Extreem droge huid tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eline88, 25 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    Hoi,

    Sinds een paar weken heb ik een heel droge huid en dan met name mijn benen en handen. Ik smeer me dagelijks in met crème, maar er blijven rode droge plekken zitten die eigenlijk ook best wel jeuken. Ik weet niet zeker of het te maken heeft met de zwangerschap of dat het toeval is. Ik drink minimaal 2 liter water per dag dus daar kan het niet aan liggen. Herkent iemand dit en zijn er tips om het weg te krijgen? Vaseline werkt helaas ook niet goed genoeg.

    Alvast bedankt!
     
  2. zobijzonder

    27 okt 2015
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat inderdaad ook. In mijn elleboogholtes en op mijn voeten heb ik ook eczeem gekregen wat zich langzaam uitbreidt. Zullen de hormonen wel zijn en het veranderende immuunsysteem (omdat de baby voor de helft van je vriend/man is, komen die stoffen ook in jouw lichaam).
    Het enige wat bij mij helpt is bodycreme van La Roche Posay. Dit merk heeft ook Cicaplast crème, dat is voor beschadigde of extreem droge huid. Je kunt het kopen bij de apotheek of online. Succes!
    (Merk is overigens ook een tip voor de aankomende baby ;)
     
  3. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    Ga ik dat eens proberen. Dankjewel voor de tip!
     
  4. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik gebruik van sanex AtopiCare. Verkrijgbaar bij bijvoorbeeld kruidvat. Heb een droge (Aziatische) huid en dit is de enige die helpt.
     
  5. Adinka

    Adinka Actief lid

    1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook echt een extreem droge huid sinds ik zwanger ben.
    Vooral mijn handen, niet te filmen zeg.
    Ik blijf ook maar gewoon smeren, al schiet het nog niet echt op :S
     
  6. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ik had dat de vorige zwangerschap ook en heb toen balneum badolie gekregen van mijn moeder. Is een speciale badolie (te koop bij de apotheek en sommige drogisterijen), mag tijdens zwangerschap en voor baby's gebruikt worden en dit werkt echt super! Als je geen bad hebt kan je er een ander middel van kopen.
     
  7. Ikke1990

    Ikke1990 Actief lid

    6 dec 2015
    198
    1
    0
    Wat een bekend verhaal!! Ik heb allergie en dacht dat het daarmee te maken had. Maar ook ik heb een extreem droge huid met name in elleboogholtes, en mijn handen zijn helemaal aan het scheuren van droogheid. Heb het ook niet niet zo erg gehad als nu kijkende naar de droogte. Echt pas sinds ik zwanger ben. Dus ik lees even mee en bedankt voor de tips die er al staan!
     
  8. maxert

    maxert Lid

    28 mrt 2014
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb jeugdeczeem gehad tot mijn 10e en sinds die tijd een droge huid. Eerste zwangerschap nergens last van gehad, maar dit keer helaas wel. Heeft te maken met hormonen.
    Ik kijk zelf uit om niet teveel 'troep' te gaan smeren bv met een hoop parabenen, ik weet niet hoeveel hiervan bij de baby terecht kan komen.

    Ik gebruik zelf de standaard nivea in het blauwe blik, en dan vooral heel vaak smeren. Wat ook heel goed helpt (als je geen bad hebt voor het aloude zemelenbadje), is om tijdens het douchen babyolie op je huid te doen, dan houdt je huid na het douchen beter vocht vast!
     
  9. Liefste baby

    Liefste baby Actief lid

    3 jul 2014
    189
    7
    18
    NULL
    NULL
    Had ik ook last van en op aanraden van de apotheek idd La Roche Posay gaan gebruiken. Werkte direct en zolang ik me elke dag insmeerde geen last meer van een jeukende huid!
    Ik gebruikte het ook voor de baby en werkt echt heel goed!
     
  10. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb het alleen in het gezicht, een soort apenmasker. Gebruik een bio crème van de Tuinen, vitamine e-crème. Erg vet en helpt fantastisch.
     
  11. appelpie

    appelpie Actief lid

    15 jan 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vlak voor mijn zwangerschap gestopt met alle producten waar er chemische troep in zit. Sulfaten parabenen en onnatuurlijke parfums. Dit omdat ik ook een hele gevoelige huid heb. Eerst reageert je huid er wel flink op dit was te merken vooral bij mijn haar. Daar kon ik in het begin niet tegen wassen. Elke dag vettig. Nu moet ik 1x per 1 soms anderhalve week maar mijn haar wassen. Mijn huid ziet er super uit en is goed gehydrateerd.
    Dus bij deze mijn adviesje. Gebruik natuurlijke producten
     
  12. maxert

    maxert Lid

    28 mrt 2014
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb je voorbeelden? Ik merk dat ik het moeilijk vindt tussen de hele waslijsten aan ingrediënten te bepalen wat wél kan. Vaak worden dan teksten op verpakkingen ook nog eens misleidend geformuleerd, waardoor je denkt dat het wel kan. Ik ben dus benieuwd wat jij zoal gebruikt :)
     
  13. appelpie

    appelpie Actief lid

    15 jan 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt ik had sanex zero gekocht in het begin. De verkoopster zweeeeeeerde dat er geen onnatuurlijke stoffen in zaten dus gekocht.
    Toen ik thuis kwam toch ff nagekeken en jawel ook sanex zero bevatten deze stoffen

    Bij de tuinen verkopen ze dr organic 100% op natuurlijke basis en relatief goedkoop regelmatig doen ze acties 2 halen 1 betalen. Ik vind ook dat je er vrij lang mee doe. Ik deed met 2 flessen shampoo 6 maanden mee. Je heb van dr organic ook een hele lijn aan producten en een ruime keuze aan geurtjes. Ook bij lush verkopen organische producten wel wat aan de prijzige kant maar heerlijk om jezelf eens te verwennen. Let op deze producten hebben een hele korte houdbaarheidsdatum.
    Verder heeft rituals ook goede producten. Qua prijs kwaliteit vind ik deze toch het beste.
    Neutral is helemaal vrij. Maar op den duur stak yet mij tegen dat ik naar niets rook.
    Ook heeft weleda enkele goede producten. Maar die hebben een nogal uitgesproken geur en niet iedereenvind dat lekker
    Ik hoop je eat op weg te hebben geholpen
     
  14. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Niet zwanger maar wel bekend met een hele droge huid.
    Wat mij helpt is de natusan baby olie. Je moet je niet afdrogen na het douche, maar na het douche mee insmeren heerlijk!

    En ik heb op op recept via de huisarts cetomacrogol creme met vaseline. Is officieel voor baby's en mensen met een zeer gevoelige huid en die werkt ook super!
     
  15. Arisanne

    Arisanne Lid

    23 apr 2016
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook... Dat was op mijn handen en de binnenkant van mijn benen. Jeukte ook en deed verschrikkelijk veel pijn als ik in bad ging bv.
    Gewoon veel water drinken sowieso is al 1 iets.
    Verder smeerde ik het gewoon in met uiercrème.

    Na een tijdje is het vanzelf weggegaan.
     
  16. EnBee

    EnBee Fanatiek lid

    20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Enige dat echt werkt bij mij is zalf van de apotheek (eucerin ofzo) met 10% ureum. Eigenlijk bedoeld voor voeten, maar ik smeer het overal waar m'n huid droog is. Écht na 1x smeren al resultaat en na 1 week elke avond smeren geen droge huid meer.
     

Deel Deze Pagina