Hallo meiden, Het is alweer 9 maanden geleden maar eigenlijk vraag ik me nog steeds het volgende af; Mijn dochter had een extreem korte navelstreng, ong maar 20 cm. Ik heb helemaal niet gevraagd hoe dit kon en of het vaker voorkomt. Ze heeft het erg zwaar gehad tijdens de bevalling omdat ze tijdens het persen dus direct de placenta mee moest trekken om eruit te komen, dit lukte niet en toen haar hartslag zo goed als verdwenen was hebben ze als de sodemieter de vacuum erbij gehaald. Door dit gebeuren zal ik bij een eventuele volgende sowiezo in het ziekenhuis moeten bevallen omdat het weleens weer een korte navelstreng zou kunnen worden. Ik vroeg me af of iemand van jullie dit ook heeft meegemaakt en hoe komt dat nou zo'n korte navelstreng? Ik heb het destijds eigenlijk helemaal niet gevraagd, stom maar ja.
hoi, hier ook een korte navelstreng. volgens e vk gewoon foutje bedankt. ben nu bevallen van nr 2 en die had dit idd ook niet. gewoon een foutje van de natuur noemde ze het! bij donique zat hij om haar nek heen. dus ze werd gestrot terwijl ze eruit kwam! ik zou wel even met je vk of gyn erover praten. voor je eigen gemoedsrust. merkte bij mij dat dit me wel gerust stelde ivm de tweede! gr kim
Hey Kim, Bedankt voor je reactie! Alleerst nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kleintje! Een foutje van de natuur dus, aha, ik dacht al, ik heb toch niks verkeerds gedaan tijdens de zwangerschap Nee maar ik vond het echt een rotervaring en ben echt wel bang geweest hoor. En idd ik hoop dat niet nog eens mee te maken dus ik zal me zeker van tevoren laten informeren mocht het zover komen. En gedver om haar nek? Oeh en was het ook met een vacuum?
Nu je dit schrijft bedenk ik me dat dit mij ook het geval is, alleen volgens mij niet extreem kort. Ik herinner me het omdat ons meisje niet verder kwam dan mijn onderbuik toen ze geboren was en daarom is de navelstreng ook bijna meteen doorgeknipt. Maar wat het nou betekent? Had het nog willen vragen aan de vk maar ben het vergeten....Ga het op de nacontrole nog wel vragen.
nee was niet met vacuum. maar toen alleen haar hoofd eruit was werd gelijk de navelstreng doorgeknipt. ze was ook helemaal wit en aangedaan!tijdens het persen zagen ze ook de hele tijd haar hartslag omlaag gaan!
Jojo, Dat lijkt me een erg heftige ervaring ja. Ik hoorde ook dat het 'toeval' is dat de navelstreng kort of lang is. Ik had niet zo'n extreem korte, een beetje wat Eylem vertelt, ik wilde m op mn borst leggen, maar hij kwam niet verder dan mn onderbuik. De vk arts zei dat het bij de volgende zo maar anders kon zijn. Gewoon bespreken met de gyn of vk.
Lijkt me idd schrikken. Hier juist een hele lange. De navelstreng zat een aantal keer om de baby heen gewikkeld, er zat een knoop in en ik kon nog steeds de baby over mijn schouder heen aangeven aan mijn man (zat op de baarkruk en hij stond achter mij)
Ik heb daar eigenlijk nooit bij nagedacht maar nu ik de verhalen lees weet ik dat Wesley ook niet verder kwam dan mijn onderbuik omdat de navelstreng niet langer was. Ik wilde hem verder op mijn borst leggen en toen zeiden ze ; hoooo wacht de navelstreng. Vriendlief doorgeknipt en toen mocht hij even bij me liggen.
Hier was ook een hele korte navelstreng. Mijn dochter kwam ook niet verder dan de onderbuik en de gyn. heeft 'm ook meteen zelf doorgeknipt. M'n man kreeg er de kans niet eens voor. Maar ik weet niet of dat daarmee te maken had of omdat ze 6,5 weken te vroeg geboren is. Laatste stukje is ze trouwens ook geholpen met de vacuumpomp, omdat haar hartslag zakte, maar weet ook niet of dat door de navelstreng kwam.
Hier ook een korte navelstreng. Ik heb het eigenlijk nooit gevraagd. Ik had graag mijn kindje willen aanpakken, maar dat kon dus niet. Wel fijn om hier te lezen dat het een foutje is en niet perse bij een volgende zwangerschap zo hoeft te zijn.