Extreem koud (ook voeten)

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Nina Sanders, 16 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Help! Ik ben pas net zwanger en heb het toch zo extreem koud. Ik ben van nature al een enorme koukleum maar dit is niet leuk meer. Ik functioneer gewoon niet door de kou af en toe. Mijn handen en voeten zijn ijsblokken (soms doet bewegen pijn, net of ik mijn vinger zo af kan breken), mijn gezicht voelt koud aan, de verwarming staat hier op 23 :rolleyes: en ik heb kaarsen aan, ik zit in een velourse of flannellen huispak, de douche draai ik richting 40 graden en nog sta ik me vaak op te warmen tegen de verwarming. Ik word er gigantisch chagrijnig van. Is dat normaal? Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik het in het begin ook koud maar volgens mij niet zó extreem. o_O Iemand dé tip? Ik zie gewoon op tegen de avond want ‘s avonds wordt het erger.
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  2. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Ijzerwaarde en bloeddruk in orde? Misschien wollen onderkleding kopen. Met lange mouwen en lange broekspijpen.
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Eerste geen id. Ik heb pas 5 april een afspraak. Weet wel dat ik altijd een (hele) lage bloeddruk heb.
    Thermokleding dragen gaat me te ver ;) (dat is juist weer zweterig)
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  4. Phloxie

    Phloxie Actief lid

    15 mei 2018
    395
    381
    63
    Vrouw
    Veel slapen, door vermoeidheid werd het erger bij mij.
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  5. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Wol schijnt juist niet zweterig te zijn! Zelf geen ervaring mee overigens, maar een collega draagt het standaard onder haar kleding op kantoor.
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik herken het.
    Vanaf 17:00 uur is het raak.
    Handen worden ijsklompjes alles begint koud aan te voelen en ik zit te verkleunen.
    Ik denk dat het bij mij ook zo erg is omdat ik zo ontzettend moe ben.
     
  7. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Niet zwanger maar ik pak vaak de "oude " kruik van mijn dochter. Kan je gelijk testen of ie nog werkt en veilig is
    :thumup:
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  8. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Oh dit herken ik wel. Ik had het ook zo koud in het begin zat ik met twee kruiken op de bank met deken of in bed met twee winterdekens op elkaar en de kruiken terwijl het buiten nog 20 graden was:eek::oops: rond de 10/11 weken is het weg getrokken gelukkig. Draag meerdere laagjes kleding dat helpt.
     
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik lees nu dat progesteron (ik gebruik utrogestan bolletjes) ook kan zorgen voor een lagere bloeddruk (dit heb ik van nature al en herken ik van de (vroege) zwangerschap van mijn zoon, al hield ik dit de hele zw wel). Misschien dat dat ook die kou mede veroorzaakt? Het wordt vaak na het opstaan (als ik even buk of gehurkt zit) ook wel zwart voor mijn ogen. Heb niet het idee dat ik meer zout oid moet eten...
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  10. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Ik had t deze zwangerschap ook heel erg. Helaas nooit wat gevonden dat hielp en kroop vaak lekker dicht tegen mn mannetje aan. Die is van nature een warne kachel haha. Succes ermee .
     
    Stresskipje en Nina Sanders vinden dit leuk.
  11. Baasje

    Baasje Bekend lid

    10 dec 2013
    892
    907
    93
    NULL
    NULL
    Ik had het de eerste weken ook verschrikkelijk koud!
    Is sinds deze week afgenomen gelukkig.
    Ik trok inderdaad ook laagjes aan en sokken in bed:D
     
    Stresskipje en Nina Sanders vinden dit leuk.
  12. wens09

    wens09 Fanatiek lid

    1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Een vriendin van mij zwoor toen bij merino wol en kasjmier truien. Duur symptoom wel hahaha!:rolleyes:
     
    Stresskipje en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. Aanoniemous

    Aanoniemous Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.546
    962
    113
    Vrouw
    Heb ik ook. Slaap met twee dekens, sokken aan en een kruik erbij
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Fijn om te horen dat ik niet de enige ben, want ik vind de verwarming op 23 echt te gek voor woorden eigenlijk..
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  15. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Hier ook heeeeel erg gehad in het begin.. verwarming op 24 en ik lag nog te kouwkleumen :roflmao:
    Vanaf week 7 -8 was dat over.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik heb het nog regelmatig koud hoor. Niet zo extreem als jullie denk ik. Maar wel heel irritant.

    Sloffen aan. Trui aan. Vest aan. Deken op de bank en nog koud hebben. S nachts heb ik er geen last van trouwens. Merk het vooral als ik moe begin te worden.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    klopt, is ook zo!
     
  18. Nvd

    Nvd Bekend lid

    15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw
    Heb het ook. Vooral in de avond. Terwijl ik normaal zelfs in de winter in een tshitrt buiten loop.omdat ik het warm heb. Had niet eens een oplossing in mn kledingkast behalve een trui. Heb gewoon niks met lange mouwen
     
  19. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    776
    411
    63
    Vrouw
    Ik
    Ik heb m ook op 23 en dan nog een dik joggingpak aan en een kruik met kokend water en thee!! Haha

    Hoe is het verder met je Nina?
     
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja prima eigenlijk!
     
    Stresskipje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina