hij confronteerde haar elke keer met de fouten die ze in haar verleden gemaakt heeft tijdens hun relatie. Ze liet alles over zich heen komen omdat ze beseft hoeveel ze van hem houd en hem niet kwijt wou. Hij heeft haar zelfs geslagen. Na 2 jaar zag ze dat hij haar niet meer veel aandacht schonk, geheimen had etc. Toen is ze expres zwanger geraakt maar hij denkt dat dit per ongeluk is. Ze deden het nooit veilig zegt ze, maar de laatste keren gebruikte ze ovulatietesten om juist op deze dagen met hem naar bed te gaan.

    Ze zegt nu zelf dat ze niet goed haar zelf is en beseft dat dit echt een grote fout is. Ik heb haar geadviseerd hem de waarheid te vertellen dit heeft ze gedaan. Ze kwam vandaag in tranen thuis dat hij haar voor gek heeft uitgemaakt en hulp moet zoeken omdat ze niet 100 is. Ze is nu bereid om psygische hulp te zoeken omdat hij haar wijs maakt dat ze gek is.. Ik weet niet meer wat ik moet vinden/denken.. zijn dit gewone fouten die mensen maken of is het meer dan dat? Wat kan ik doen om haar te helpen? Wat zouden jullie in mijn plek adviseren?

    zit zelf ook in de puree met andere dingen, maar kan het niet laten om haar niet te steunen..
     
  2. Eblr4

    Eblr4 Niet meer actief

    Oja en haar omstandigheden: Ze sliep hier en daar bij vriendinnen toen ze dit besloot te doen en nu zit ze in een gastgezin waar ik ook zit
     
  3. waxinelichtje

    waxinelichtje Niet meer actief

    Nou nee, dit zijn geen gewone fouten die mensen maken.
    ik heb in alles intens medelijden met het arme mensje dat uit deze twee gekken voort gaat komen. Ja je leest het goed. In mijn ogen zijn ze alletwee gestoord.
    Vreemdgaan, slaan, wraakacties, besodemieteren... wat een trieste zooi.

    wat ik zou adviseren aan je vriendin? Zoek een eigen huis en baan. Zorg voor het kind zo goed als je kunt. Laat die vriend van haar de keuze maken of hij vader wil zijn of niet.
    Of: laat het kind adopteren door twee liefhebbende mensen die het kindje alles willen en kunnen bieden en er zielsgelukkig mee zijn.
     
    MariTheresa vindt dit leuk.
  4. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Zo te lezen zit er veel en veel meer achter het verhaal van dit meisje. Iemand die een stabiele basis niet heeft gehad. Een kat in het nauw maakt gekke sprongen.


    Is het normaal? Nee dat is het niet.
    Is ze gek? Nee dat vind ik ook niet, maar ze heeft wel hulp nodig. De wijze waarop ze het nu heeft aangepakt lost helemaal niets op. Ik denk dat ze zichzelf (en de baby) alleen maar dieper in de nesten heeft in gewerkt.

    Ze heeft in elk geval de 1e stap wel gezet door het op te biechten aan haar (ex)vriend. Nu moet ze aan zich zelf gaan werken.

    Jij kan hierin niets voor haar betekenen, behalve een luisterend oor. De stappen zal ze volledig zelf moeten gaan zetten.
     
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Inderdaad, allebei verknipt en onverantwoordelijk. Ik denk dat zij totaal geen eigenwaarde heeft en inderdaad psychische hulp nodig heeft, ze moet leren zelf verantwoordelijk te zijn voor haar leven en dat van de baby i.p.v. zich te richten op foute mannen, ongezonde relaties en expres zwanger te worden om de verkeerde redenen. Triest hoor voor het kind.
     
  6. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.399
    113
    Triest voor het kind.
    Ze heeft hulp nodig om op haar eigen benen te gaan staan. Zo'n ongezonde relatie op zo'n jonge leeftijd laat zijn sporen na.

    Laat jij je hier in niet meeslepen hoor. Je hebt genoeg om zelf op te lossen momenteel
     
  7. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Ik zou haar aanraden om dit met de begeleiders te bespreken van de plek waar jullie wonen. Het is een gastgezin, dus die hebben vaker met allerlei problematieken te maken gehad.
    Ze moet er over nadenken wat ze wil en waar ze hulp bij wil. Vind ze zelf ook dat ze een probleem heeft, dat ze niet goed handeld? Daar begint het mee. Ze moet het niet voor hem doen, die hulp zoeken, maar voor zichzelf. En bovenal voor het mensje wat in haar groeit.
     
  8. Eblr4

    Eblr4 Niet meer actief

    Bedankt voor alle reacties,

    dit heb ik al tegen haar gezegd, maar ze ziet haar leven niet zitten zonder haar vriend. Ze is echt verliefd.. liefde maakt blind zeggen ze maar ik zie in haar ogen dat ze wanhopig is en elk moment door kan draaien. Ze is in staat ALLES te doen om hem niet te verliezen. Ze draagt het kindje met liefde ze is dolgelukkig met de zwangerschap, maar heeft ook erg veel spijt omdat hij nu zegt te twijfelen of hij met zo een persoon verder wil. hij vind haar geen 'echte vrouw' voor hem. Ze vraagt mij hoe ze een echte vrouw voor hem kan zijn en ze wil echt ALLES doen.. Ik denk dat hij haar gaat laten vallen.. Ik maak me zorgen om hoe ze daarop gaat reageren... Of dat hij misbruik gaat maken van haar zwakte. Ik ken hem niet dus durf niet direct te oordelen.. Misschien vergeeft hij het haar wel, geen idee??
     
  9. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik zou haar naar maatschappelijk werk verwijzen.
     
  10. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland

    Hoe zou zij willen dat een ECHTE man haar behandeld?
    Want deze jongen is dat zeer zeker niet.
     
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Precies wat ik dacht toen ik het las.
     
  12. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ze zal wel verliefd op hem zijn, want normaal hartstikke fijn is.. maar laat haar eerst een van zichzelf leren houden!! Ze is niet gek, eerder wanhopig in de situatie/haar leven. Die vent is "alles wat ze heeft". Destructief gedrag vertoont ze en net zoals de anderen adviseer ik haar ook om psychische Hulp te zoeken. Zoals ik lees geeft ze niet zo heel veel om zichzelf. Maar in haar groeit nieuw leven en er komt een kindje aan.

    Ze zal zelf ook geen fantastische jeugd hebben gehad (Just a guess), wilt ze dat haar kindje aan doen?? Ze kan nu nog weg, ik neem aan dat ze geen kind op de wereld wilt zetten die mishandelt wordt.

    Een echte vent slaat verdorie geen vrouwen.
     
  13. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Niets aan toe te voegen. Arm onschuldig baby'tje, wat erg om zo je leven te moeten beginnen. 😪 Ik hoop dat je huisgenoot een hele goede psycholoog treft die haar weer enigszins op het goede pad kan zetten.
     
  14. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wat een drama! Is mijn eerste gedachte.

    One ze is gelukkig met haar zwangerschap en kind. Laat haar daar op focussen.
    Ze moet leren zelfstandig te zijn, samen met haar kindje gelukkig te worden. En dan als ze compleet los is van die man besluiten of hij het waard was. Dat kan ze nu niet zien maar straks kijkt ze er veel helderder naar.
    Vergeet niet dat hormonen nu tijdens de zwangerschap gekke dingen met haar doen. Het kan juist zorgen voor meer verbondenheid.
    Die wanhopige behoefte zal de man, of hij het nu waard is of niet, ook alleen maar verder van haar afdrijven.

    lastige situatie maar idd professionele hulp is wel iets dat ze nodig zal hebben.
     
  15. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Jeetje wat een heftig verhaal en wat lastig. Om expres 'per ongeluk' zwanger te worden. Niemand zit daar op te wachten en zoals ik het lees, heeft deze relatie geen kans van slagen. Ook een zwangerschap is geen binding van 2 mensen, want als een relatie al op knappen staat, is er bijna niks wat dit nog wel kan redden. Een kindje laten komen uit wanhoop, is verschrikkelijk voor het kindje. Wat straks alsnog zonder pappa opgroeit, omdat zoals ik zei een zwangerschap wil niet mensen alsnog aan elkaar binden. Een kindje, wat niet uit liefde geboren is en eigenlijk niet geheel gewenst, zoals het bij anderen wel zouden zijn.. Lastig, maar ik vind dat zowel die meid als die jongen niet eerlijk bezig zijn. En een relatie moet bestaan uit vertrouwen, niet uit wantrouwen en wanhoop wat in dit geval wel zo is. Ik vraag me ook af, waarom ze bij die kerel wil blijven eigenlijk? Je bedriegt elkaar, zij hem en hij haar.. Hij gebruikt z'n handjes, nee dit heeft geen kans van slagen.
     
  16. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Als dit echt waar is ( heb altijd m'n vraagtekens bij verhalen die gaan over vrienden en dit soort waanzin.) zijn ze geen kind waard sorry..
     
  17. Daisy120

    Daisy120 Bekend lid

    2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Beide hebben hulp nodig!
    Hoe laag is hun beide iq? Dit meisje kan niet voor zichzelf zorgen, laat staan voor een kind. Heel triest voor het kind, hoop dat ze de juiste keuze maakt.
     
  18. BertxBirgit

    BertxBirgit Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Heb andere topics van jou gelezen gehad waar ik soms vraagtekens bij had en nu weer zo een gek 'vriendenverhaal'..

    Als het waar is dan maatschappelijke en psychologische hulp zoeken (is niets mis mee trouwens, heeft niets met gek zijn te maken).

    Mijn grootste vraag bij het lezen van je verhaal: 4 jaar samen dus 4 jaar onveilig in bed. Zij gaat ovutesten gebruiken en boenk zwanger? Wel sorry hoor maar voor zo ver ik weet is dit wel een beetje te gek voor woorden? Zie ik ze ff vliegen gewoon? Geen idee maar denk dat er nog wel dames hier zijn die er raar van op kijken.
     
  19. Lizzy1986

    Lizzy1986 Fanatiek lid

    22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Helemaal mee eens.. Arm kindje :(
     
  20. Eblr4

    Eblr4 Niet meer actief

    Hey meiden bedankt voor jullie adviezen en opmerkingen.

    Dit weekend ben ik met haar gaan wandelen in het park/bos en heb met haar wat spelletjes gedaan zodat ze wat afleiding heeft voor wat ontspanning. Haar vriend neemt het haar niet meer kwalijk van het 'expres' zwanger zijn en wil er toch voor haar zijn en met haar verder. Maar hem zitten ook dingen dwars, namelijk wel dat ze weer tegen hem gelogen heeft (ze deed alsof ze per ongeluk zwanger was). Hij stelt haar vragen, waar zij moeilijk antwoord op kan geven. Zoals; Waarom ben je toen die tijd vreemd gegaan en hield je mij aan de lijn? Waarom heb je me laten vallen? Waarom heb je me pijn gedaan?
    En zij zegt dat ze daar geen reden voor had, maar aan dit antwoord heeft hij niks en kan hij haar moeilijk proberen te vertrouwen. Ik dacht dat relatietherapie voor hen beter is? Of niet? Want ze hebben beide hulp nodig, ze houden nog wel van elkaar.. Maar hebben elkaars harten gebroken en hun relatie verder op liegen en wantrouwen opgebouwd. Hij wil eerst eerlijke antwoorden op zijn vragen voor hij echt verder met haar wil. Ik heb haar gezegd dat ze maar goed moet nadenken wat de aanleiding is geweest dat ze vreemd is gegaan al die maanden en het tegen hem zeggen of schrijven.

    Ik hoop echt oprecht voor dit koppel dat ze de weg naar elkaars harten weer kunnen vinden, want deze vrouw is echt over haar oren verliefd en dat een man zo een daad van een vrouw vergeeft en toch voor het kindje en moeder wil gaan... kan niks anders dan liefde zijn, toch? of toch niet? want een man mag een vrouw helemaal niet slaan om welke reden dan ook?
     

Deel Deze Pagina